Hjælp søges angående Ny Alliance

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

3dotz
Members of the Newlyweds

Hjælp søges angående Ny Alliance

Indlæg af 3dotz »

Nogen der kan fortælle mig, hvad Ny Alliance står for.

Indtil videre taler de udenom alle spørgsmål, der bliver stillet. De har ikke nogen politik endnu, Naser Khader er ikke i stand til at svare på spørgsmål, som han ikke er forberedt på.

Ander Samuelsen virker som om, at han kun er med fordi han blev glemt hos de radikale og Gitte Seeberg virker også tøsefornærmet over, at det er Lene Espersen og Connie Hedegaard, der er dronningerne hos de konservative.

Er der nogen, der har lidt mere politisk forståelse end mig, der kan fortælle, hvad Ny Alliance er for et parti for i mine øjne er det tre personer, som ikke længere havde indflydelse i deres egne partier, der har startet det nye.

Med Naser Khader som kransekagefigur, men uden noget reelt at holde i. At høre ham på Go Morgen Danmark tale om dynamiske processer, men stadig ikke svare Ole Stephensen på hans spørgsmål tegner i mine øjne som useriøst.

Nyhedsinteressen er også faldet for partiet, hvilket meningsmålingerne viser tydeligt (hvordan kan man støtte et parti, man ikke hvor man har og hvad de står for), så jeg føler mig på bar bund overfor dette parti.

Så hjælp søges
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Der er ingen hjælp at hente.
Når partiet ingen politik har, så er der heller ingen politik at forklare. Punktum
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Det er jo lige det.

I øjeblikket virker Ny Alliance mest som et kæmpe mediestunt. Jeg fristes til at sige bluffnummer.

Men vi plejer at være gode til at diskutere politik herinde, derfor indlægget.

...
Senest rettet af 3dotz 02 jul 2007, 16:15, rettet i alt 1 gang.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Det er jo lige det.

I øjeblikket virker Ny Alliance mest som et kæmpe mediestunt. Jeg fristes til at skige bluffnummer.

Men vi plejer at være gode til at diskutere politik herinde, derfor indlægget.

...
De står til at få 12-14 mandater, og så går de ind for skattestop på 40%. Det kan jeg godt gå med til.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Det er jo bare lidt personer, der slog til da chancen kom. Politisk vil de helt sikkert lande mellem soc dem og kons/venstre. Håber bare de dropper alt det radikale "jeg vil være mærkelig for at være mærkelig" crap.

Ligesom Dansk Folkeparti har de nok ikke et særlig fyldestgørende politisk program, men jeg tror det kommer i løbet af et par år. De skal først have en ordentlig organisation, før de kan komme igang med det tunge :)
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Her står der en smule om det: http://da.wikipedia.org/wiki/Ny_Alliance
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Selvfølgelig er mediedækningen faldet, de ville alt andet lige ikke kunne være i stand til at opretholde den massive opmærksomhed de fik.

De er et nyt parti som er ved at udforme deres parti program, så selvfølgelig kan de ikke besvare alle spøgsmål nu. Jeg har ikke set indlægget, så ved ikke hvad det er de ikke svare på.

Det er fint at de har meldt ud at de vil have en skatteprocent på 40. Nu venter vi bare på at de dokumentere hvordan det skal kunne lade sig gøre. En ting er at have mål, en anden og vigtigere ting er at vise mulige vælgere hvordan man vil opnå sit mål.

Jeg synes det er spændende med et nyt parti, der kan ruske lidt op i den fordeling vi ser i folketinget nu. Men det vil nok også kun forblive folketinget de vil have indflydelse. Tror ikke partiet biver stort nok til at kunne klare sig i kommunalvalg de næste mange år. Hvilket er lidt en skam, da det nok vil være en hæmsko for deres indflydelse.

Men som sagt, så glæder jeg mig til at følge deres udvikling. Men de får ingen stemme af mig, før de får sig et parti program.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Selvfølgelig er jeg ikke helt dum indenfor det politiske, men indtil videre har de vigtigste hovedemner hos Ny Alliance været at fortælle, at de vil være tungen på vægtskålen og at de ikke vidste, hvilket listenummer de vil få.

De fortalte også stolt, at de nu havde de 20.000 underskrifter, der skulle til, og at de faktisk havde flere på listen de kunne komme med, hvis det var nødvendigt.

Så svarer de udenom alle spørgsmål omhandlende, hvem de vil støtte. En VK eller en SR regering. De har ikke fortalt, hvordan de vil opnå en skattelettelse og det eneste Naser Khader sagde imorges på tv var at de havde sendt noget ud til deres medlemmer.

Nå ja så vil de have underskud på betalingsbalancen de næste mange år. At de ikke har lavet et partiprogram før de lancerede partiet er til grin, og der er ingen tvivl om, at når deres partiprogram engang bliver fremlagt, så vil det bestå af elementer fra Venstre, Socialdemokratiet, Konservative og Radikale. De vil så forsøge at lave noget selv, som de andre ikke har. Det er det, der bliver det interessante.

