Benzin afgifterne i DK

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Plys - det nye kuld skrev:
FrZ skrev:Jeg kan udover dette virkeligt ikke forestille mig mange strækninger uden for storbyerne i Jylland, hvor offentlig transport nogen sinde kan blive rentabel - hvilket vel selvsagt er grunden til at der ikke bliver bygget noget - et helvede ja - men et selvvalgt helvede for de beboende?! Man kunne vel sagtens påstå, at når folk selv havde valgt at bo i et område uden busser/tog, så må de også tage konsekvensen heraf?
Hermed en opfordring til alle om at flytte til hovedstaden, så vi kan spare på energien i fælleskab!

Og sikke en gang tågesnak! Du kan sgu da ikke rømme 4/5 dele af DK´s samlede areal, bare fordi at folk ikke skal køre bil!?
Det er jo nogenlunde det du siger, fordi folk selv har valgt at bo hvor der ingen infrastruktur er.
Jeg er målløs.
Nej, men vi skal da heller ikke smide busser ind på ruter, hvor der sidder 2-3 mennesker i bussen 90% af tiden, så bliver bilen ligepludselig en del mere økonomisk.
Plys skrev:
Hvor fik du lige det der fra med at færre vil bo på landet?
Nu er "landet" jo en svære størrelse, for de fleste Københavneres øjne er alt udenfor Valby Bakke vel ´Bøh-landet´...
Men hvis vi laver et hurtigt overslag, så bor der ca. 2,2 mio. mennesker i landets 6 største byer - altså lidt under ½-delen af Danmarks befolkning.
Resten bor så ´på landet´....sikke mange bonderøve der er.
Så lad os tage de 50 største byer? Pointen var jo blot, at for mange vælger at placere deres bolig UNØDIGT langt fra byerne (jobbet) - for at score den større grund. Derved påtager de sig også den risiko, at hvis benzinen stiger, vil deres udgifter stige. - Skal resten af den danske befolkning betale for deres risiko (ved at sænke benzinprisen unaturligt)?
plys skrev:
Men jeg har da et forslag;
Når nu det er rimeligt at for-fordele hovedstaden med infrastruktur, fordi du mener der bor flest mennesker der,ville det så ikke være rimeligt med 20,- kr. literen i København, og 8,- kr literen der hvor behovet er størst - altså på det såkaldte ´landet´??

Bare en tanke, nu hvor vi har fået slået fast, at Danmark er delt i et A og et B hold - noget for noget.
Kan glæde dig med, at politikerne meget seriøst overvejer at indføre afgifter lign. dem du finder i London og mange andre store europæiske byer. Så det kommer til at koste 60 kroner om dagen, at køre ind i KBH. Derved får regeringen betalt den offentlige udbyggelse - og det kommer kun til at gå ud over dem, der skal bruge den.

Dit A og dit B hold går i opfyldelse, og alle er glade (mig selv inkl.). Så lige bortset fra mine forældre, da de kommer til at bo i en parkeringsplads - for folk kører jo stadig til grænsen, sætter bilen og tager toget. Men igen en anden diskussion.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

