Køleskab som "snorker" ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Køleskab som "snorker" ?

Indlæg af amh »

Ja, det lyder til at være et mærkeligt spørgsmål, men nu har jeg spurgt en del jeg kender, om dette problem, men ingen kunne komme med et svar..

Jeg har et køleskab med indbygget fryser øverst oppe, i perioder begynder fryseren/køleskabet at "snorke" Det lyder virkelig som snorken. Jeg har prøvet og skrue ned fra temperaturen, så den ikke står på mere end 4-5 stykker. Det hjælper ikke. Har haft det slukket og har heller ikke hjulpet.

Det kommer i perioder.

Hvad gør man i sådan et tilfælde?! Nogle som har gode fif? Køleskabet er helt nyt, da det var med da jeg flyttede ind i det ny-byggeri.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ring til udlejeren og få det byttet?

Kan være det har en defekt
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Har jeg også tænkt på... Men hvis der var nogle som kendte nogle fif eller andet ville det jo være at foretrække i stedet for at vente på et nyt :)
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Jeg fik at vide af en sidste gang jeg var med til at flytte at det ret nemt kunne komme til at larme mere til tider, hvis ikke det stod nogenlunde lige.

Men i et nybyggeri forventer man vel også det :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

OT: Jeg har hørt at efter et køleskab er blevet flyttet så skal det stå stille i 24 timer og så et eller andet med kompressoren og den kølevæske... Nogen der kan bekræfte det?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Lyden af køleskabet, der slår til og fra, er så almindelig, at vi sjældent ænser den, men begynder køleskabet pludselig at larme, er det en ny lyd, som vi straks reagerer på. Det behøver dog ikke nødvendigvis at være tegn på en decideret defekt ved skabet.
Du skal bruge:
Evt. lille fladtang
Evt. en trækile

Forberedelse:

Find ud af, hvor lyden kommer fra. Står der noget i skabet og rasler, eller kommer lyden fra bagsiden af køleskabet? Se også efter, at der ikke er noget, der er lænet op ad køleskabet. Det kan være den simple årsag til larmen!

Se først efter, at alle skabets fire ben rører underlaget. Gør de ikke det, vil skabet stå og vippe, og når motoren går i gang, vil vibrationerne forplante sig og forårsage larm. Benene kan som regel skrues i position individuelt, ellers kan du lægge lidt papir eller en trækile under det korte ben.

Se dernæst efter, at der ikke står flasker eller lignende inde i skabet, som kan være årsag til larmen. Undersøg også, at alle hylder, grøntsagsskuffer og lignende sidder korrekt og ikke kan give lyde fra sig, når motoren går i gang.

Hjælper ovenstående ikke, må du om og kigge på bagsiden. Der sidder et kølegitter, som også kan vibrere. Se efter, om kølegitterets skruer har løsnet sig. Se også efter, at kompressoren ikke sidder og bevæger sig for meget.

Er alle disse ting i orden, tyder det på, at indmaden i kompressoren er blevet defekt og derfor udsender lyd. Løsningen er som regel at købe et nyt køleskab, da det sjældent kan betale sig at få kompressorer repareret.
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Cokeline skrev:OT: Jeg har hørt at efter et køleskab er blevet flyttet så skal det stå stille i 24 timer og så et eller andet med kompressoren og den kølevæske... Nogen der kan bekræfte det?
Ham der fortalte mig det med at det skulle stå nogenlunde lige sagde også at det helst skulle stå et par timer uden at sætte det til. Fik ikke at vide hvorfor da jeg ikke spurgte :) regnede med at det var pga. temperatur sjov når det bliver smidt ud og ind under flytningen :?:
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Mine forældre har et fryseskab fra Ardo og det er blevet døbt husmonsteret... det står og brummer og laver snorke lyde eller hvad fanden man kan kalde det konstant.. ved ik hvorfor de aldrig har byttet det eller noget men det er forsent nu og de lever med det.. hehe men det er da vildt irriterende
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jeg har også en optagelse af det hvis nogle skulle være interesseret i at høre det? og på den måde genkende larmen fra eget køleskab ?
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Mit gamle køleskab snorker os. Og når man bor i en ungdomsbolig, hvor der ikke er synderligt meget plads, kan det være utrolig irriterende når man skal sove
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Mit køleskab brokker sig også konstant over at jeg snorker.. ;)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Har selv samme problem. Mit køleskab er dog et lille et af slagsen og højst sandsynligt også en ældre model. Men gør som morfar ville have gjort hvis fjernsynet flimrer. Gi den en ordenlig lussing! Det hjælper her. Ihvertfald i et stykke tid :D
Skal man skrive noget her?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Det er et lille køleskabe dog helt nyt da jeg flyttede ind. Tja, må prøve og hive det ud og banke skubbe lidt til det :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg tror jeg ville klage først inden jeg ville banke og skubbe til det :roll:
BØH
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

raffay skrev:Har selv samme problem. Mit køleskab er dog et lille et af slagsen og højst sandsynligt også en ældre model. Men gør som morfar ville have gjort hvis fjernsynet flimrer. Gi den en ordenlig lussing! Det hjælper her. Ihvertfald i et stykke tid :D
Et god håndmad virker også her!
Besvar