Men at søsætte et politisk parti uden partiprogram kan sammenlignes med at åbne en butik uden varer.

...
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Selvfølgelig er jeg ikke helt dum indenfor det politiske, men indtil videre har de vigtigste hovedemner hos Ny Alliance været at fortælle, at de vil være tungen på vægtskålen og at de ikke vidste, hvilket listenummer de vil få.

De fortalte også stolt, at de nu havde de 20.000 underskrifter, der skulle til, og at de faktisk havde flere på listen de kunne komme med, hvis det var nødvendigt.

Så svarer de udenom alle spørgsmål omhandlende, hvem de vil støtte. En VK eller en SR regering. De har ikke fortalt, hvordan de vil opnå en skattelettelse og det eneste Naser Khader sagde imorges på tv var at de havde sendt noget ud til deres medlemmer.

Nå ja så vil de have underskud på betalingsbalancen de næste mange år. At de ikke har lavet et partiprogram før de lancerede partiet er til grin, og der er ingen tvivl om, at når deres partiprogram engang bliver fremlagt, så vil det bestå af elementer fra Venstre, Socialdemokratiet, Konservative og Radikale. De vil så forsøge at lave noget selv, som de andre ikke har. Det er det, der bliver det interessante.

Men at søsætte et politisk parti uden partiprogram kan sammenlignes med at åbne en butik uden varer.

...
På den særlige måde partiet er blevet til på, har de jo ikke haft mulighed for at smide et program sammen, det er da selvsagt? Men omvendt kender man alle de indgående personer (især Naser Khader), hvad de står for, og hvor deres interesser ligger. Derfor bliver deres parti program vel ikke den helt store gåde?

De er ekstremt populistiske, det er der ingen tvivl om, men når Danmark lige har fået 500 mia. ind på kontoen fra ekstra nordsøolie, vil jeg personligt mene, at der er råd til lidt populisme? Er jeg alene her?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Indlæg af Fredetheman »

FrZ skrev:
3dotz skrev:Selvfølgelig er jeg ikke helt dum indenfor det politiske, men indtil videre har de vigtigste hovedemner hos Ny Alliance været at fortælle, at de vil være tungen på vægtskålen og at de ikke vidste, hvilket listenummer de vil få.

...
På den særlige måde partiet er blevet til på, har de jo ikke haft mulighed for at smide et program sammen, det er da selvsagt? Men omvendt kender man alle de indgående personer (især Naser Khader), hvad de står for, og hvor deres interesser ligger. Derfor bliver deres parti program vel ikke den helt store gåde?

De er ekstremt populistiske, det er der ingen tvivl om, men når Danmark lige har fået 500 mia. ind på kontoen fra ekstra nordsøolie, vil jeg personligt mene, at der er råd til lidt populisme? Er jeg alene her?
Enig.
Teoretisk set, vil det give mere velfærd at sænke skatten. Man kunne dog frygte for en overophedning... :)

Jeg er selv muslim, og deler virkelig Nasers holdning og kommentarer. Han er sådan en der gør mig stolt af at være muslim.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fredetheman skrev:
FrZ skrev: Enig.
Teoretisk set, vil det give mere velfærd at sænke skatten. Man kunne dog frygte for en overophedning... :)

Jeg er selv muslim, og deler virkelig Nasers holdning og kommentarer. Han er sådan en der gør mig stolt af at være muslim.
Det er super fedt at høre, desværre er der ikke mange muslimer, der synes det samme :)

Han er en moderne Martin Luther (f. 1546) :]
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Uden at komme for meget ind på det politiske! Så syntes jeg Naser Khader er en opblæst medieluder, hans rolle i dansk politik (imo) har ændret sig meget efter Mohammed Krisen, hvor manden tydeligt kunne se stjernerstøv og lugte formandsskab. Føj for en hykler hvis i spørger mig....

OT: Men hvis alle bare førte politik som Al Gore, så ville verden være et meget bedre sted! ;)
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

3dotz selvfølgelig kan man starte et parti uden parti program.

Din sammenligning er forkert. Det vil modsat svare til at købe hele lager af vare, inden du fik lageret.

At de er blevet så populære og kan skrabe alle underskrifter sammen før de lancere parti program, siger vel bare noget om hvor til trængt det var med et nyt parti.

Parti programmerne lanceres til valget, da ikke så lang tid før.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Lanz3 skrev:Uden at komme for meget ind på det politiske! Så syntes jeg Naser Khader er en opblæst medieluder, hans rolle i dansk politik (imo) har ændret sig meget efter Mohammed Krisen, hvor manden tydeligt kunne se stjernerstøv og lugte formandsskab. Føj for en hykler hvis i spørger mig....
Vil sådan set give dig ret. Naser Khader blev en galleonsfigur for alle Demokratiske Muslimer under Mohammed krisen, men da den blev afblæst så opgav han formandsposten i den forening han selv havde stiftet.