FrZ skrev:Skal resten af den danske befolkning betale for deres risiko (ved at sænke benzinprisen unaturligt)?
Ja, hvorfor egetligt ikke.
Vi på landet, betaler da hver dag, for at Kbh. har fået Metroen, S-tog strækninger, mm. - Så ja, det skulle ikke genere mig det fjerneste.
Også derfor jeg kom med det sidste tankeeksperiment.
FrZ skrev:Så det kommer til at koste 60 kroner om dagen, at køre ind i KBH. Derved får regeringen betalt den offentlige udbyggelse - og det kommer kun til at gå ud over dem, der skal bruge den.
Ja, det lyder jo som en plan - men der har de så kun løst problemet for København igen.
De penge de evt. (helst) skulle spare, nægter jeg simpelthen at tro på, bliver brugt på at gøre forholdene bedre i provinsen.
Så mit A og B hold bliver altså ikke realiseret, fordi der skal brugerafgift på bil trafik i København.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Plys - det nye kuld skrev:Vi på landet, betaler da hver dag, for at Kbh. har fået Metroen, S-tog strækninger, mm. - Så ja, det skulle ikke genere mig det fjerneste.
Også derfor jeg kom med det sidste tankeeksperiment.
Og vi i byerne betaler for km. af øde vej, km af telefonkabel, km af fiber, km. af rør, km af elledning osv osv. Alt sammen så en eller anden landbytosse, der vil bo 100 km fra større byer, kan have de samme goder. Den ekstra omkostning ryger lige så vel på vores regning. Det er om noget en del mere efficient at ligge det i byen end på landet. Så regningen går vel lige op :)
Plys - det nye kuld skrev: Ja, det lyder jo som en plan - men der har de så kun løst problemet for København igen.
De penge de evt. (helst) skulle spare, nægter jeg simpelthen at tro på, bliver brugt på at gøre forholdene bedre i provinsen.
Så mit A og B hold bliver altså ikke realiseret, fordi der skal brugerafgift på bil trafik i København.
Men I (landbytosserne) får om noget "mere råd" til at have bil, end københavnerne gør... Det må da i en eller anden sammenhæng betyde noget, for der kommer ikke til at køre busser på tomme strækninger, det vil aldrig være rentabelt eller miljøvenligt.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kan kun give Plys og Zivago ret...

Jeg bor hernede i det Sønderjyske og det koster faktisk mere at ta' bussen end bilen hvis du fx. kører Sønderborg - Flensborg. At det så også tager ½ time mere er en anden ting.

Jeg kender så mange folk der dagligt skal køre 50-100 km. i bil hver dag for at komme frem og tilbage på arbejde.

Det er fx. mange jeg kender som dagligt kører Kolding - Padborg eller endda Vejle - padborg.

Efterhånden er mange virksomheder dog ved at flytte til trekantsområdet (Fredericia) hvilket så resulterer i at mange folk fra grænselandet bliver nød til at flytte derop eller bliver hernede og skal køre i bil dagligt.
Der er ihvertfald ikke noget offentlig transport der kan gøre det billigere eller hurtigere. Reelt set tror jeg ikke engang det er muligt med tiden.

Men det er jo' ikke sådan lige til at flytte når ens børn er begyndt i børnehave eller skolen og så hive dem ud af deres vante omgivelser.

Det med kulturarv vil jeg også give Plys ret i. Jeg elsker fx. når jeg kommer hjem til gode gamle lille bov ved grænsen... Det er en lille by men det er altid hyggeligt og man kender en masse folk.

Jeg kan dog umiddelbart også forstå FrZ personlige holdning... Det er jo' bare hans umiddelbare behov... Han skal jo' ikke tænke på andre end sig selv men når man får børn engang vil man nok gerne byde dem lidt mere end 60 kvm. og bilos

Det vil jeg ihvertfald.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Som jeg har skrevet, så er vi alle enige om at offentligt transport bør være billigere og mere effektivt.

Når der kommer unger (om 10+ år), så er historien en anden, men jeg håber da stadig, at jeg kan komme til (har råd til) at bo omkring storbyen. Der er faktisk lækre villaer allerede på Østerbro og Frederiksberg (hvis man er milliardær) - men man skal ikke såååå langt væk, før et lille rækkehus burde kunne klares på lønnen :)

- Håber da på, at børn vil betyde to personer med fuldtidsløn. Den tid, den sorg :)
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Invister i sådan en dims 2 mænd fra USA har opfundet, så din bil kan køre på vodka/sprit den koster omkring 10.000 og den kan kobles direkte til bilen,
det forener ikke en skid, og det er 100000 gange billigere, så hvorfor ikke?
+ de har også opfundet en maskine så du selv kan lave din egen vodka, den står natten over og voila om morgen har du 10 liter ren vodka, som koster omkring 5 jern. Men altså det da et alternertiv der siger spar 5.
Barry Lloyd
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

stacok skrev:Invister i sådan en dims 2 mænd fra USA har opfundet, så din bil kan køre på vodka/sprit den koster omkring 10.000 og den kan kobles direkte til bilen,
+ de har også opfundet en maskine så du selv kan lave din egen vodka, den står natten over og voila om morgen har du 10 liter ren vodka, som koster omkring 5 jern. Men altså det da et alternertiv der siger spar 5.
Jeg er ikke i tvivl om at historien er sand, men du har fucket nogen detaljer op. For hvis det koster DKK 5.000 at lave 10 L vodka, så er det vist stadig en del billigere at køre på regulær 95 oktan. ~ 99.8% for at være sådan rimelig nøjagtig :)

