Ang køb af TV... lidt hjælp ønskes

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Hoopstar

Ang køb af TV... lidt hjælp ønskes

Indlæg af Hoopstar »

Hej.. jeg har kigget lidt på et philips fladtv og har nu fundet det jeg vil have.

Philips 37 PFL9732D

Jeg har fundet det i danmark hos www.jaman.dk til 16.500,- men søgte lidt videre og fandt det på www.medianess.de til 1937 euro ca 14.500,- så jeg tænkte er det en god ide at købe det der og spare de 2kilo eller er det bedre at tage det danske firma??
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det er den samme diskution hver gang.

Du vil få en masse indlæg med folk der er imod og nogle stykker fra folk som er for, at handle elektronik i udlandet.

Jeg personligt har aldrig haft problemmer med elektornik købt i udlandet, jeg har kun en gang haft brug for at få en vare til reperation og heller ikke her var der problemmer.

Men det er alt andet lige nemmere at ringe til en dansk forhandler end det er at ringe til en tysk.
Bare sproget i sig selv kan være en hindring.

Men hvis du føler dig tryg ved den tyske forhandler så synes jeg bestemt du skal vælge den tyske - er du ikke tryg så er 2000 kr jo ikke voldsomt mange penge i forhold til hvad du skal af med.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

3 ting!!

1. Garanti - hvad hvis det går i stykker og du skal sende det hele vejen til .de fordi phillips dk ikke yder support? samt den super fede reklamationsret, hvor det efter 6-8 mdr. er dig der står med bevis byrden.

2. DVB-T tuner... har du stofa tv, eller TDC? eller anden form for kabel tv? i så fald skal du ud og have fat i en DVB-C tuner da der kun er DVB-T i det der tv. kedeligt at skulle have endnu en boks stående, når man nu kan få den indbygget i tv'et.

3. HUSK!!!!!!!!!!!! at Full HD ikke er en indikation af at tv'et er bedre end et tv der ikke har Full HD, jeg har set mange eksempler på tv, der har et bedre billede, fra et HD medie, en en Full HD skærm.

og så er det altid en god ide at se tv'et inden man køber det. :)

hvis du har flere spørgsmål siger du bare til.. enten her eller via pm :=)
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

Ang det med DVB-X,A,B,C,D,T Tuner. kan man ikke regne med en pind endnu. der tales i øjeblikket om at skifte til en helt 3(10) standart og ikke den som de først snakkede om inde på borgen eller hvor de nu bestemmer det. køb et billigt okai tv. og smid det ind i soveværelset når standarten er 100% fastlagt.. eller køb et dyrt tv og lev med den extre box du får i 09 eller hvornår det nu kommer :D
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Det passer jo ikke morten..

DVB-C er standarden, som TDC og stofa vil sende gennem... fix dine facts..
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Senest rettet af Cokeline 15 okt 2007, 20:37, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

kloojve skrev:Det passer jo ikke morten..

det er rigtig at TDC og Stofa vil sende over DVB-C men det som dr1 og tv2 vil skifte til er ikke fastlagt endnu 100%...
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Og så er der den med supporten... Nogle firma'er ønsker ikke at supporterer et fjernsyn som eks. er købt i Slovakiet. Det hørte jeg fra en kollega at han havde været udefor med en kunde, der havde købt et TV over nettet - fra Slovakiet, der var problemer med TV'et, og han ringede til Samsung's Danske support. De ville ikke hjælpe fordi det var et TV fra et andet land, derfor skulle han også bruge deres support.
allstar
Geografisk sted: dk
Kontakt:

Indlæg af allstar »

ville lige indskyde at det nævnte tv vandt dette års eisa pris for bedste lcd tv 2007.

et sikkert køb ;)
Billede
Hofmeister

Indlæg af Hofmeister »

Jeg låner lige tråden her for ikke at oprette en ny..

Jeg skal ha' fat i et LCD tv - gerne et 37".. Jeg har søgt lidt rundt på hifipriser.dk og har fundet nogle stykker.. Prisen må dog ikke overstige 6000 - gerne blive under.. Jeg er ingen fanatiker hvad angår billede og lyd, men vil gerne høre jer hvordan jeg bruger mine penge mest effektivt når nu det skal være en 37"..

På forhånd tak! :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Lige for at vende tilbage med DVB tunere. I England kører de allerede med DVB-T2 som det hedder, om den standard kommer til DK endnu er uvist... Har haft om Digital TV hele sidste uge, udbydere, DVB-T/S/C/H osv. :)
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

wow. Er der nogle sælgere der får undervisning i hvad de prøver at prække folk på
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nej, alle sælgere er selvlært.........
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

åh glemte jeg smileys :) :D :lol: :P
Method Man

Indlæg af Method Man »

Er der så nogle der kan forklare lidt om man skal kigge efter 50 Hz eller 100 Hz eller om det er lige meget ? Har søgt lidt på google, men der også bådede for og imod. Kunne ikke rigtigt finde ud af forskelle på de to ting.

Håber på lidt lidt hjælp :-)
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

mt^1 skrev:
kloojve skrev:Det passer jo ikke morten..

det er rigtig at TDC og Stofa vil sende over DVB-C men det som dr1 og tv2 vil skifte til er ikke fastlagt endnu 100%...
Standarten for signalet for evt. dr1 dr2 er fast lagt, det er boxer der skal sende det i hele dk via luft modtagelse. på DVB-T I mpeg4, men indtil
2012 kan du bruge en gammel dvb-t tuner til at se DR1, DR2, TV2, DR Update og andre licens berretige kanaler.

så fra 2012 kan du ikke bruge en dvb-t tuner der køre Mpeg2 mere.
Billede
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Jeg personligt vil helst bruge selector boksen frem for det der pcmcia kort, som intet kan udover at vise kanalerne. En del af det fede ved at have en selector er netop de ting boksen kan.
night_hawk

.

Indlæg af night_hawk »

det er jo en smags sag om man er til selector eller vil have det indbygged.

Men den har nogle fede features ja. :)
Billede
Besvar