Nej, men vi skal da heller ikke smide busser ind på ruter, hvor der sidder 2-3 mennesker i bussen 90% af tiden, så bliver bilen ligepludselig en del mere økonomisk.Plys - det nye kuld skrev:Hermed en opfordring til alle om at flytte til hovedstaden, så vi kan spare på energien i fælleskab!FrZ skrev:Jeg kan udover dette virkeligt ikke forestille mig mange strækninger uden for storbyerne i Jylland, hvor offentlig transport nogen sinde kan blive rentabel - hvilket vel selvsagt er grunden til at der ikke bliver bygget noget - et helvede ja - men et selvvalgt helvede for de beboende?! Man kunne vel sagtens påstå, at når folk selv havde valgt at bo i et område uden busser/tog, så må de også tage konsekvensen heraf?
Og sikke en gang tågesnak! Du kan sgu da ikke rømme 4/5 dele af DK´s samlede areal, bare fordi at folk ikke skal køre bil!?
Det er jo nogenlunde det du siger, fordi folk selv har valgt at bo hvor der ingen infrastruktur er.
Jeg er målløs.
Så lad os tage de 50 største byer? Pointen var jo blot, at for mange vælger at placere deres bolig UNØDIGT langt fra byerne (jobbet) - for at score den større grund. Derved påtager de sig også den risiko, at hvis benzinen stiger, vil deres udgifter stige. - Skal resten af den danske befolkning betale for deres risiko (ved at sænke benzinprisen unaturligt)?Plys skrev:
Hvor fik du lige det der fra med at færre vil bo på landet?
Nu er "landet" jo en svære størrelse, for de fleste Københavneres øjne er alt udenfor Valby Bakke vel ´Bøh-landet´...
Men hvis vi laver et hurtigt overslag, så bor der ca. 2,2 mio. mennesker i landets 6 største byer - altså lidt under ½-delen af Danmarks befolkning.
Resten bor så ´på landet´....sikke mange bonderøve der er.
Kan glæde dig med, at politikerne meget seriøst overvejer at indføre afgifter lign. dem du finder i London og mange andre store europæiske byer. Så det kommer til at koste 60 kroner om dagen, at køre ind i KBH. Derved får regeringen betalt den offentlige udbyggelse - og det kommer kun til at gå ud over dem, der skal bruge den.plys skrev:
Men jeg har da et forslag;
Når nu det er rimeligt at for-fordele hovedstaden med infrastruktur, fordi du mener der bor flest mennesker der,ville det så ikke være rimeligt med 20,- kr. literen i København, og 8,- kr literen der hvor behovet er størst - altså på det såkaldte ´landet´??
Bare en tanke, nu hvor vi har fået slået fast, at Danmark er delt i et A og et B hold - noget for noget.
Dit A og dit B hold går i opfyldelse, og alle er glade (mig selv inkl.). Så lige bortset fra mine forældre, da de kommer til at bo i en parkeringsplads - for folk kører jo stadig til grænsen, sætter bilen og tager toget. Men igen en anden diskussion.