Den Sorte Madonna

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Will
Chart Attack VIP

Den Sorte Madonna

Indlæg af Will »

Bliver lige nød til at fortælle jer, at her er en film i skal se.
Det er noget af det bedste danske film jeg har set i lang tid..
Må nok tilstå lige her efter filmen, så synes jeg den slår I Kina spiser de hunde, blinkenelyger og Adams æbler. I Humor, action of stunts.

Jeg var fanget af den fra start til slut... Og lang tid siden jeg har grinet så meget. Tror godt det kan blive årets biografhit.

:5af5
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Den vil jeg da glæde mig til at se.....
For det skal da ingen hemmelighed være, at ifølge trailerne,
så har jeg svinet den til for det lignede da en virkelig ringe film.
Anna Pihl i længere varighed..

Men at du giver den topkarakter og de rosende ord, vil da alligevel trække mig i biffen.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Har faktisk lige siddet og snakket med kæresten om at den ville jeg se.. :)
Så det ser jeg da frem til nu.. :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Kom til forpremiere på filmen:

http://www.natfilm.dk/n/index.lasso?n=688
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

:3af5
Vil jeg give den :)

God nok underholdning, men karakterene der spiller der i, er ikke nær så originale som i f.eks. Blinkende Lygter
Men underholdende god dansk film er det da...!
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Olsen Banden i moderne klær. Fin dansk action komedie :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

aroxdk skrev:Olsen Banden i moderne klær. Fin dansk action komedie :)
Olsen banden skal lukke røven nok så meget. Er jeg virkelig den eneste der ikke kan lide olsenbanden?
BØH
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Tak gud, jeg troede JEG var den eneste.
Billede
Figther

Indlæg af Figther »

hende hoved rollen skal da bare lukke ædespalten. Lækker ja, men gå og råbe og skrige DÅRLIG bandeord hele tiden er da lige til at få kønsknopper af...
"hamster nosser" og hvad der ellers af dårlige fraser kommer flyvende fra hendes mund,

Det også at man kan se wirene fra det styrtende fly, er det eneste negative jeg umiddelbart lige kan komme i tanke om..

Ellers Feeeed film
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Lyder som en interessant film

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

goafreak skrev:Olsen banden skal lukke røven nok så meget. Er jeg virkelig den eneste der ikke kan lide olsenbanden?
Sure løg :P
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Havde det ikke været for de gamle Olsenbanden film, så ville danske film som I Kiná spiser de hunde og hele den genre, som plagierer fræk- og friskheden i Olsenbanden filmene slet ikke eksistere.

Så var vi sluppet for lortefilm som Blinkende lygter og Gamle mænd i nye biler.

Problemet med denne type film er jo, at det er de samme to personer, der laver manuskript og instruerer hele denne genre, og det er ofte de samme personer, der går igen.

Der burde sættes en stopper for produktionen af disse film, som i grundlæggende træk er bygget op efter samme opskrift. 3 film og så burde der være et tvunget genreskift.

Ellers ender vi med at se Anja & Viktor 23 - Anja på plejehjem

...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Blinkende Lygter og Gamle mænd i nye biler er bestemt ikke lortefilm, og jeg synes overhovedet ikke de kan sammenlignes med Olsen Banden filmene. Jo, hvis man sammenligner, at der bliver snakket dansk i alle. At sige de to film er lortefilm, fordi Olsen Banden er det synes jeg er dårlig argumentation. Fordi der er taget inspiration fra dem, gør dem ikke identiske.
Billede
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Blinkende lygter er da en skamplet indenfor danske film. Absolut blottet for humor og med overspillende skuespillere, der spiller lige så interessant som en snegl i en vandpyt.

Men det er jo altid upopulært, når man kritiserer cremen af flødebollefede skuespillere i Danmark. Det er fair nok, at man ikke bryder sig om Olsenbanden. Der er masser af de gamle danske film, som jeg ikke bryder mig om. Ikke fordi det skal være en konkurrence, men jeg tror du har set flere gamle danske film end jeg har.

Olsenbandens overraskende kupplaner og deres udførelse af disse har været med til at give Anders Thomas Jensen, Thomas Villum Jensen og Lasse Spang Olsen masser af inspiration.

Mange af de nye danske film er jo bygget op efter samme opskrift. Sort humor, de samme skuespillere fra den samme pulje, der har optrådt i danske film de sidste 10 år, 'moderne sprog og vittig dialog', storslåede actionscener og gerne nogle kriminelle som er primitive og elskværdige.

Det er jo også svært at diffentiere filmene, når de er bygget stort set ens op. I Kina spiser de hunde var pioner i den genre. Nu skal det være større og frækkere, og det er ikke ret mange danske film, der kan leve op til dette.

Jeg har ikke set Den sorte Madonna, så jeg skal ikke udtale mig om denne, men forventningerne til denne type film må snart være så lave, at man kun kan blive positivt overrasket.

Glæder mig til at høre din argumentation for, at Olsenbanden er noget lort. At sige Olsenbanden er lortefilm, fordi Blinkende lygter og Gamle mænd i nye biler er det synes jeg er dårlig argumentation. Fordi de har taget inspiration fra dem, gør dem ikke identiske.

...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med den sidste sætning 3dotz. Som jeg ser dit indlæg 3 poster over dette, så skriver du i det, at de omtalte danske film er dårlige fordi de er inspireret af Olsen Banden filmene, som også er ringe.
Correct me if I'm wrong
Billede
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Jeg omskrev bare din sætning. Det er bestemt ikke alle Olsenbanden film der er lige gode, men at tage 14 film og kalde dem for noget lort uden nogen form for argumentation holder ikke.

Argumenter udbedes

...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

@ 3prikker: Jeg har aldrig kaldt noget for lort. Ordet "lortefilm" kom fra dig, det var det du kaldte Blinkende Lygter og de andre føromtalte danske film. På intet tidspunkt har jeg i denne tråd sagt, at Olsen Banden var lortefilm, jeg har skrevet at goafreak ikke var den eneste, der ikke kan lide Olsen Banden (se mit første indlæg i denne tråd). Du læser ikke hvad jeg skriver så. :)
Billede
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Åbenbart ikke. Mon ikke solen skinnede for meget i min skærm :D

...
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

Sandt nok. Morten Korch, Erik Balling, Lise Nørgaard og ligesindede burde have været deporteret til Sibirien. Hvad tænker jeg dog på? Film er jo ikke for underholdningens skyld. Næ, stik mig en Carl Th Dreyer eller Lars von Trier når det skal være rigtig skægt ...
Besvar