Fedeste intro nogensinde?
Redaktør: Moderators
Fedeste intro nogensinde?
Hvad pokker har ... nu gang i men efter at have læst It's a rainy day requestet fik han lyst til at høre noget musik.
Frem med winamp og enqueue en masse musik. Som barn af MTV generationen er min tålmodighed ikke så stor, så i stedet for at høre numrene igennem blev det bare til en masse introer og småbidder.
Et af numrene der røg på winamp var Technotronics - Pump up the jam (den originale fra 1990) og introen på det nummer er så klassisk, at hvis jeg nogensinde skal kåre den bedste sang, så ligger dette nummer blandt mine absolutte favoritter.
Men hvilken sang mener du har den ultimative intro?
...
Frem med winamp og enqueue en masse musik. Som barn af MTV generationen er min tålmodighed ikke så stor, så i stedet for at høre numrene igennem blev det bare til en masse introer og småbidder.
Et af numrene der røg på winamp var Technotronics - Pump up the jam (den originale fra 1990) og introen på det nummer er så klassisk, at hvis jeg nogensinde skal kåre den bedste sang, så ligger dette nummer blandt mine absolutte favoritter.
Men hvilken sang mener du har den ultimative intro?
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
"Carl Orff - O Fortuna", hvilket i sig selv er halvdelen af den samlede intro til Carmina Burana (den anden halvdel hedder Fortune plango vulnera), som er et absolut must i den klassiske cd-samling. Det lavet i årrækken 1930 - 1933 mens han arbejdede som dirigent for Munich Bach Society.
Købte min cd for 30 kr for 5 år siden i Stereo Studio.. så mon den er steget i pris.
Købte min cd for 30 kr for 5 år siden i Stereo Studio.. så mon den er steget i pris.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Der er mange bud?!
Ummidelbart vil mit første indfald være:
Seid ihr bereit für die nächste Stufe im Aquagen-Zyklus?
Dann zieht euch warm an, und ab geht´s
med andre ord Aquagen - Partyalarm Jeg kan ikke beskrive med ord hvor mange gange jeg, i mine unge dage, har veltet rundt i en kæmpe koger til: ab-ab-ab-ab-ab-ab-ab-ab-und-ab-gehts!!! tror mest der er fordi den starter så dejligt lige på og hårdt!...
Solbærvodka, ølbong og ungdomscamping.... damn det var tider... og jeg er SIKKER på at sommeren var bedre dengang
Jeg ved ikke helt om den kvalificerer sig som fed INTRO da intro-effekten jo er nermest ikke eksisterende, men klart fedeste start på sang...
men hvis det skal være sån rigtig intro; altså at det bygger op til noget så er klassikkeren fra rmb - spring ikke til at komme udenom... fuck den er fed
Jeg har altid været en sucker for Clawfinger og derfor syns jeg også at den goe gamle Do what i say fortjener respekt, for den er alt for sej.... Men når man tænker ud af tramper-boxen så vil jeg mene at der er én sang der adskiller sig fra alle andre, ihvertigfald for min generation...
ligemeget hvor meget indædt tramper, flipper, tripper eller ryger man er så syns jeg at Metallicas enter sandman er i en klasse for sig...
Ummidelbart vil mit første indfald være:
Seid ihr bereit für die nächste Stufe im Aquagen-Zyklus?
Dann zieht euch warm an, und ab geht´s
med andre ord Aquagen - Partyalarm Jeg kan ikke beskrive med ord hvor mange gange jeg, i mine unge dage, har veltet rundt i en kæmpe koger til: ab-ab-ab-ab-ab-ab-ab-ab-und-ab-gehts!!! tror mest der er fordi den starter så dejligt lige på og hårdt!...
Solbærvodka, ølbong og ungdomscamping.... damn det var tider... og jeg er SIKKER på at sommeren var bedre dengang
Jeg ved ikke helt om den kvalificerer sig som fed INTRO da intro-effekten jo er nermest ikke eksisterende, men klart fedeste start på sang...
men hvis det skal være sån rigtig intro; altså at det bygger op til noget så er klassikkeren fra rmb - spring ikke til at komme udenom... fuck den er fed
Jeg har altid været en sucker for Clawfinger og derfor syns jeg også at den goe gamle Do what i say fortjener respekt, for den er alt for sej.... Men når man tænker ud af tramper-boxen så vil jeg mene at der er én sang der adskiller sig fra alle andre, ihvertigfald for min generation...
ligemeget hvor meget indædt tramper, flipper, tripper eller ryger man er så syns jeg at Metallicas enter sandman er i en klasse for sig...
Guns N roses - Sweet Child O mine
Guns N roses - Welcome To The Jungle
Metallica - Enter Sandman
Creedence Clearwater Revival - Fortunate son...
Jeg kunne blive ved
Har ikke nogen egentlig favorit. Har nærmere en liste.
Favoritterne må være alle dem hvor tanker straks flyver og nummeret er mere fyldt med minderen end et skide polorid foto
Guns N roses - Welcome To The Jungle
Metallica - Enter Sandman
Creedence Clearwater Revival - Fortunate son...
Jeg kunne blive ved
Favoritterne må være alle dem hvor tanker straks flyver og nummeret er mere fyldt med minderen end et skide polorid foto
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
-
falslev007
- Geografisk sted: Polen, Krakow
Dire Straits - Money For Nothing.
Intet trance,techno eller rock der kan nå det nummer til tåspidsen.. absolut fedeste intro EVER
Intet trance,techno eller rock der kan nå det nummer til tåspidsen.. absolut fedeste intro EVER
<center>
<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>Sjovt du siger denne.... Sang den faktisk i radiohuset for år tilbage.. Denne intro sparker røv... Men vil alligevel argumenter for Wagners - Rides of the valkyrien, selve den intro er gudeskøn.... Så mine 5 cent går til Wagners Rides of the valkyrien...QrazyLeg skrev:"Carl Orff - O Fortuna", hvilket i sig selv er halvdelen af den samlede intro til Carmina Burana (den anden halvdel hedder Fortune plango vulnera), som er et absolut must i den klassiske cd-samling. Det lavet i årrækken 1930 - 1933 mens han arbejdede som dirigent for Munich Bach Society.
-
falslev007
- Geografisk sted: Polen, Krakow
Ikke the anthem godt nok.. men du tænker på Joop - Act Of Godgoafreak skrev:VA - Sensation 2004 Black Edition - House.
Den vildeste intro - det er noget med Ares, the God of war og sådan. Lyder enormt godt.
<center>
<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>Safri Duo - Bongo Song
Michael Jackson - Thriller
Culture Beat - Mr. Vain (udgaven der starter med ren synth)
Black Box - Ride On Time
2_unlimited - tribal_dance
haddway -what is love
C & C Music Factory - Gonna Make You Sweat
Rock:
AC/DC - Highway to Hell
Toto - Hold the Line
Ram Jam - Black Betty
Diverse DAD
Der er jo mange
Michael Jackson - Thriller
Culture Beat - Mr. Vain (udgaven der starter med ren synth)
Black Box - Ride On Time
2_unlimited - tribal_dance
haddway -what is love
C & C Music Factory - Gonna Make You Sweat
Rock:
AC/DC - Highway to Hell
Toto - Hold the Line
Ram Jam - Black Betty
Diverse DAD
Der er jo mange
Album versionen så vidt jeg husker. Hvordan kunne jeg dog glemme den. Den er så fed. Det var vist tilbage i 1993, og man var lige ved og skulle konfirmeres :) Vain Mix hed den vist også bare.Bacher skrev:Culture Beat - Mr. Vain (udgaven der starter med ren synth)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA