Info: Windows Vista
Redaktør: Moderators
Info: Windows Vista
Hey..
Jeg er begyndt at overveje om det skal være tid til at prøve at køre vista ind på computeren .. Men findes der en version der er 100% cracked, så jeg kan opdatere og har adgang til alt som at det var en ægte version ?? Og hvilken version skal jeg downloade osv ?? Er der mere jeg skal ligge mærke til ??
Jeg er begyndt at overveje om det skal være tid til at prøve at køre vista ind på computeren .. Men findes der en version der er 100% cracked, så jeg kan opdatere og har adgang til alt som at det var en ægte version ?? Og hvilken version skal jeg downloade osv ?? Er der mere jeg skal ligge mærke til ??
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.x86.Integrated.July.2007.OEM.DVD-BIE
Gå efter det her release.
Fungerer som en corp version - bare installér, og du er kørende.
Alt virker, og skulle der komme en aktiverings meddelelse, så har du 30 dage til at køre en patch, som du kan få af mig, der med garanti virker.
Har haft den kørende siden ca. 1. juli nu uden problemer.
Den er godt nok på engelsk, men det betyder ikke så meget, for når du har kørt de første vitige opdateringer, og genstartet - så kommer den bla. op med valgfrie opdateringer - heriblandt en dansk spropakke på små 700mb!
Et Voila - og Vista er dansk
Alt virker, og skulle der komme en aktiverings meddelelse, så har du 30 dage til at køre en patch, som du kan få af mig, der med garanti virker.
Den er godt nok på engelsk, men det betyder ikke så meget, for når du har kørt de første vitige opdateringer, og genstartet - så kommer den bla. op med valgfrie opdateringer - heriblandt en dansk spropakke på små 700mb!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Det er sån noget jeg vil høre plys.. Mega fedtPlys - det nye kuld skrev:Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.x86.Integrated.July.2007.OEM.DVD-BIE
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.X86.OEM.DVD.READ.NFO-NoPE
Fra d. 14/5 - Skulle vidst være det første rls hvor der slet ikke var behov for activation. Tror stadig at det er den som mange bruger. Det vil da være den jeg skal prøve næste gang jeg lige får fundet plads så jeg kan få et 40gb's c:\drev partition.
Fra d. 14/5 - Skulle vidst være det første rls hvor der slet ikke var behov for activation. Tror stadig at det er den som mange bruger. Det vil da være den jeg skal prøve næste gang jeg lige får fundet plads så jeg kan få et 40gb's c:\drev partition.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
jeg kan ikke anbefale vista. Synes det bruger for mange ressourcer på ligegyldige ting. Desuden er der mange af dine gamle spil der ikke understøttes i vista samt mange af dine måske ofte anvendte applikationer. Vil hellere anbefale at du holder dig til XP
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
- Plys - det nye kuld
Hvis det skal være ultra kompatibelt, og gennemtestet, så er der ingen tvivl om at XP holder max.
Men er man lidt mongol og synes det er sjovt at tumle med at knuse små (læs : STORE) problemer med at få måske-egnet hardware til at fungere... ja så er Vista da oplagt.
Med så stor en satsning fa Microsoft, er der ingen tvivl om at det er fremtidens OS fra verdens største producent af PC styresystemer.
Og lækkert er det da også at se på. Det kræver lidt tilvænning, men har man arbejdet lidt med Mac, så vænner man sig hurtigt til feks. biblioteks træerne
Det der med at maskinen bliver langsom, og tappes for ressourcer - det fatter jeg altså ikke at folk siger.
Min lille spand kører SUPER godt efter Vista kom ind.
Afvikler programmer hurtigere end XP.. mærkbart!
Og jeg har altså ikke nogen monster PC
En DELL dims med MSi bundkort, AMD Sempron 2600+ (1,83ghz) og 1,3 gb RAM.
...og det fungerer upåklageligt.
Men der skal nørdes lidt, når hardware/software skal fungere
Men er man lidt mongol og synes det er sjovt at tumle med at knuse små (læs : STORE) problemer med at få måske-egnet hardware til at fungere... ja så er Vista da oplagt.
Med så stor en satsning fa Microsoft, er der ingen tvivl om at det er fremtidens OS fra verdens største producent af PC styresystemer.
Og lækkert er det da også at se på. Det kræver lidt tilvænning, men har man arbejdet lidt med Mac, så vænner man sig hurtigt til feks. biblioteks træerne
Det der med at maskinen bliver langsom, og tappes for ressourcer - det fatter jeg altså ikke at folk siger.
Min lille spand kører SUPER godt efter Vista kom ind.
Afvikler programmer hurtigere end XP.. mærkbart!
Og jeg har altså ikke nogen monster PC
En DELL dims med MSi bundkort, AMD Sempron 2600+ (1,83ghz) og 1,3 gb RAM.
...og det fungerer upåklageligt.
Men der skal nørdes lidt, når hardware/software skal fungere
Det er vist ikke helt rigtigt, at Vista er fremtidens operativsystem. Men det er et skridt på vejen.Plys - det nye kuld skrev:Med så stor en satsning fa Microsoft, er der ingen tvivl om at det er fremtidens OS fra verdens største producent af PC styresystemer.
Vista er "kun" en midlertidig løsning, indtil afløseren kommer. (Det har været nævnt i computerworld).
Samtidig med at Microsoft startede på Vista - startede de nemlig også på efterfølgeren, som ligenu går under kodenavnet Vienna og Windows 7
Microsoft sendte Vista på markedet, da det efterhånden var gået meget lang tid, siden at der var kommet en ny windows version.
Microsoft har endvidere indrømmet i et interview, at Vista ikke var klar da det blev udsendt.
http://epn.dk/teknologi/it/article1023314.ece
Med hensyn til det visuelle, tja - så kan man faktisk uden problemer, få næsten samtligt funktioner og "look" fra Vista på sin XP maskine.
Det kræver en smule software.
F.eks
http://www.windowsxlive.net/?page_id=15 eller
http://www.crystalxp.net/news/en181-vis ... -pack.html
Der findes rigtig mange programmer, som kan lave "tricket".
WindowsXlive er vist den der kommer Vista nærmeste, men kan drille lidt under installationen.
Fordelen ved dette er, at man bibeholder sin XP - og kompabiliteten, men får Vistas funktioner og look.
Iøvrigt Plys - hvis din XP maskine har været sløvere med XP end med Vista - så må du have haft problemer i din XP installation. Adskillige tests, har vist at Vistas mange nye funktioner, sløver maskinerne.
Men der er mange mange ting der har indflydelse på dette. Hardwarens sammensætning har utroligt meget at sige under vista. Og det er også der at der er problemer. Desværre.
Vil man køre et system, som i flere år - har haft de "nye funktioner" og look, som Vista - så hop over til linux. Der er intet nyt i Vista. Det hedder bare Microsoft istedet for linux.
Jeg har Vista på min bærbare - og det kører upåklageligt. Da maskinen er bygget til det - er der ingen driver problemer. Men der er mange af mine "gamle" programmer - der ikke kan køre under Vista - så der bliver kun installeret nye versioner af softwaren på den maskine.
Der er nogle der nævner, at Vista Home Premium kører langsommere end andre udgaver. Det lyder meget underligt, da det på en måde - bare er en ultimate version - hvor der er færre funktioner i. Men jeg ved, at der er problemer med mange af de piratkopierede udgaver af home premium. Det er måske der problemet ligger.
Det er en original Vista home premium, som jeg har på min bærebare, og den kører som jeg har nævnt - uden problemer.
Et råd: Hvis du vil undgå de helt store problemer, så gå uden om 64 bit versionen af Vista. Også selv om du måske har en 64 bit maskine. Der er endnu flere drivere problemer end med 32 bit versionen. Desværre.
Lige til sidst. Hvis du skal køre netværk sammen med XP maskiner, kan der i nogle tilfælde være et problem med at dele filer.
Det skyldes at Vista finder ting på netværket på en anden måde end XP. Så XP og Vista kan ikke rigtigt "se" hinanden korrekt på netværket.
Vista arbejder med den nye LLTD ( Link Layer Topology Discovery ) Som endda kan vise netværkets opbygning grafisk i Vista.
Problemet løses ved at installere en patch / opdatering på XP maskinerne.
Den kan hentes på http://www.microsoft.com/downloads/deta ... f485fa34ea
Installere patchen – og maskinerne kan se hinanden, og dele filer.
Zivago
Hvis folk skal installerer vista, så sørg for at have hardware nok til det kører fornuftigt.. Men det er sjovt at folk får det til at lyde som om, at Vista er XP bare med ny brugergrænseflade .
Men kan kun anbefale at kører ultimate hvis man har hardwaren til det, alternativet er business som jeg personligt kører perfekt.
