hjælp til fladskærms tv..

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Hoopstar

hjælp til fladskærms tv..

Indlæg af Hoopstar »

valget står mellem disse to.. eller andre måske??? (hint hjælp)

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter ... V_Sort.htm
Billede

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203136
Billede

nogen erfaringer eller + / - ?

begge ligger i prisen 13-14.000 lige pt.
Pheus

Indlæg af Pheus »

De kører fødselsdagstilbud hos alfaview for 40" og 42" til 10k

se evt. her http://alfaview.dk/Alfaview/PDF/3dag.pdf

Jeg har selv et 40" alfaview og er ganske tilfreds med det, og det eneste umildbare problem jeg har med det er når man går fra text-tv til tv igen så går der lige 1-2 sekunder før den viser tv.
Program surfing går rigtig hurtigt, den skifter kanal på mindre end ½ sekund :) men alt-i-alt et godt tv.
Alfaview er også nemme at handle med, jeg fik både vægophæng, universal fjernbetjening og hdmi kabel med gratis.

Det andet tv kender jeg ikke og kan derfor ikke udtale mig omkring det.
Men hifiklubben har tilbud på 42" her http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter ... lvsort.htm
<center> ~~ [url=irc://irc.inet.tele.dk/chart.dk]Chart @ Efnet[/url] ~~
</center>
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Jeg tror ikke jeg skal over 37" er vist mere end rigeligt..

Jeg læste en test på det 37" alfaview og han beskrev det som "kald det kærlighed, kald det lige hvad du vil"

det andet skulle være den tunge ende af kvalitet, deres XD1 serie.. og så kører den full HD 1920x1080..
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Samsung har også deres nye M8 serie på gaden?
Også et godt bud på et godt TV!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

hey det er ikke et dårligt valg.. :)

men hvad er forskellen på Samsung LE37M87BD og Samsung LE37M86BD
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Hoopstar skrev:hey det er ikke et dårligt valg.. :)

Jeg er lidt ude på gyngende grund her, men mener det er designet.
M87 har et mere rundt design hvorimod M86 er lidt mere lige i sit design.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

okay for på hifipriser.dk var der heller ik rigtig nogen forskel
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

tag et kig på Panasonic PX700 blir skam rost alle steder... og ca samme pris for 42"

husk det er plasma.

en lille regl er

hvis du vil ha 37" køb 42" hvis du vil ha 42" køb 50"

jeg fortryder jeg ik købte 50" i stedet for 42" nok mest fordi man kan
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

mimic skrev:
Hoopstar skrev:hey det er ikke et dårligt valg.. :)

Jeg er lidt ude på gyngende grund her, men mener det er designet.
M87 har et mere rundt design hvorimod M86 er lidt mere lige i sit design.
det er den eneste forskel :) Og nogle forretninger har retten til det ene design og andre andet..

MEEEEEEEN! i 37" for full hd.. (M89) fås kun i butikker hos expert og 2tal. de har eneret på det ! :)
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

ja du har sikkert ret, har man først købt en størrelse så vil man have mere.. men så kan man jo blive ved indtil man har en skærm der fylder hele væggen..

jeg tror sq jeg er tilfreds med 37" både pga fin stor størrelse og pga prisen ligger fint der..

så spørger jeg igen night_hawk nu siger du "89" hvorfor nu den og ikke "86" eller "87"???

tror også jeg hælder mere til LCD.. ved faktisk ik hvorfor er der noget der taler for på plasma?

bliver man nogensinde tilfreds? :D hehe
The Rock
Organized Crime Provider

Indlæg af The Rock »

Købte en Samsung LE40RE51B for 6 måneder siden og har absolut ikke fortrudt. Den kører upåklageligt, har alt i features.

Det er en 40".

Og en lille ting, Samsung er det de propper inden i B&O, (selvom jeg aldrig nogensinde ville betale for deres design).

Så det må jo have en hvis kvalitet.

Bare mit besyv, men held og lykke med din nyerhvervelse.