Kritikerne skælder Naser Khader ud for at være en doven politiker. Han er god til at slå på tromme, men han vil ikke synge i kor selv om det også kræves. Naser er en kransekagefigur, som skal skaffe muslimernes stemmer. Og det gør han efter min mening godt. Så længe alle spørgsmål og svar er indstuderet. Der er en grund til, at han ikke er med ved valgdebatter, og det er ikke kun fordi han ikke er partiformand.

Hvis Ny Alliances politik var så nem at gætte, så burde det jo heller ikke tage mere end en weekend for de tre partistiftere at skrive dem ned. Det kom jo ikke bare over en weekend. Partiet havde jo været i støbeskeen i flere måneder, men man havde ventet på det rette tidspunkt.

At Ny Alliance foreslår skattelettelse er jo gratis for partiet. Ideen er jo også god nok, som andre nævner. Her i blandt de Konservative, som har barslet med den ide i mange år, men ikke har kunne overtale Venstre om fornuften.

Det er da også klart, at hvis vi får flere penge, så vil vi bruge flere penge (i starten altså). På et tidspunkt vil forbruget stagnere (det er begrænset hvor mange fladskærmstv man har behov for) eller også ender vi med de gode tider fra 80'erne. Hvilken grønsagskur vi så skal på i år 2010 må vi så gætte på, men jeg tvivler på at de vil døbe den kartoffelkuren igen.

Jeg byder Ny Alliance velkommen, og det er da klart de har fået 20.000 underskrifter. Det kunne de have fået på en eftermiddag i Taastrupgård, hvis de havde givet besøge den del af Tåstrup. Jeg ville selv have skrevet under, hvis jeg var blevet spurgt.

Men jeg kan da godt forstå mails argument om, at partiprogrammerne lanceres til valget. Det vil give de andre partier kortere tid til at kalde NA for copy cats for det er da indtil videre, hvad deres såkaldte partipunkter er.

Jeg starter i næste uge partiet Pamperne under liste P. Mit partiprogram kommer I til at vente på, men som nystartet parti er det jo heller ikke vigtigt at fortælle vælgerne, hvad man står for.

...

...
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg syntes det er vildt at så mange vil stemme på et parti, der ingen klar politik har. Det kunne jeg godt nok aldrig selv finde på.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Man behøver ikke stemme på et parti bare fordi man støtter dem med en underskrift. Konkurrence er sundt - også i Folketinget :)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Down1 skrev:Jeg syntes det er vildt at så mange vil stemme på et parti, der ingen klar politik har. Det kunne jeg godt nok aldrig selv finde på.
Sjovt nok har folk tiltro til deres kommende program (som sagt er det ikke svært at gennemskue, hvordan deres politiske holdning til tingene er).
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

aroxdk skrev:Man behøver ikke stemme på et parti bare fordi man støtter dem med en underskrift. Konkurrence er sundt - også i Folketinget :)
ENIG...

Jeg vil sige at jeg ikke suporter Anders Fogh, eller dem som suporter ham. (læs khader og crew)
Men jeg kunne faktisk godt finde på at stemme på dem alligevel, bare fordi at de skal have chancen, ligesom ham den nye pizzamand nede på hjørnet også for en chance, selvom jeg ved at den jeg plejer at få er den bedste.

Tillige vil jeg sige at Khader nok er den eneste politiker i Danmark som jeg har respekt for.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg ville med glæde også skrive under hvis jeg fik muligheden, udelukkende fordi konkurrence er sundt.

Men jeg forstår ikke denne undren over det manglende parti program.
Hvorfor skal de lancere et parti program nu ? de er jo ikke en aktiv spiller endnu.

Og så undre jeg mig over hvorfor de kaldes copy cats ? er det fordi kons. tidligere har foreslået skattelettelser ? for hvis det er grunden, så er en squ fo tynd.
Så er der heller ingen partier der må snakke velfærd for ældre, uden at blive kaldt copy cats - for den har Pia K jo taget.

Skattelettelse er en kæmpe ting, med garanti det skal ske på forskellige måder. Hvis de har præcis den samme plan for at få denne lettelse, så kan vi måske snakke copy cats.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Læs URBAN idag, hvis du kan finde et eksemplar i det nordjyske. NA's skatteforslag bliver sablet ned af de andre partiers skatteordførere, og en politiker er lige ved at sige, at vi bliver holdt for nar.

Endvidere står der, at Naser Khader (med ledelse) vil sende forslag ud til medlemmerne, der så skal stemme om, hvilke forslag der skal udgøre partiets politik. Hvilket jo indirekte må tyde på, at NA ikke har en politik endnu. Så FrZ kan du ikke anskueliggøre partiets politik for mig.

Det ligner i mine øjne et discountparti, som øjnede chancen for at gå solo uden at have baglandet i orden.

...
Besvar