Ballet i Operahuset i Sydney

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Ballet i Operahuset i Sydney

Indlæg af Lokefar »

Ja nu var jeg tilfaeldigvis i Sydney og saa er man jo noed til at se en forestilling i operahuset og hvad sker der saa? De viser ikke opera. Naa men valget stod mellem symphoni og ballet og da mit klassiske oere har overvaeret mangen end folkeskole opfoerelser af divsere kunstvaerker syntes jeg det var tid til en forandring saa jeg satte mit mandag d. 7 Maj kl. 1930 (australsk tid) til rette i mit saede i Sydneys Operahus for at se ballet for foerste gang...

Og hvor blev jeg dog imponeret. De er jo for syge de balletdansere. For det foerste kan man ikke staa paa taer saa laenge, for det andet kan man ikke loefte en saa flydende ligemeget om hun saa vejer 30 eller 40 kg.

Det korte af det lange er at det var super fedt og skulle en af disse balletter kommer i en sal naer dig vil jeg da foreslaa at du slukkede for serierne paa kanal 5 og istedet gav det en chance. For mig var det klart det vaerd.

Balletterne var: Apollo (Fra 1928, af George Ballchini, "opfinderen" neoklassisk ballet)
Constant Variants (Den var ret nu. Uropfoerslen var 1. Maj i aar i Sydney. Musikken er af Tchaikovsky, en herre som nogle maaske har stiftet bekendskab med ved tidligere lejlighed)
After The Rain var den sidste ballet vi saa. Kan ikke huske saa meget om den men del 2 var super flot. En Par es deux (eller hvordan det staves) som blandede moderne dans og neoklassisk ballet. Utrolig flot, smukt, sensuelt og meget faengende.

Som afslutning ville jeg saa gerne have skrevet om turen backstage og se hvordan det hele ser ud bagved, men vi naaede aldrig denne tur saa vil her fedte lidt for Legolas og haabe at hans tidligere tilbud om en tur i den nye operahus i KBH stadig kan holdes ved haevd :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

ARGH HENRIK PAAAALLLLLLLEEE :) (Til dem som ser tjenesten) :)

Jeg har oplevet mange ting her på boardet, dog ALDRIG en ballet review :!:

Men friskt nok!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

CA goes royal... :) Og godt indlæg iøvrigt
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar