Fedt at i udnytter internetmediets muligheder.
dr.dk tv
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
dr.dk tv
Det her er bare min egen lille hyldest til Danmarks Radio for at bruge mine medielicenskroner til noget super fornuftigt!

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Du er det da ej....Fontex skrev:Ja, det er genialt.
Meget bedre en sputnik ifølge mig
TV2 har da oftest de mest sete programmer, og DR's tv er kun en undskyldning for at de nu ogs vil presse licens ud af internet brugere.
Men jo det da kun dejligt de også kommer på banen....endelig, men bedre end Sputnik NEJ.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
- UnitedPublic
Hvad bygger du den påstand på? Sådan en udtalelse kan vi bare bruge til ingenting medmindre den er begrundet.LunaPark skrev:DR's tv er kun en undskyldning for at de nu ogs vil presse licens ud af internet brugere.
TV2 Sputnik opkræver mig bekendt også betaling af deres brugere, hvilket er helt fair da det er dyrt at drive sådan et foretagende. Og medmindre du i forvejen er sortseer (det er nogle jo desværre stadigvæk) så koster det dig faktisk ikke ekstra at benytte DR's tjeneste.
Kvaliteten af programmerne som sendes er vel smag og behag, det synes jeg slet ikke du skal gøre dig til dommer over i en tråd som ikke omhandler dette.

Jamen det er da netop DR's begrundelse nu her til nytår, når det nye mediforlig går igang. Der siger de jo at de som har internet også skal betale licens, da deres programmer er blevet tilgængelige på nettet.UnitedPublic skrev:Hvad bygger du den påstand på? Sådan en udtalelse kan vi bare bruge til ingenting medmindre den er begrundet.LunaPark skrev:DR's tv er kun en undskyldning for at de nu ogs vil presse licens ud af internet brugere.
TV2 Sputnik opkræver mig bekendt også betaling af deres brugere, hvilket er helt fair da det er dyrt at drive sådan et foretagende. Og medmindre du i forvejen er sortseer (det er nogle jo desværre stadigvæk) så koster det dig faktisk ikke ekstra at benytte DR's tjeneste.
Kvaliteten af programmerne som sendes er vel smag og behag, det synes jeg slet ikke du skal gøre dig til dommer over i en tråd som ikke omhandler dette.
Det vil sige man SKAL betale fordi man KAN se det...
LATTERLIGT.... Hvorfor skal alle med internet betale bare fordi man kan ???
Så er det sgu da smaretere med Sputnik, som iøvrigt også er lavet kompatibel med MCE, hvilket DR ikke lige havde overvejet.
Og husk så på at TV2 ikke får en eneste licens krone, så det sgu okay at det koster lidt.
Men TV2's nyheder og diverse andre ting er netop blevet gratis i okay kvallitet.. Men er du betalende, så kan d ubestemt ikke klage over kvalliteten, da det sagtens kan bære et HDsignal afhængig af dit bredånd naturligvis.
Jeg gør mig heller ikke til dommer, siger bare min menng.
/Lunapark
- UnitedPublic
Så du hører altså til gruppen der også siger "Hvorfor skal jeg betale licens når jeg har TV, jeg ser jo ikke DR"LunaPark skrev: Det vil sige man SKAL betale fordi man KAN se det...
Med hensyn til MCE så kommer det i hvert fald ikke hvis holdningen fra befolkningen er at "det vil vi ikke betale for".
Har du overvejet at dr.dk tv måske lige skal igennem en opstartsfase inden det endelige projekt søsættes? Lidt ligesom SPUTNIK heller ikke så ud for et halvt år siden som det gør i dag...
Til slut så kan det godt være at du og TV2 i samarbejde kan blive enige om at 3 Mbps er HD kvalitet... ok med mig... men det er nu synd for dit 720 fladskærms tv til 10.000,- at det kun får halvdelen af de data det kan bearbejde (og kun 33% hvis du har 1080)...
Tænk sig at man ikke kan glæde sig over at det største medieorgan i Danmark forsøger at følge med tiden....

