Scooter - Jumping all over the world

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Scooter - Jumping all over the world

Indlæg af 3dotz »

Endnu et Scooter album er på gaden. Jeg får Limited udgaven med posten en af de nærmeste dage fra Amazon.de, men for lige at være forberedt, så fandt jeg lige det nyeste album på nettet.

13 numre er der at finde på nyeste Scooter skæring, og denne anmeldelse vil dele vandene, som altid når det er Scooter. Dem der hader Scooter af et godt hjerte, og dem som elsker Scooter for at kunne forblive musikalske drengerøve igen og igen.

For der er ikke den helt store originalitet i dette album, som er dedikeret musikstilen Jump style. Coverversioner i vanlig Scooter stil er der som altid at finde, og jeg savner lidt nytænkning fra Hamborg tosserne, selv om der er godt knald over coveret på Neverending Story.

Til gengæld lyder Enola gay ikke af noget særligt i mine ører og Cambodia er skudt helt ved siden af, men det er alt sammen holdt i samme stil.

And no matches er ganske sjov. Jeg elsker de typiske H.P. Baxxter shouts over numrene, men den pitchede korstemme minder om en tilbagevenden til den pitchede musestemme, som plagede flere af gruppens album i starten af dette årtusinde.

3 men and a boat with four cigarettes and no matches. How do they manage to smoke? Genialt. Det er slut-shoutet Coffee is not my cup of tea ikke.

Jeg savner origianalitet i det her album. Kald det bare en tilbagevenden til rødderne, men jeg savner den energi, der prægede de første album. Poweren fra hyper hyper, energien fra Back to the UK, modet til at lave en ballade som I'm raving, lysten at eksperimentere med en beskidt rockguitar over et nummer som Fire. Fantasien der får blandet samples fra gamle 90'er numre, som James Brown is dead m.m.

Bedste nummer på skiven er Marian, der er et nummer meget ulig resten af pladen. En mørkere lyd adskiller dette numre fra de tidligere numre på pladen.

Et nummer som Lighten up the Sky blander også en masse musikalsk støj til et mørkere mere velfungerende univers, som følges op af The Hardcore Massive, der indeholder en del af et sample, som heldigvis aldrig føres helt ud i livet.

Første halvdel har kun The Neverending story ogThe question is what is the question, som bedste numre, mens de sidste 3 rigtige numre minder en om, hvorfor jeg stadig holder af Scooter så mange år efter de først kom frem.

Det er bare for lidt, og jeg ville give dette album 2½ ud af fem, men halve karakterer findes ikke på CA, så det må blive

:2af5

...
Senest rettet af 3dotz 03 dec 2007, 11:58, rettet i alt 1 gang.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

1/0 generelt bare røv elendig jumpstyle. Og generelt bare for meget baxxter over numrene..
Besvar