P.S skulle kun have haft en 32", men har absolut ikke fortrudt en 40".
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

ja 32 er måske også en anelse lille.. tja kan være jeg skal gå i fona og se om det skal være en størrelse 37 eller 40... :)

jeg må sige som det ser ud nu bliver det en Samsung LE37M87BD som mimic anbefalede... om det bliver 37" eller 40 må fona besøget vise..

nu skal de sidste penge også skrabes sammen så det kan jo være der kommer andre forslag :D
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

B&O er ikke kvalitet. Bare lige for at få den på plads. Det er design!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

dwr skrev:B&O er ikke kvalitet. Bare lige for at få den på plads. Det er design!
ikke enig. Har du købt B&O så er du faktisk garanteret at det holder resten af dit liv.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Styr uden om Samsungs gamle modeller, og de billige af de nye.

Som nævnt så kast et blik på de nye Panasonic plasmaer, så får de du fordele der er ved plasma, samt et noget pænere design end de gamle. De alm. modeller af den nye er PV 70 / PX 70/71 (PX er med DVB-T) og står til mellem 10.000 og 11.000. Det er en virkelig god pris for en skærm der losser enhver LCD af søren til. De eneste LCD'er der nogenlunde kan hamle op med god plasma er Runco, og good luck med at finde dem herhjemme.

Samsung har et god marketingsmaskine, men skærmene er altså ikke de bedste på markedet. Du kan få bedre billeder til de samme penge, hvis ikke ligefrem mindre.

Og B&O er såmænd nok kval, men billedemæssigt er de til grin. Når man betaler 100.000 for en (LCD) skærm, så skal det sgu være i orden. Man betaler for design og navn, og ikke for billedkvalitet. B&O kan i mine øjne lave små højtalere der lyder godt, men ikke store, og ikke skærme.

Og drop Fona og Merlin - for dyre. Prøv edbpriser, og gå efter de forretninger som har butikker i virkeligheden. Tape Connection er et godt bud, hvis du bor nær Århus eller KBH.

Full HD er overvurderet, du skal sidde under 1,6 meter fra en 40" for at få fuldt udbytte. Jeg har en graf et eller andet sted, skal nok finde den.

Recordere.dk er et godt sted at spørge om skærme, der er mange mennesker der ved en del om emnet.

Sidst men ikke mindst - gå ned og se skærmen i en butik. Du skal ikke lade dig forblænde at specs - de lyver, gang på gang. Se på sortniveau og hud - og med et signal du ville matche i stuen. Dvs. hvis du primært kører gammeldags analog tv, så bed om at få det på skærmen. Mange skærme har ok billeder på digitale signaler, men dårlige analogtunere (fx Sony har bøvl med det i alt undtagen W2000'erne). Digital-tv er et must på fladskærme. Hvis biksen ikke kan vise dig analog kabeltv eller lignende, så skal du ikke handle der. Det er useriøst kun at vise DVD eller endda HD-signaler - det ser næsten altid godt ud. Det kan bruges til at vise forskelle i fx hudtoner, men ikke til at vise hvordan det ser ud i stuen jo...
- Darkheart -
We fools who love...
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

Darkheart skrev:Styr uden om Samsungs gamle modeller, og de billige af de nye.

Som nævnt så kast et blik på de nye Panasonic plasmaer, så får de du fordele der er ved plasma, samt et noget pænere design end de gamle. De alm. modeller af den nye er PV 70 / PX 70/71 (PX er med DVB-T) og står til mellem 10.000 og 11.000. Det er en virkelig god pris for en skærm der losser enhver LCD af søren til. De eneste LCD'er der nogenlunde kan hamle op med god plasma er Runco, og good luck med at finde dem herhjemme.

Samsung har et god marketingsmaskine, men skærmene er altså ikke de bedste på markedet. Du kan få bedre billeder til de samme penge, hvis ikke ligefrem mindre.

Og B&O er såmænd nok kval, men billedemæssigt er de til grin. Når man betaler 100.000 for en (LCD) skærm, så skal det sgu være i orden. Man betaler for design og navn, og ikke for billedkvalitet. B&O kan i mine øjne lave små højtalere der lyder godt, men ikke store, og ikke skærme.

