subtitles problem

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
HurriJ-
Geografisk sted: 8471 - Sabro

subtitles problem

Indlæg af HurriJ- »

hej, jeg har problemer med mine subtitles eller codec.
Jeg bruger vlc til at apsille divx film og henter subtitles fra divxstation, men den viser kune undeteksterne i perioder. f.eks. viser den undeteksterne i 1 min. og så 2 min. bliver der ikke vist nogen.
Kender i til problemet?
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Har aldrig problemer med mine subtitles eller codecs så kan desværre ikke hjælpe dig..

Jeg bruger selv Acemegacodecpack i windows media player classic.

Har selv flere andre afspilningsprogrammer fx vlc men synes ikke det er nær så optimalt til codecs blandt andet.

Prøv det hvis intet virker for dig :)
He who dies with honor is a dead man!
HurriJ-

Indlæg af HurriJ- »

kunne godt tyde det vare mine codecs..

jeg må prøve Acemegacodecpack i windows media player classic.

takker ;)
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Har heller aldrig haft problemer med undertekster, eller afspilning af film generelt. Har alle dage holdt mig fra alle de codec packs, og så installeret de enkelt codecs der er brug for.
  • XviD: Billede, både xvid og divx
  • AC3: Lyd, bruges af på nogle film
  • Vobsub: Undertekster
Så bruger jeg media player 11 til afspilning, og det kører altid. Mit råd er, som skrevet flere gange før, at holde sig langt væk fra de codec packs da man ikke altid er 100% sikker på hvad de indeholder og så finde de codecs der er brug for og selv installere dem. Som det kan ses kræves det faktisk kun 2 codecs, og et program til undertekster.
HurriJ-

Indlæg af HurriJ- »

syntes bare medieplayer 10 kan være lidt ustabil, mange ting den ikke kan afspille ordentligt.. ellers er det bare mig der ikke lige har fået ordentlig styr på de codecs.. var egentlig derfor jeg gik over til vlc.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det er bare dig, der ikke har styr på dine codecs.
Iøvrigt vil jeg til hver en tid fraråde al brug af "greatesthitsofcodecpacksfromhomeboi-da-dawg1991".

De er enten dårligt samlet og skaber ofte komplikationer, da samleren ikke har taget højde for, at mange af de implicerede codecs søger at afvikle de samme funktioner samtidigt - i samme fil = problemer.

Dem der er er mindre dårligt samlet har til gengæld en røvfuld malware af forskellig-art.
Det er alt fra spyware og små trackere til reelle vira - og så er du stadig ikke garanteret, at de har samlet de rigtige codecs.

Hent, som Drud siger kun, hvad du skal bruge og lad det unødvendige lort være...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
HurriJ-

Indlæg af HurriJ- »

dwr det tror jeg du har ret... har nok fået hentet nogle dårlige samlet codec pakker...
tror jeg fik svar nok, så tak for det.
Besvar