Togbøde... :s
Redaktør: Moderators
Togbøde... :s
Her forleden dag var jeg så heldig at løbe ind i en togbøde... Faktisk min første nogensinde. Jeg var taget med bus fra Ålborg meget tidlig lørdag morgen og ankom til Valby station fuldstændig smadret. Gik ned på perronen og fandt mit tog med det samme. Jeg nåede ikke at købe eller tænke på billet for jeg villebare hjem med det samme! Sætter mig ind, falder i søvn, og 2 stationer efter bliver jeg spurgt efter billet som jeg selvfølgelig ikke har. Jeg får udstedt en bøde på 600kr og kører videre til min endestation.
Mit spørgsmål er om der er mulighed for at slippe uden om den bøde på nogen måde? De krævede ikke ID af nogen slags, så i realiteten kunne jeg jo bare have givet en anden persons navn og adresse, ikke? Det gjorde jeg så ikke, men opgav min egen med enkelte stavefejl. Kunne man prøve at bilde DSB ind at en anden person har opgivet MIN adresse for at han kunne slippe for en bøde evt?
Ja det lyder måske moralsk forkasteligt det her for nogen af Jer, men jeg er ikke tidligere "straffet" og har altid betalt mine billetter undtagen meget få gange. Og da min økonomi kan ligge på et meget lille sted for tiden er 600kr sku mange penge at give ud, så hvis man kan slippe for det hvorfor så ikke prøve... Nogen gode forslag?
Mit spørgsmål er om der er mulighed for at slippe uden om den bøde på nogen måde? De krævede ikke ID af nogen slags, så i realiteten kunne jeg jo bare have givet en anden persons navn og adresse, ikke? Det gjorde jeg så ikke, men opgav min egen med enkelte stavefejl. Kunne man prøve at bilde DSB ind at en anden person har opgivet MIN adresse for at han kunne slippe for en bøde evt?
Ja det lyder måske moralsk forkasteligt det her for nogen af Jer, men jeg er ikke tidligere "straffet" og har altid betalt mine billetter undtagen meget få gange. Og da min økonomi kan ligge på et meget lille sted for tiden er 600kr sku mange penge at give ud, så hvis man kan slippe for det hvorfor så ikke prøve... Nogen gode forslag?
Mig bekendt kun hvis du har et pendlerkort til hele strækningen, hvilket det ikke lyder som. Så slipper du med at betale 100 kroner i administrationsafgift, hvis du fremviser gyldigt pendlerkort på stationen.
Men ellers lyder det desværre ikke sådan.
EDIT: Åhh ja, og så selvfølgelig studerende-rabatten på 50%, ligesom på trafikbøder.
Men ellers lyder det desværre ikke sådan.
EDIT: Åhh ja, og så selvfølgelig studerende-rabatten på 50%, ligesom på trafikbøder.
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hmm, tja, du kunne jo evt. tage kontakt til dem, men du står selv med bøden i hånden, det er først når der kommer brev hjem, du skal kontakte dem og sige du intet har med det at gøre..
BTW: jeg har ikke modtaget min regning fra mit nye togkort jeg fik i dette skole år. Alle andre har modtaget det, men undtagen mig. Men de har haft problemer med dem har jeg hørt.
BTW: jeg har ikke modtaget min regning fra mit nye togkort jeg fik i dette skole år. Alle andre har modtaget det, men undtagen mig. Men de har haft problemer med dem har jeg hørt.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jeg kender en som tit rodder med parkeringsbøder fra Europark. Han siger altid det ikke er ham der har kørt bilen. Så han slipper altid! Derimod skal du ejeren betale hvis det er det offentligeder udsteder bøden.
Du kan prøve at benægte at det er dig. De skal kunne bevise det på en eller anden måde.
Såfremt du har oplyst CPR nr. er det nok lidt sværere.
Hvis jeg havde været i din situation havde jeg nok bare fået halveret bøden og bidt i det sure æble. Kan forestille mig at det er noget være bureaukratisk pis du skal igennem.
Du kan prøve at benægte at det er dig. De skal kunne bevise det på en eller anden måde.
Såfremt du har oplyst CPR nr. er det nok lidt sværere.
Hvis jeg havde været i din situation havde jeg nok bare fået halveret bøden og bidt i det sure æble. Kan forestille mig at det er noget være bureaukratisk pis du skal igennem.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Jeg var da også godt træt af det hele da jeg fik en fartbøde..Men det er jo hvad der sker når man ikke gør tingene efter reglerne..Så betal din bøde og kom videre i livet.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
ja og så kan man få en dom for dokumentfalsk oven i. Jeg hader alle jer pendlere, som ikke vil betale når i får en afgift (du har ikke fået en bøde).
Jeg har selv været ude og lege revisor, og det er de bedste undskyldninger folk kommer med for at slippe for at betale 600.-
Men tag det som en mand og betal bøden. Jeg vil ikke råde dig til at prøve at lyve i denne sag. Vi har dig på video, og de videobånd vil blive brugt, hvis du skulle ende så langt som en tur i retten.
Det kan hurtigt blive langt dyrere end de 600.- Alene det at du har opgivet forkert stavet adresse kan ende med at koste dig nogle penge ekstra, men mine kære kolleger, togrevisorerne har direkte adgang til folkeregisteret, så de kan slå dig op på navn, adresse, cpr-nr og andre data, hvis de er det mindste i tvivl.
Så betal bøden. Og alt det med halveringer af bøder fordi man er under uddannelse. Do the Crime, Do the Time. Ingen rabat på kriminelle handlinger i mine øjne.