Men HVIS man er typen der kører en masse små applikationer, så skal man ikke forvente alt er understøttet, så alternativtet er at vente til 1. kvartal 2008 på den endelige service pack.
Men kan kun anbefale at kører ultimate hvis man har hardwaren til det, alternativet er business som jeg personligt kører perfekt.
Men HVIS man er typen der kører en masse små applikationer, så skal man ikke forvente alt er understøttet, så alternativtet er at vente til 1. kvartal 2008 på den endelige service pack.
Så vidt jeg husker er der også kun grund til at køre 64 bit versionen hvis man vil bruge mere end 4 gb ram og laver meget krævende videoredigering. så, som zivago siger skulle standard 32 bit være thumps up.!Zivago skrev:Plys - det nye kuld skrev: Et råd: Hvis du vil undgå de helt store problemer, så gå uden om 64 bit versionen af Vista. Også selv om du måske har en 64 bit maskine. Der er endnu flere drivere problemer end med 32 bit versionen. Desværre.
Zivago
Så har jeg satme installeret vista..
Jeg har lige nogle spørgsmål:
1. Jeg døjer med, at jeg får en "adgang nægtet", hvergang jeg foretager mig noget.. Det kan f.eks. være i utorrent, hvor den stopper mine downloads, med en advarsel: "adgang nægtet" .. Jeg tænkte, at jeg ville skrive det herinde, men ville lige vente lidt og så lige tjekke vista ud.. Men så skulle jeg nu her, pakke noget ud med winrar og fik igang adgang nægtet, da jeg trykkede extract .. Hvor fikser man det henne
?
2. Det andet er, at jeg hele tiden får en slags 'sikkerhedsvarsel', hele tiden når jeg fortager mig et eller andet, hvor baggrunden så fader ud og så kan man trykke fortsæt til det man er igang med.. Det er rimelig trælst at gøre det en 50 gange i løbet af dagen.. Det må man vel os kunne deaktivere?
3. Jeg kører NOD32 som mit virusprogram til vista. Er det udemærket?
Ellers må i gerne komme med tips og tricks udover det
På forhånd tak ..

Jeg har lige nogle spørgsmål:
1. Jeg døjer med, at jeg får en "adgang nægtet", hvergang jeg foretager mig noget.. Det kan f.eks. være i utorrent, hvor den stopper mine downloads, med en advarsel: "adgang nægtet" .. Jeg tænkte, at jeg ville skrive det herinde, men ville lige vente lidt og så lige tjekke vista ud.. Men så skulle jeg nu her, pakke noget ud med winrar og fik igang adgang nægtet, da jeg trykkede extract .. Hvor fikser man det henne
2. Det andet er, at jeg hele tiden får en slags 'sikkerhedsvarsel', hele tiden når jeg fortager mig et eller andet, hvor baggrunden så fader ud og så kan man trykke fortsæt til det man er igang med.. Det er rimelig trælst at gøre det en 50 gange i løbet af dagen.. Det må man vel os kunne deaktivere?
3. Jeg kører NOD32 som mit virusprogram til vista. Er det udemærket?
Ellers må i gerne komme med tips og tricks udover det
På forhånd tak ..
- Plys - det nye kuld
1) Det er ikke alle programmer der kan forliges med Vista... Måske uTorrent er ét af dem?
Jeg bruger selv Azureus WUZE, som fungerer 100% perfekt.
Det er også en god idé at eksekvere installationen med admin rights.
Højreklik på setup-filen, og vælg ´kør som administrator´.
2) Ja, det kan slås fra, men jeg ved dog ikke hvordan.
3)... ? Hvis det kører og ikke kommer med fejlmeldinger, er det sikert helt ok
Jeg bruger selv Azureus WUZE, som fungerer 100% perfekt.
Det er også en god idé at eksekvere installationen med admin rights.
Højreklik på setup-filen, og vælg ´kør som administrator´.
2) Ja, det kan slås fra, men jeg ved dog ikke hvordan.
3)... ? Hvis det kører og ikke kommer med fejlmeldinger, er det sikert helt ok
De mange irriterende spørgsmål, er en del af den forøgede sikkerhed i Vista.DjBaSze skrev:Så har jeg satme installeret vista..
Du kan deaktiver funktionen ved at gøre følgende:
1: klik på start og vælg kontrolpanel.
