Jeg lægger ud med mine boxsæts og lidt specielle Special/Collectors-Editions. Gider ikke poste almindelige udgaver og fesne 2disc's. Reglen for mit indlæg er at de skulle være limited med et x-antal oplag og/eller ikke lige til at få fat på. Derforuden måtte samlinger også gerne komme under blitzlyset. For at se billedet i 800x600, så klik på det. Jeg var lidt venlig mod lave internetforbindelser... Det tog sin tid at rezise det lort
Anyway here goes, med lidt beskrivelser...
Alien Legacy Collection [R2] og Blade Trilogy [R2UK]
Alien Legacy Collection er den første af de boxset der er kommet ud i den serie. Jeg ønsker lidt at få det limited hvor alien hovedet er med i, men det koster langt over 1000,- kr så det må vente lidt. Og jeg synes ikke der er det store at hente ved at skifte den ud med Alien Quadrology boxsettet som i de her dage ikke koster en skid.

Band of Brothers: Collectors Tin Edition [R2DK]

Cinderella: Collectors DVD Gift Set [R1]

The Batman Legacy [R1] og Batman, The Motion Picture Anthology 1989 - 1997 [R1]
Begge boxsets indeholder de samme fire film, men den fornyligt udgivet Anthology inkluderer et bedre lyd og billedspor. Heriblandt alle film med DTS

Cleopatra: Special Edition [R2] og Pearl Harbor: The Directors Cut (Vista Series) [R2]

Criterion Collection
Min foreløbige samling af Criterion Collection udgivelser omhandler følgende:
Beastie Boys - The Music Video Anthology, Traffic, Armageddon, My Own Private Idaho, Fear And Loathing In Las Vegas [Alle R1]
Ikke så mange endnu, men arbejder på sagen

Fantastic 4: Limited Collectors Edition (Limited 1000 eksemplarer) [R3]
Foran ses tre ud af de fire figurer der følger med. Flammen er der ikke da han er faldet på gulvet og derfor skal på operationsbordet med noget sekundlim eller hvad der kan holde.

The House of Flying Daggers: Collectors Limited Wooden Box Edition (limited 5000 eksemplarer) [R3]
Filmen er i en træboks der er polstret med noget rødt stof, 3DVD+1CD, og en "dagger" medfølger.

Friends: The One With All Ten Seasons Boxset [R2UK]
Alle ti sæsoner i en box. Er pt på jagt efter den nye box fra USA, hvor alle episoder er Directors Cut og der er mere ekstramateriale på.

2 x Friends: The Series Finale - Exclusive Limited Edition [R1] og Friends: ...Till The End [Bog]
Da Friends i sin tid stoppede (torsdag d. 6 maj 2004), sendte Warner Brothers tirsdagen efter den sidste episode på gaden i et begrænset oplag. Jeg købte to for nu var den jo begrænset og jeg elsker Friends!
Bogen fortæller om serien fra sæson 1 - 10. Den fører med om bag kameraet og indeholder en masse gode ting fra seriens sæsoner. Og selvfølgelig interview med en masse der har med serien at gøre, ikke bare de seks venner, Kauffman og Crane, men også andre indvolverede personer. Godt læsestof!

Friends: Limited Artwork [Plakater]
Jeg har fem plakater fra Friends. Fire af dem er i den stil som de tre der er afbilledet (dem der hænger fremme)

Gladiator: Extended Special Edition [R2UK] og Gladiator: Special Two Disc Limited Edition [R2]
Extended Special Edition udgaven er den nyeste og filmen er længere end på den jeg havde i forevejen. Lyd- og billede-spor er forbedret, selvom den gamle udgave også indeholder DTS

Godfather: Trilogy Boxset [R2]

Hulk: Collectors Boxset

King Kong - Peter Jacksons Produktion Diaries: Collectors Limited Edition Gift Set [R1] (Limited 20.000 eksemplarer)

The Lord of The Rings
Alle DVD-udgivelserne er Collectors Limited Edition Gift Set. Derfor figurerne er med. Derforuden ses de tre bøger + Hobitten.

Marylin Monroe: The Diamond Collection, Black Edition [R1]

Matador: Boxset

Olsen Banden: Franz Jäger Box

Seven Swords: Limited Collector's Box Set (Coal Black Swords Version) (limited 1.000 eksemplarer) [R3]
Filmen fås som limited i to udgaver en hvor sværderne er sorte og en hvor de har de originale farver fra filmen. Sidstnævnte er der lavet 2.000 af, så derfor jeg valgte den sorte udgave. Udgivelsen er endnu et bevis på at japanerne laver de fedeste boxsets. Mums!

Schindler's List: Collectors Limited Edition Gift Set [R1]
Det ses måske ikke så tydeligt, men denne udgave er i en "glas"-montre. Da jeg købte den var det den dyreste enkelt-film (og er det vist næsten stadigvæk) som jeg har bestilt. 700 kr. fra .de, hvilket gjorde jeg kunne undgå tolden.

Sin City
Min Sin City samling omfatter et eksklusivt amazon.co.uk boxset [R2UK], hvor de tre tegneserier som Sin City 1 bygger over medfølger. En Limited Directors Cut udgivelse [R1] og en filmcell, som er meget begrænset. 100 styk er der lavet af den, hvor jeg har nr. 60.

I, Robot: Limited Collectors Gift Set w/ Sonny Head [R3] (Limited 5000 eksemplarer)
Super japansk udgivelse! Med hovedet for "I, Robot", hvor de to diske kan ligge i nogle holdere bagpå busten. Baghovedet kan åbnes...

Lidt blandet specielle udgivelser
Saw: Uncut/unrated Special Edition (Liquid Sleeve) [R1] Ved siden af står min normale udgivelse, endnu en dublet i samlingen. Udover det fede cover, så har Liquid Sleeve (Saw og blod svømmer rundt inde i coveret) udgaven også det bedste billede- og lydspor af Saw-udgivelserne.
Memento: 3 Disc Special Edition [R2UK] Har også den normale R2DK-udgivelse
Se7en: Deluxe Special Edition [R4] Den bedste af Se7en udgivelserne. Mest ekstramateriale og bedst billede og lyd. Har også den normale R2-DK udgivelse.
Der Untergang: Deluxe Special Edition [R2] Tysk udgave, vi skal jo være tro mod filmen. Monster lydspor, masser af ekstra-guf på de tre DVD'er.

Spiderman 1 og 2 Collectors Edition [R2]

Star Wars [R2]

Taken, Scream: The Collection, Tilbage til Fremtiden Trilogy Boks og Disney Fantasia: Collectors Edition [R2, Fantasia R1]

Terminator: Ultimate Edition, Platoon: Ultimate Edition [R2]

Terminator 2:Collectors Ultimate Edition [R1]

TinTin Box

Titanic: Deluxe Collectors Edition, Normal udgave og Collectors Edition [R2, Collectors Edition: VHS]

Toy Story: Limited Collectors Wodden Toy Box Edition [R4]

Lidt merchandise
Tja ikke så meget at sige udover det er lidt af det jeg har til at stå

Bortset fra at jeg har glemt at tage billeder af mit Indiana Jones Boxset og et par disney-udgivelser (fordi de lige er lånt ud) så kunne jeg godt kaste billeder op af hele min samling. Tv-serier, Disney etc. Her er de mest specielle udgivelser jeg har.
Vinyler kunne også være en mulighed at give sig i kast med... men der må jeg lige finde en anden god gang hvor jeg skal slå tre timer ihjel
Hvad har I?