JEG SIGER jo netop også i et af de ovenstående replys, at det kun er godt at de også endelig er kommet på banen.... (LÆS)UnitedPublic skrev:Så du hører altså til gruppen der også siger "Hvorfor skal jeg betale licens når jeg har TV, jeg ser jo ikke DR"LunaPark skrev: Det vil sige man SKAL betale fordi man KAN se det...
Med hensyn til MCE så kommer det i hvert fald ikke hvis holdningen fra befolkningen er at "det vil vi ikke betale for".
Har du overvejet at dr.dk tv måske lige skal igennem en opstartsfase inden det endelige projekt søsættes? Lidt ligesom SPUTNIK heller ikke så ud for et halvt år siden som det gør i dag...
Til slut så kan det godt være at du og TV2 i samarbejde kan blive enige om at 3 Mbps er HD kvalitet... ok med mig... men det er nu synd for dit 720 fladskærms tv til 10.000,- at det kun får halvdelen af de data det kan bearbejde (og kun 33% hvis du har 1080)...
Tænk sig at man ikke kan glæde sig over at det største medieorgan i Danmark forsøger at følge med tiden....
Og det må da tolkes som jeh virkelig er helt henrykt !!
Sputnik kørte på MCE over 1 år siden, og kvalliteten var stadig god.
Og så siger jeg jo NETOP at jeg gerne vil betale for dr.dk/tv
men sgu ikke igennem licensen, men ligesom Sputnik.
Og dem der så betaler licens kan få det gratis...
Og NEJ jeg bataler ikke licens, og NEJ jeg har ikke et fjernsyn.
/Lunapark
Jo joFontex skrev: Alle har vel ret til og have en menig
Og lod mig nok også rive lidt med, men jeg har bare ikke meget tilovers for DR og det politiske medieforlig.
Brian Mikkelsen er jo ikke andet en en stor snothvalp, og jeg hader den mand. Fatter ikke hvordan den person kan være minister.
Uhh det var et sidespor igen...
/Lunapark
En ordentlig forbindelse til ét HDTV signal vil jeg nu nærmere have op på omkring 5-6 Mbit.. Men det er jo heller intet problem, eftersom landet er fuldstændig endevendt pga. fibernedlægning.UnitedPublic skrev: Til slut så kan det godt være at du og TV2 i samarbejde kan blive enige om at 3 Mbps er HD kvalitet... ok med mig... men det er nu synd for dit 720 fladskærms tv til 10.000,- at det kun får halvdelen af de data det kan bearbejde (og kun 33% hvis du har 1080)...
Der får man jo så let 20 Mbit synkromt.
Mange af Fiber selskaber komprimerer deres TV i mpeg4, men har dog endnu ikke set det køre. Kun mpeg2 via satellit.
Og med de standarder kan både mit 1280x720 og 1920x1080 sagtens dækkes
Så der er skam ingen synd.
/Lunapark
- UnitedPublic
Synes du skal tjekke hvor meget TV2 SPUTNIK streamer deres HD udsendelder med.... Så kan du have nok så meget 20 MbitLunaPark skrev:En ordentlig forbindelse til ét HDTV signal vil jeg nu nærmere have op på omkring 5-6 Mbit.. Men det er jo heller intet problem, eftersom landet er fuldstændig endevendt pga. fibernedlægning.UnitedPublic skrev: Til slut så kan det godt være at du og TV2 i samarbejde kan blive enige om at 3 Mbps er HD kvalitet... ok med mig... men det er nu synd for dit 720 fladskærms tv til 10.000,- at det kun får halvdelen af de data det kan bearbejde (og kun 33% hvis du har 1080)...
Der får man jo så let 20 Mbit synkromt.
Mange af Fiber selskaber komprimerer deres TV i mpeg4, men har dog endnu ikke set det køre. Kun mpeg2 via satellit.
Og med de standarder kan både mit 1280x720 og 1920x1080 sagtens dækkesKan enda se fjernsyn på 3-4 forskellige på samme linie.
Så der er skam ingen synd.

Kan ikke se hvor vidt kvaliteten af de 2 kanalers programmer har med deres online service at gører.
Personligt kan jeg ikke vælge hvilken kanal jeg synes sender mest lort (i forhold til min smag) men hvis jeg må smide dr1 og dr2 sammen så vinder DR for at sende flest programmer jeg vil se.
Uden tvivl at online tv såsom sputnik og dr tv er vejen frem. Og glæder mig til at se hvad de kan fører det til. men så længde jeg sidder med min snottede 2mbit linie fra cc, så venter jeg nu med at melde mit stofa fra.
Og hvem er det som ikke betaler licens ? det troede jeg da alle gjorde ? eller i stjæler måske også muik hihi
Personligt kan jeg ikke vælge hvilken kanal jeg synes sender mest lort (i forhold til min smag) men hvis jeg må smide dr1 og dr2 sammen så vinder DR for at sende flest programmer jeg vil se.
Uden tvivl at online tv såsom sputnik og dr tv er vejen frem. Og glæder mig til at se hvad de kan fører det til. men så længde jeg sidder med min snottede 2mbit linie fra cc, så venter jeg nu med at melde mit stofa fra.
Og hvem er det som ikke betaler licens ? det troede jeg da alle gjorde ? eller i stjæler måske også muik hihi