Lokefar skrev:
Udfra det er en spaghetti ret vil mit umiddelbare bud jo lyde på diverse italiensk/mafia inspirerede film f.eks. The Godfather, Donnie Brasco, Scarface mfl. Men da jeg ikke har et præcist bud tæller mit gæt vidst ikke

Meget af filmen foregår i italien og filmen er i sig selv meget inspirret af italien, så du er ikke helt forkert på den Lokefar.
Jeg vil dog sige at den ikke kan betegnes som en italiensk film, hvis man kigger lidt på cast og instruktørens identitet.
Jeg må vidst hellere lige smide et billede eller to, så vi kommer lidt videre.
Her kommer vores helt og hans bror kørende i deres "vilde bil"(jeg syntes den er sej), og skal redde en mands liv. Han er blevet klemt fast et uheldigt sted og kun ved hjælp af vores helt kan han slippe fri igen. For dette må hans chef betale 10.000 $.
Vores helt er senere i filmen dog noget demotiveret over at han mangler konkurence og modstand, og vores helt forbliver dog ikke den samme efter at han så og sige inviterer en værdig modstander ind i kampen.
Udfordring det får han, også så meget at han i sidste ende ikke kan følge med selv.
Til en fest, bliver det (de til trods stadig meget gode venner) for meget. Og de må her afgøre hvem der er den modigste. De springer herfor i poolen for at se hvem der kan holde vejret længs. Og dette gør de mens de nyder en flaske champagne på bunden. Det ender dog med at de begge må fiskes op igen, og smides i deres seng.