Og drop Fona og Merlin - for dyre. Prøv edbpriser, og gå efter de forretninger som har butikker i virkeligheden. Tape Connection er et godt bud, hvis du bor nær Århus eller KBH.

Full HD er overvurderet, du skal sidde under 1,6 meter fra en 40" for at få fuldt udbytte. Jeg har en graf et eller andet sted, skal nok finde den.

Recordere.dk er et godt sted at spørge om skærme, der er mange mennesker der ved en del om emnet.

Sidst men ikke mindst - gå ned og se skærmen i en butik. Du skal ikke lade dig forblænde at specs - de lyver, gang på gang. Se på sortniveau og hud - og med et signal du ville matche i stuen. Dvs. hvis du primært kører gammeldags analog tv, så bed om at få det på skærmen. Mange skærme har ok billeder på digitale signaler, men dårlige analogtunere (fx Sony har bøvl med det i alt undtagen W2000'erne). Digital-tv er et must på fladskærme. Hvis biksen ikke kan vise dig analog kabeltv eller lignende, så skal du ikke handle der. Det er useriøst kun at vise DVD eller endda HD-signaler - det ser næsten altid godt ud. Det kan bruges til at vise forskelle i fx hudtoner, men ikke til at vise hvordan det ser ud i stuen jo...
der er nogle af de her punkter jeg kan følge dig. Men andre jeg seriøst ikke kan.

full hd er squ fedt hvis man skal have pc'en ind over. da du så kan køre op i højre opløsning. ellers kun de normale 1366*768.

plasma er helt klart at anbefalde hvis man vil have bedre billed. enig!

MEN lad for gud skyld være med at købe over netted. eller via tape connection.

Kig evt på Pioneer. 1 de har dem aldrig selvom de reklamere for dem. 2 Du får ikke pioneers nye produkt service. hvor de tilbyder inden for 2 år. at en Tekniker køre ud til dig hvis din skærm fejler noget. Dette fås kun via selectiv butikker. og pioneer vil fremover i europa ikke blive handled over netted..

2. hvis det er en samsung skærm. yder de ingen pixel garanti i de første 2 år hvis den er købt over netted. og de kan se det via serie nummer på skærmen.

Samme er det med phillips og sony. :) Trust me.

En anden ulempe ved at købe din fladskærm over netted kan være leverence er ukendt. Eller at hvis du vil returene den. så i mange tilfælde vil de bare sige der er en ridse på. så kan du ik få pengene igen! (Spørg selv isi og hans dvd aspiller han sendte tilbage)

Men have fun hvis du vil skyde dig selv i foden! :)
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Deejay_Wonder skrev:
dwr skrev:B&O er ikke kvalitet. Bare lige for at få den på plads. Det er design!
ikke enig. Har du købt B&O så er du faktisk garanteret at det holder resten af dit liv.
Hvad er det for noget sludder. Du er lige så garanteret, at et Samsung holder resten af dit liv. Det er samme indmad.
Du er bare blevet snydt af deres markedsføring :)

Det er som at betale diamant-pris for simili-sten.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

deres lyd holder max. Bare se de gamle forstærkere osv. de lavede, dem er der sgu ingen der kan tage livet af hvorimod du nemt kan tage livet af en sony forstærker.

Hvad angår skærme, så tror jeg du har fuldstændig ret.! Der er det blot design man betaler for - jeg synes ikke en gang at billedet er særligt godt på dem. Så vil jeg hellere have en amoi
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

i b&o skærme. er det typisk en generation tilbage i skærme. af det indhold der sidder i dem.
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Okay.. Darkheart vil du mene at de 87BD'ere er billige??
Jeg tror jeg hører på recordere.dk

Det med fona var kun for at se hvad jeg skal have at størrelse.. ville ALDRIG nogensinde købe noget i deres butikker.. priserne er jo så opblæste.. man kan jo næsten købe alt i butikken til ½ pris på nettet.. dog self pånær film og spil og musik..
Besvar