MiMic - What goes around... Boings around

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Nogen har sikkert gættet det! - Men for dem der skal have skåret det ud i bølgepap:
Jeg har smidt Justin Timberlake - What Goes Around......comes Around Interlude sammen med Nik & Jay - Boing!.
Tilnærmelsesvis kan man vel kalde det en lille battle.

Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Bakko
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

,,,

Indlæg af Bakko »

lækkert bootleg mimic :D

Nupper det lige, så kan jeg spille det i weekenden :D
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Lyder sku fint nok. (:

Hvor længe bruger du/i på sådan et mix?
Jeg er igang med et og det har snart taget mig en måned man! dog er vi snart færdige.. (Men vi er også 2 om det, vi ska finde tid til det og sådan noget)
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg laver som regelt mine mixes (20 min) på 3 dage hvis jeg tager mig sammen.! Men det er meget forskelligt.! Bootlegs kan laves på 1 time - men kommer jo an på hvor meget erfaring man har med det software man bruger.!
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Maunus skrev:Lyder sku fint nok. (:

Hvor længe bruger du/i på sådan et mix?
Jeg er igang med et og det har snart taget mig en måned man! dog er vi snart færdige.. (Men vi er også 2 om det, vi ska finde tid til det og sådan noget)
Det her tog mig en lille time.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det varierer meget...

Aqua vs Nik & Jay tog cirka 3 timer inkl. lidt korrektion og mastering..
Bootlegs tager normalt fra 25-30 minutter til 2-3 timer.. så i snit er en time vel meget realistisk..

Et 20 minutters mix kan tage alt fra en ensom aften til flere måneder, hvor jeg prikker lidt til det engang imellem måske en gang om ugen á 20 minutter til et par timer..

Alt det her er selvfølgelig inkl. sampling, beatmapping, mastering, rendering og at vælge numre..
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Det er meget godt klaret.. keep it up :D
Hurtigere klovn, hurtigere..
DJSofi2k1
Kontakt:

--> Bakko

Indlæg af DJSofi2k1 »

Bakko, lad os lige hører hvordan det gik med at spille det i weekenden når vi er kommet over den....
----Stay DJ----
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: --> Bakko

Indlæg af goafreak »

DJSofi2k1 skrev:... i weekenden når vi er kommet over den....
Lad os håbe vi aldrig gør det :) Snupper det også lige.
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Ok, nu er det stadig helt nyt for mig med Sony Acid, og det er et bootleg vi laver, vi må snart se at få det lavet færdig. Hvis vi smider vores bootleg op her tror i så der er mulighed for man kunne støde på det nogle steder i byen? (: eller er det for store sats?
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Maunus skrev:Ok, nu er det stadig helt nyt for mig med Sony Acid, og det er et bootleg vi laver, vi må snart se at få det lavet færdig. Hvis vi smider vores bootleg op her tror i så der er mulighed for man kunne støde på det nogle steder i byen? (: eller er det for store sats?
Nok et lidt stort sats, medmindre en eller anden DJ får fat i nummeret og spiller det.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nå okay, nu må vi se (:
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Maunus skrev:Nå okay, nu må vi se (:
Nemmerlig, men er da lidt spændt på at se hvad du roder med.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Kan sige det er noget med Bikstok Fabrik (:
Tja jeg er os spændt xD
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

jeg havde oss meget besværligt med Acid Pro fra starten.. men en dag da jeg ik havde noget at lave, satte jeg mig til at øve mig i det, og prøve de forskellige funktioner af.. fandt oss lidt hjælp fra nogle guides jeg havde down'et fra http://www.megamixers.com/.. ;)

såå mit råd er.. hvis du vil være go til Acid Pro, ska du nok finde en dag hvor du ik har en skid at lave, og sætte dig og prøve de forskellige ting ;)..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Chancen for at du selv hører dit bootleg i byen er stort set lig nul.
Jeg har haft ét bootleg jeg har fået at vide, at folk har hørt i byen og det er Aqua vs Nik & Jay og jeg har aldrig selv hørt det i byen.

Så chancerne for at du hører dit eget bootleg spillet i byen er meget lille.
Derudover, så kræver det jo også, at det er nogenlunde af kvalitet til at blive spillet på klubber.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr, det er jo rigtigt. (: Skulle måske ha tænkt mere over det inden jeg sendte det indlæg (;

chreddy1
Bruger du kun Acid? Har bare forstået sådan at Acid er mest til bootlegs og megamix, men jeg vil nu hellere over i remix og sange fra bunden, men syntes det lød nemmest at starte i bootlegs for at komme lidt ind i det først og der startede jeg så. Er det et stort spring til komponere og lave remix fra bootlegs?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Maunus skrev: chreddy1
Bruger du kun Acid? Har bare forstået sådan at Acid er mest til bootlegs og megamix, men jeg vil nu hellere over i remix og sange fra bunden, men syntes det lød nemmest at starte i bootlegs for at komme lidt ind i det først og der startede jeg så. Er det et stort spring til komponere og lave remix fra bootlegs?
Jep. Det er helt forskellige programmer du bruger.
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

ye mente jeg nok (:
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Maunus skrev:chreddy1
ja, nu bruger jeg kun acid pro ;).. fra starten brugte jeg dog et eller andet Magix program.. efterhånden fik jeg down'et Acid og en crack og slettede det gamle og begyndte bare med at øve i acid ;)..
Besvar