Der findes i dag et HAV af metoder, hvorpå biobrændsel af forskellig art kan benyttes som brændstof, nu er det blot et spørgsmål om hvilken der vinder indpas. Så forleden på ingenøren.dk, at en landmand kunne lave gylle til brændstof. Se det er jo smart :)
stacok

Indlæg af stacok »

FrZ skrev:
stacok skrev:Invister i sådan en dims 2 mænd fra USA har opfundet, så din bil kan køre på vodka/sprit den koster omkring 10.000 og den kan kobles direkte til bilen,
Jeg er ikke i tvivl om at historien er sand, men du har fucket nogen detaljer op. For hvis det koster DKK 5.000 at lave 10 L vodka, så er det vist stadig en del billigere at køre på regulær 95 oktan. ~ 99.8% for at være sådan rimelig nøjagtig :)

Der findes i dag et HAV af metoder, hvorpå biobrændsel af forskellig art kan benyttes som brændstof, nu er det blot et spørgsmål om hvilken der vinder indpas. Så forleden på ingenøren.dk, at en landmand kunne lave gylle til brændstof. Se det er jo smart :)
naaaaah du misforstår mig, jeg mener maskinen koster DKK 5.000 også kan den maskine lave vodka HVER nat resten af livet u know.. det ikke bare engangsmaskine ligesom en paptallerken
Barry Lloyd
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Er du nu helt sikker på, at det er vodka den laver?

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Er du nu helt sikker på, at det er vodka den laver?

...
Ville også mene, at det var sprit... men... pointen er den samme. Dog er der altid en udgift forbundet med sådan en proces, så i sidste ende er det afhængigt af literprisen på "vodkaen", samt hvis maskinen benytter majs eller lign. afgrøde til at producere "vodkaen" kan det blive et problem, med de stigende fødevarepriser.

Det er simpelthen ikke en god idé, at lave mad til benzin, da mad må være priotet nummer et :)
stacok

Indlæg af stacok »

det er vodka (-;
Barry Lloyd
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

stacok skrev:det er vodka (-;
Kilde tak...
stacok

Indlæg af stacok »

Vores biologi lære, han er tidligere universitet lære og han har selv overvejet at invistere i én - så det er en rimelig pålidelig kilde
Barry Lloyd
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Kan du finde et sted hvor det står sort på hvidt ?
stacok

Indlæg af stacok »

næh, men det er vel bare søge på jp eller bt eller noget aner det ikke (-:
Barry Lloyd
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Nå, men uanset om det er vodka eller finsprit, så er det alligevel ingen brugbar løsning,
da alkohol er forbundet med afgifter til staten, og ikke må sælges uden Told & Skat´s banderole på...

Med andre ord : Hjemmebrænderi er ulovligt 8)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

stacok skrev:Vores biologi lære, han er tidligere universitet lære og han har selv overvejet at invistere i én - så det er en rimelig pålidelig kilde
Lad være at tage en persons ord for gode medmindre, personen har en bevisførelse for sit argument.
Vi har en forelæser i organisation på mit studie, som også arbejder som en eller anden form for leder i DSB og han påstår (dog uden nogensinde at have ført bevis for det), at næste alle er glade og tilfredse med DSB. Det vil jeg vove at stille spørgsmålstegn ved.

Hvad angår hele bolig/benzin krisen, så er jeg nu på FrZ's side. Man skal også tage forbehold for, at den udgift "vi" (københavnerne) har ekstra til bolig kan drages til sammenligning med den udgift jyderne har ekstra til benzin (grundet transport afstanden).
Derudover, så er der flere grunde til ikke at have bil i københavn. Hvis jeg låner min kammerat's bil (som bor 5km fra mig), så skal den parkeres i nærheden af ham igen - parkerer jeg den ved migselv, så koster det enorme summer. Og nu vi er ved parkeringspladser, så er hverken Vesterbro eller Østerbro et sted man sådan lige finder en parkeringsplads.