Fint Pono at du er kørt gratis med toget mange gange. Du skal nok blive taget alligevel. Halvhjerne.
...
Jeg har selv været ude og lege revisor, og det er de bedste undskyldninger folk kommer med for at slippe for at betale 600.-
Men tag det som en mand og betal bøden. Jeg vil ikke råde dig til at prøve at lyve i denne sag. Vi har dig på video, og de videobånd vil blive brugt, hvis du skulle ende så langt som en tur i retten.
Det kan hurtigt blive langt dyrere end de 600.- Alene det at du har opgivet forkert stavet adresse kan ende med at koste dig nogle penge ekstra, men mine kære kolleger, togrevisorerne har direkte adgang til folkeregisteret, så de kan slå dig op på navn, adresse, cpr-nr og andre data, hvis de er det mindste i tvivl.
Så betal bøden. Og alt det med halveringer af bøder fordi man er under uddannelse. Do the Crime, Do the Time. Ingen rabat på kriminelle handlinger i mine øjne.
Fint Pono at du er kørt gratis med toget mange gange. Du skal nok blive taget alligevel. Halvhjerne.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Du får ikke en togbøde halveret da det ikke er en bøde, men en billetafgift. Troede det også selv, indtil jeg fik en, og den kunne jeg ikke få halveret.goafreak skrev:Hm, jeg ved, at hvis man er under uddannelse får man den halveret - måske lidt mere moralsk korrekt istedet for det du måske havde tænkt dig.
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Meget sjovt at manden som er fortaler for monopol på en række ting og tror på det gode kommunale system (pono æææælsker Cuba og styringsformen der) rykker i den anden retning og snyder med togbilletterne der er noget nær det tætteste vi kommer på den utopiske tankegang, der hedder "Cuba".
Nej du får ikke annulleret dit lille girokort. Det hænder at vores automat ikke lige er så vågen til at tage mod plastikkort. Og er det det eneste folk har så er de lidt på den hvis de skal have billet uden for billetsalgets åbningstid. Sker dette, så beder jeg dem finde en der er på det pågældende tog de skal med INDEN de smutter ind og sætter sig. Så kan de få en aftale med personalet "om bord" og derved købe en billet til normal pris. Det du laver svarer lidt til at sætte sig ind i en taxa, velvidende om at du ikke har en øre på dig, og glemme at fortælle det før turen er ovre.
Nej du får ikke annulleret dit lille girokort. Det hænder at vores automat ikke lige er så vågen til at tage mod plastikkort. Og er det det eneste folk har så er de lidt på den hvis de skal have billet uden for billetsalgets åbningstid. Sker dette, så beder jeg dem finde en der er på det pågældende tog de skal med INDEN de smutter ind og sætter sig. Så kan de få en aftale med personalet "om bord" og derved købe en billet til normal pris. Det du laver svarer lidt til at sætte sig ind i en taxa, velvidende om at du ikke har en øre på dig, og glemme at fortælle det før turen er ovre.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Nu ved jeg ikke om det er S-tog eller DSB du skylder pengene til? Men i sidste ende, så er det jo samme kasse som pengene ender i; Staten. Få lavet dig en afdragsordning med dem. Du kan sikkert nøjes med en hundredemand om måneden uden nogen form for gebyrer.
Den eneste bøde jeg har fået fra jernbanen, det var for at rende over sporene på Ringsted st. da jeg var i de sene teenageår. Det kostede mig en bøde på kr. 600,- for at overtræde jernbaneloven. Ordenspolitiet var tilfældigvis på stationen i en anden forbindelse, og det kom til at koste mig.
Men udover det, så er jeg også en af de heldige der har et togkort der giver gratis kørsel over hele Danmark.
Nu når vi er ved bøder, har I nogen siden fået sådan en her i toget?:

Den eneste bøde jeg har fået fra jernbanen, det var for at rende over sporene på Ringsted st. da jeg var i de sene teenageår. Det kostede mig en bøde på kr. 600,- for at overtræde jernbaneloven. Ordenspolitiet var tilfældigvis på stationen i en anden forbindelse, og det kom til at koste mig.
Men udover det, så er jeg også en af de heldige der har et togkort der giver gratis kørsel over hele Danmark.
Nu når vi er ved bøder, har I nogen siden fået sådan en her i toget?:

nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Har prøvet det trick. Jeres automat virkede ikke, så jeg kontaktede konduktøren på det tog jeg sku med... WAM 600,- Prøvede 4-5 gange på den automat. Sku skifte i skanderborg, der prøvede jeg igen uden held... den konduktør der sku med videre sydpå havde set jeg havde fået en smækker, så jeg kunne godt købe en billet til fuld pris ved ham... aner ikke hvad der skete for den første?!?QrazyLeg skrev:Meget sjovt at manden som er fortaler for monopol på en række ting og tror på det gode kommunale system (pono æææælsker Cuba og styringsformen der) rykker i den anden retning og snyder med togbilletterne der er noget nær det tætteste vi kommer på den utopiske tankegang, der hedder "Cuba".
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Skrev eller ringede du ikke et brev til DSB angående din "tillægsbillet"? For der plejer de at være til at tale med.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Har du tid, så brug ALTID telefonen på automaten, hvis den ikke virker. Ofte, så står man bare og venter på toget alligevel. I det tilfælde, har du dit på det sikre, da du så har "bevis" for at den ikke virkede og at du havde prøvet.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.