"you tube" virus

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
MF.Fisker

"you tube" virus

Indlæg af MF.Fisker »

andre der har hørt/læst denne artikel? Er der nogen der ved om det er blevet mere usikkert at se film på you tube?

Ny virus stjæler fra dig på en underholdende måde
13. jun. 2007 21.37 Udland

En ny computervirus stjæler adgangskoder mens du hygger dig med en sød video.

Metoden er efterhånden gammelkendt: Du modtager en email med en vedhæftet fil.

Klik på den og du forbinder dig til YouTube, hvor du ser en nuttet videofilm. Samtidig lænses din computer for adgangskoder til din netbank.

Spiller du nogle af de populære spil på nettet, som Warcraft og Unreal Tournament, stjæler den også din adgang til spilserverne.

Virussen vil blokere dit antivirusprogram og standse din firewall, så din computer i princippet ligger ubeskyttet hen.

Og som om, det ikke var nok, så spreder virussen sig via de såkaldte peer-to-peer programmer, der bruges til at dele filer med over nettet.

Virussen har fået det tekniske navn "Spreadbanker.A", og er en af de mere sofistikerede virusser i omløb, fordi den kombinerer effekten af både de såkaldte orme og trojanske heste.

- De cyberkriminelle laver disse kombinerede angreb, fordi de sigter på at få størst mulig effekt og profit ud af hvert angreb, siger Chris Østergaard fra sikkerhedsfirmaet Consisto.
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Jeg kunne forstille mig videon linker til en side som minder om youtube, noget proxy eller andet! Jeg tvivler på at det ligefrem er usikkert at se film via youtube.com

Regel 1, klik aldrig på link som kommer fra folk du ikke kender, eller som ser mystisk ud! :)
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

eller som indeholder en vedhæftet fil... ;)
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
nastyinc

Re: "you tube" virus

Indlæg af nastyinc »

MF.Fisker skrev:De cyberkriminelle laver disse kombinerede angreb, fordi de sigter på at få størst mulig effekt og profit ud af hvert angreb.
De mangler vist en hobby ? :lol:
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

nastyinc skrev:
MF.Fisker skrev:De cyberkriminelle laver disse kombinerede angreb, fordi de sigter på at få størst mulig effekt og profit ud af hvert angreb.
De mangler vist en hobby ? :lol:
Hvis du kan lynche 100 netbank konti og stikke af med mellem et par hundrede tusind og en mil...? Ja, de mangler helt klart en hobby :roll: de går jo primært efter profitten og "rushed" ved at gøre noget ulovligt. Ligesom man som barn mærkede knuden i maven når man stjal en vingummibamse til 25øre ved købmanden, bare i large scale. De gutter sku "konverteres" til at bruge deres evner andetsteds... eller bare bures inde
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
MF.Fisker

Indlæg af MF.Fisker »

Helt enig
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Seriøst, jeg forstår ikke hvorfor folk er så usikre på sådan noget. Jeg har haft min egen pc i ca 5 år hvor min far ikke har skulle sidde og tjekke om jeg måtte trykke på det ene og andet (jeg er ikke så gammel jo) og jeg har ALDRIG haft et eneste problem med virus..

Tænk jer om når i er på nettet, eller på lan for den sags skyld..
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

Maunus skrev:Seriøst, jeg forstår ikke hvorfor folk er så usikre på sådan noget. Jeg har haft min egen pc i ca 5 år hvor min far ikke har skulle sidde og tjekke om jeg måtte trykke på det ene og andet (jeg er ikke så gammel jo) og jeg har ALDRIG haft et eneste problem med virus..

Tænk jer om når i er på nettet, eller på lan for den sags skyld..
okay, men hvis du fx. som min kæreste og lillesøster, trykker ja til alt, så har du sku virus, div. ad-ware osv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

min mor fatter eller ikke noget xD

Hver gang man kommer hjem "MAGNUS! Du bliver simpelthen nød til at stoppe alle de sperm mails som kommer til mig på mailen!" <- Haha. :lol:

og hun hopper på alt det pis med TILYKKE DU HAR VUNDET EN MILLION!
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Tak for the heads up. Plejer dog ikke at kigge på sådan nogle mails, men tak alligevel :)
BØH
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Maunus skrev:"MAGNUS! Du bliver simpelthen nød til at stoppe alle de sperm mails som kommer til mig på mailen!"
SPERM mails :S

Edder fuck nogle skumle mails din mor får...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Hæhæ :)
Billede
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

MF.Fisker skrev:...
Metoden er efterhånden gammelkendt: Du modtager en email med en vedhæftet fil.

Klik på den og du forbinder dig til YouTube, hvor du ser en nuttet videofilm. Samtidig lænses din computer for adgangskoder til din netbank.
...
Altså enten er filen vedhæftet, eller også er der et link til youtube - det der giver i hvert fald ikke mening. På den baggrund vil jeg også mene at lige netop den virus som de omtaler der ikke findes.

Dog findes der garanteret masser af andre metoder som minder meget om det, enten ved en hjemmeside eller gennem en fil der bliver til sendt.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

FrZ skrev:
Maunus skrev:"MAGNUS! Du bliver simpelthen nød til at stoppe alle de sperm mails som kommer til mig på mailen!"
SPERM mails :S

Edder fuck nogle skumle mails din mor får...
Det er jo selvfølgelig fordi hun ikke fatter noget hun kalder det sperm mails.. og hun tror virkelig at det er det de hedder. :P
Besvar