2: klik på klassisk visning i kontrolpanel vinduet (Det gør det lidt nemmere).
3: Dobbeltklik på brugerkonti ikonet.
Brugerkonti dialogboksen åbnes. Her kan du foretage forskellige former for indstillinger, som har relation til de forskellige brugers konti.
4: klik på linket: Slå brugerkontostyring til eller fra, nederst i dialog boksen. Efter bekræftelse af operationen åbner der en dialog boks, som hedder Slå brugerkontostyring til eller fra. Og det er her du skal slå funktionen fra.
5: Fjern markeringen i feltet ud for Brugerkontokontrol til at hjælpe med at beskytte computeren - og klik på OK
Maskinen skal genstartes, for at ændringerne træder i kraft. Du skal derfor svare ja til at genstarte maskinen.
Håber du forstår min lille guide.
Med hensyn til utorrent, så er der problemer med versionerne: 1.7.1 + 1.7.2 + 1.7.3 + 1.7.4 + 1.7.5 Disser versioner kan sende forkerte data til trackerne. På nogle tracker bliver man bannet eller blokeret for at bruge disse versioner.
Skift til Azureus - som kører ok under vista, men den bruger flere ressurser end utorrent.
Hvis du har problemer med programmer blokerer, så skal du køre programmets som administrator. Du kan give et program rettigheder til at køre som administrator, ved at højreklikke på programmets startfil. (Det er IKKE nok, at gøre det på genvejen til programmet)
Ak ja. De mange sikkerhedsfunktioner og kompabiltetsproblemer med vista - kan give en grå hår i hovedet.
Zivago
Zivago skrev:De mange irriterende spørgsmål, er en del af den forøgede sikkerhed i Vista.DjBaSze skrev:Så har jeg satme installeret vista..
Du kan deaktiver funktionen ved at gøre følgende:
Brugerkonti dialogboksen åbnes. Her kan du foretage forskellige former for indstillinger, som har relation til de forskellige brugers konti.
4: klik på linket: Slå brugerkontostyring til eller fra, nederst i dialog boksen. Efter bekræftelse af operationen åbner der en dialog boks, som hedder Slå brugerkontostyring til eller fra. Og det er her du skal slå funktionen fra.
5: Fjern markeringen i feltet ud for Brugerkontokontrol til at hjælpe med at beskytte computeren - og klik på OK
Maskinen skal genstartes, for at ændringerne træder i kraft. Du skal derfor svare ja til at genstarte maskinen.
Håber du forstår min lille guide.
Med hensyn til utorrent, så er der problemer med versionerne: 1.7.1 + 1.7.2 + 1.7.3 + 1.7.4 + 1.7.5 Disser versioner kan sende forkerte data til trackerne. På nogle tracker bliver man bannet eller blokeret for at bruge disse versioner.
Skift til Azureus - som kører ok under vista, men den bruger flere ressurser end utorrent.
Hvis du har problemer med programmer blokerer, så skal du køre programmets som administrator. Du kan give et program rettigheder til at køre som administrator, ved at højreklikke på programmets startfil. (Det er IKKE nok, at gøre det på genvejen til programmet)
Ak ja. De mange sikkerhedsfunktioner og kompabiltetsproblemer med vista - kan give en grå hår i hovedet.
Zivago
Det hjalp mig utroligt meget.. Mange tak for det.. Lige en ting mere.. Nogle der ved hvordan man slår det fra med at harddiskene hele tiden går i dvale/standby pga af strømbesparelse fra ? Det er irriterende at høre på at de tænder og slukker hele tiden :S Jeg har været inde i strømstyring og der er de der forskellige nivaeuer, men jeg føler ikke der skete noget ved det ??
-
Fredetheman
- CAs svar på Grev Ingolf
Lige et tillægsspørgsmål... Hvordan fjerner man så den irriterende røde ballon nede i startlinien efter man har fulgt instruktionerne ovenover? Hvergang jeg genstarter popper der en besked op der siger at overvågning er slået fra. Goddaw mand økseskaft, det ved jeg sku da godt, det var mig selv der slog det fra. Hvordan fjerner jeg den skide meddelelse, nogen der kan hjælpe?Zivago skrev: Du kan deaktiver funktionen ved at gøre følgende:
Skal man skrive noget her?
http://rapidshare.com/files/223452255/Y ... r-CORE.rar
dette program kan fjerne det irreterende ikon
dette program kan fjerne det irreterende ikon