Men FrZ's forslag om en cost-benefit analyse er ganske glimrende, for så kan man jo stille udgifterne til transport op mod den større månedlige ydelse i form af huslån.

Hvad angår det offentlige, så kan man nu godt klare sig uden en bil for at nå at samle sine børn op (I KØBENHAVN!), hvilket kan give grundlag for at undvære en bil og måske overveje en delebil/lånebil/leasing, hvis man skal bruge en bil med jævne mellemrum?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Stacok din klovn. Det er jo ikke vodka de laver.

Det du opnår er ethanol, som godt nok bruges i vodka, men ikke er vodka. At din universitetslærer kalder det vodka er nok for, at personer med din formindskede hjernekapacitet bedre kan forstå, hvad det er.

Ethanol bliver blandt andet lavet af majs, hvilket har givet et sundhedsmæssigt problem i de fattige sydamerikanske lande, hvor af Mexico specielt ofte er i medierne. Majs er en af de afgrøder mexikanerne spiser mest, og den øgede efterspørgsel fra specielt USA har fået priserne på afgrøderne til at stige til et niveau, hvor de fattige bønder ikke har råd til maden længere.

Ethanol bruges blandt andet i amerikansk motorsport, specielt IndyCar serien, hvor alle Honda motorerne kører på ethanol.

Billede

Det er korrekt, at man kan købe et destilleringapparat, der kan lave ethanol, men hvis din motor ikke er forberedt til at køre på ethanol, så brænder motoren sammen.

Prøv nu at spørge din lærer igen, næste gang du har ham. For jeg vover den påstand, at hvis du går ud og fylder en flaske vodka i dine forældres bil, så bliver de bestemt ikke glade for dig.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
stacok

Indlæg af stacok »

Plys - det nye kuld skrev:Nå, men uanset om det er vodka eller finsprit, så er det alligevel ingen brugbar løsning,
da alkohol er forbundet med afgifter til staten, og ikke må sælges uden Told & Skat´s banderole på...

Med andre ord : Hjemmebrænderi er ulovligt 8)
Jamen, men hvis det bliver sat i kraft ændre EU på reglerne for alt det pjat der, så alt det der går lige op.
+ hjemmebrænderi er ulovligt fordi der er sprængfarlige alkoholdampe, men maskinen er designet sådan at det ikke er spor farligt.
Barry Lloyd
stacok

Indlæg af stacok »

3dotz skrev:Stacok din klovn. Det er jo ikke vodka de laver.

Det du opnår er ethanol, som godt nok bruges i vodka, men ikke er vodka. At din universitetslærer kalder det vodka er nok for, at personer med din formindskede hjernekapacitet bedre kan forstå, hvad det er.

Ethanol bliver blandt andet lavet af majs, hvilket har givet et sundhedsmæssigt problem i de fattige sydamerikanske lande, hvor af Mexico specielt ofte er i medierne. Majs er en af de afgrøder mexikanerne spiser mest, og den øgede efterspørgsel fra specielt USA har fået priserne på afgrøderne til at stige til et niveau, hvor de fattige bønder ikke har råd til maden længere.

Ethanol bruges blandt andet i amerikansk motorsport, specielt IndyCar serien, hvor alle Honda motorerne kører på ethanol.

Billede

Det er korrekt, at man kan købe et destilleringapparat, der kan lave ethanol, men hvis din motor ikke er forberedt til at køre på ethanol, så brænder motoren sammen.

Prøv nu at spørge din lærer igen, næste gang du har ham. For jeg vover den påstand, at hvis du går ud og fylder en flaske vodka i dine forældres bil, så bliver de bestemt ikke glade for dig.

...
læs teksten, så har jeg skrevet at du kan købe en dims til bilen så bilen KAN køre på vodka.
klovn.
Barry Lloyd
Besvar