Hej, jeg har snakket med en gut som siger han kun betaler 10% i skat.
Grunden er at han har et "firma" i udlandet, men alligevel ikke et rigtigt firma.
Altså han har betalt 30k og med den betaling har han fået et firma i et andet land og når han så får løn, bliver det beskattet i det land han har firmaet i = kun 10% og penge kommer på hans konto i danmark.
Hvis det fungere sådan hvorfor gøre alle ikke det så? han sagde det var lovligt, men ville lige høre om i har nogle erfaringer med det?
Hvordan gøres det osv?
10% skat, hvordan det?
Redaktør: Moderators
- Dj Pantheon
- Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
- Kontakt:
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Mig bekendt findes der noget der kaldes sømandsskat det funger således.
1. Du er dansk statsborger.
2. Du har fx. adresse i Tyskalnd
3. Du arbejder i et helt tredje-land fx. holland eller sverige.
Og det er lovligt.
Men dit spørgsmål forstod jeg ikke helt.
Dvs. Han har et fake-firma som giver ham løn? Men hvor skulle det fake firma få de penge fra?
Du får jo ikke stukket 30 K i hånden bare man har et firma. Der skal jo ligesom sælges noget?
Hans bank sender desuden hvert år en opgørelse over hvad der er kommet ind på kontoen.
Du spørger seriøst ikke om hvorfor ikke alle gør det?!
Fordi så kunne du når du blev 50 år selv finansere din by-pass operation som nok løber op i 500 -600 K uden hjælp fra det offentlige.
Din dyr indkøbte bil ville du hellere ikke kunne køre fordi vejene ville være slidt op.
I tilfælde af du blev arbejdsløs og ikke har en a-kasse kunne du lynhurtigt ende med at bo på gaden.
Derfor gør alle ikke det...
Det er jo ikke fordi der er nogen der tjener på din skat. Det er en del af din løn som går til samfundet netop så du har mulighed for gratis undervisning, kontanthjælp, SU, gratis sygehus, gratis veje, hjælp fra politiet, rettigheder.
1. Du er dansk statsborger.
2. Du har fx. adresse i Tyskalnd
3. Du arbejder i et helt tredje-land fx. holland eller sverige.
Og det er lovligt.
Men dit spørgsmål forstod jeg ikke helt.
Dvs. Han har et fake-firma som giver ham løn? Men hvor skulle det fake firma få de penge fra?
Du får jo ikke stukket 30 K i hånden bare man har et firma. Der skal jo ligesom sælges noget?
Hans bank sender desuden hvert år en opgørelse over hvad der er kommet ind på kontoen.
Du spørger seriøst ikke om hvorfor ikke alle gør det?!
Fordi så kunne du når du blev 50 år selv finansere din by-pass operation som nok løber op i 500 -600 K uden hjælp fra det offentlige.
Din dyr indkøbte bil ville du hellere ikke kunne køre fordi vejene ville være slidt op.
I tilfælde af du blev arbejdsløs og ikke har en a-kasse kunne du lynhurtigt ende med at bo på gaden.
Derfor gør alle ikke det...
Det er jo ikke fordi der er nogen der tjener på din skat. Det er en del af din løn som går til samfundet netop så du har mulighed for gratis undervisning, kontanthjælp, SU, gratis sygehus, gratis veje, hjælp fra politiet, rettigheder.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^