Savage Garden: Som de siger i reklamen, så er det et album der er til at synge med på. Der må jeg nok give dem ret. De har nemlig kun udgivet to tidligere albums og hvis man er til den slags musik, mon så ikke de kan findes en anelse billigere sammenlagt end hvad det nye album koster.
Eurythmics: Mere end 20 års musikhistorie samlet fra nogen af de største inden for den elekroniske scene. 18 numre godt fordelt godt fordelt ud over årerne. Ganske lovende udgivelse, jeg håber vil sælge godt. Den står på min ønskeseddel.
Eminem: Curtain Call-albummet er så vidt vides det sidste album fra den hvide rapper. Der er to nye sange på og bl.a. kan høres han live-optræden med Elton John af Stan. Bonus-cd'en på 2CD Limited Edition udgivelsen indeholder derforuden numre med Jay-Z og D12. En god og solid udgivelse efter fem albums der alle har solgt ret godt. Dog måske en anelse unødvendig udgivelse efter som hans 10+1 Singles collection udkom i julen 2003.
Alanis Morissette: Hun har måske ikke haft de største hits siden Ironic, You oughta know og Hand in my pocket. Alligevel smider hun to udgivelser på gaden. En almindelig og en indeholdende en DVD med 1 times dokumentar, live tracks, backstage videoer og interviews. Albummet indeholder et nyt track (Crazy). Det der trækker denne udgivelse op blandt de gode er at der også findes mindre kendte sange på fra hendes knap så solgte albums. Sange som, jeg synes, er ret gode. Hendes to albums mellem Jagged Little Pill og So-Called Chaos er ret overset. De fleste husker dog videoen hvor hun var nøgen
Anastacia: Pieces of A Dream er så vidt jeg ved hendes fjerde album. Det er også for mig lidt tideligt at smide et greatest hits på banen. Et nyt nummer så vidt jeg husker med smørtenoren Eros Ramazzotti. For de Anastacia fans der nu engang er (nok ikke lige dem man finder herinde) er det nok et udemærket album. Hendes bryst-kræft ændrede hendes tekster en del. På sin vis kan det stilskifte retfærdiggøre et Greatest Hits album, hvis det bruges af hende til at komme videre i teksten og samtidig få hendes fans til at gøre det. Så er vi fri for at høre dem skråle "I'm Outta Looove - set me free" i en al for høj tone de ikke kan kontrollorere alligevel
Prodigy: Their Law: The Singles står allerede hjemme på min hylde i en 2CD Limited Edition. Hit på hit på hit på hit. Alle pengene værd. Derforuden har de smidt en DVD ud med deres videoer på, og så vidt jeg har læst er det faktisk den ucencorerede version af Smack My Bitch Up der kan ses. Prodigy har også givet plads til lidt mindre kendte numre end lige dem på The Fat of the Land og Always Outnumbered Never Outgunned. Den kan varmt anbefales
Green Day Bullet In A Bible (CD+DVD) Der er ikke så meget at sige andet end at den her skal fandme ejes. Green Day har haft sine op og nedture og pt. har de nok deres livs største optur, hvad angår musik. De sælger som varmt brød og deres version af en Greatest Hits er fantastisk. DVD'en indeholder de samme nummer men er mixed i 5.1 Surround Stereo. En detalje flere der udgiver albums godt kunne lære af. Dolby Sorround er fint nok til film (hvis ikke tumperne har fundet DTS), men når man vælger kun at bringe på en Dolby på en udgivelse så vælg da forfanden Stereo versionerne. Ikke noget værrere end at høre musik i sorround sound. Bare for den detalje skal de have thumbs up.
Beastie Boys 24 år har de tilbragt hos Capitol Records. Solid Gold Hits er der kommet ud af det samarbejde. For en del år siden efterhånden kom The Sounds Of Science Anthology, som også var en slags greatest hits. Criterion Collection(!) smed deres videoer ud på DVD'en Video Anthology releaset. Alligevel kan det godt retfærdiggøres med endnu et opsamlingsalbum, hvor der også kan vælges mellem CD og CD+DVD (for ikke at glemme en udgivelse hvor der følger en trøje med). Beastie Boys har haft en del hits siden den sidste udgivelse og indholdet fra tidligere er ikke identistisk med det på det nye udspil. Der er stadig en god omgang punk fra deres tidligere dage og over til det nyere mere elektoniske hiphop.
Avril Lavigne og Christina Aguilera skulle også komme med noget greatest hits. Har ikke læst/hørt noget om udgivelserne endnu.
Apropos DVD'er så ved jeg Blink182 også er kommet ud med en opsamling, hvis man er til den slags. Det samme er Kylie Minogue
(jeg burde tage et kursus i korrektur-læsning, fandt lige et par fejl. Beklager hvis der er flere, men har stirret mig blind på teksten pt.)