Et par gode film på tv

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Et par gode film på tv

Indlæg af 3dotz »

Hej drenge. Jeg ved ikke om jeg egentlig skriver dette i det rigtige forum, men review area har jeg i sin tid selv sat sammen til blandt andet at inkludere anbefalinger.

Derfor vil jeg lige nævne to af de topfilm, som tv2 viser i næste uge.

Toy Soldiers (vist på tv2 film igår) bliver genudsendt. Filmen handler om en kostskole, der bliver besat af terrorister. Ironisk så jeg denne film lige inden terroristerne besatte den russiske skole sidste år, så jeg havde en lidt grim smag i munden. Men det bliver filmen jo ikke dårligere af.

Filmen er fra 1990. Hovedrollerne spilles af Louis Gosset jr (stavet forkert - ved det) og Sean Astin, som idemageren og redningsmanden. Sean Astin kender vi alle sammen som Sam fra Ringenes herre, men det var i denne film han oprindelig slog igennem. Virkelig godt skuespil, hvor man kan sætte sig ind i skuespillernes situation. Bagefter føler man sig som den forkerte helt for havde vi selv haft no**er til at gøre det Sean Astin og vennerne gør i denne film.

Klart en film, der kan anbefales, hvis man vil underholdes.

En anden film, der er værd at se og som de fleste nok også har set er The Usual Suspects. Den bliver vist i næste uge på Zulu. Dem der ikke har set den skylder jeg selv at bruge de knap to timer filmen varer. Aldrig har jeg set så gennemført et plot. Et plot som de senere har lavet grin med i spoof movies og i 2 fast 2 furious, hvor Usual Suspects får en hilsen med på vejen.

Filmen handler om Keiser Söze (igen stavet forkert). Underverdenens konge, men hvem er han. Man ser de fem hovedpersoner hos politiet. En af disse er Kevin Spacey, som for alvor slog igennem med denne film. Det meste af filmen fortæller han historien om, hvordan tingene hænger sammen, og man bliver virkelig overbevist. Her er en lille småtyv som bare er røget i det dårlige selskab. Slutningen på filmen, hvor plottet afsløres er et af de bedst gennemtænkte i denne type film. Først to minutter før rulleteksterne går det op for en, hvordan tingene hænger sammen.

Jeg giver den 5 ud af 5 og så skal jeg ellers have dvdoptageren igang på High Quality.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar