Citat leg?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

The Thomas Crown Affair :D

Min all time favorit film en absolut MUST SEE!!!
En scene er bygget op omkring en bestemt madret, som der er opkaldt et nummer på soundtracket efter. Dette nummer har tillige været anvendt i et dansk tv-program.

Hvad hedder filmen.

/edit satte lige en streg og smed et mellemrum, det så ud til at det hørte sammen.
Senest rettet af Ace 16 feb 2006, 02:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ace skrev:The Thomas Crown Affair :D
YIR! BINGO! CONGRATS! og hvad man ellers siger...

Jeg undlader at svare på den næste i den første stykke tid :wink:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Ace skrev:The Thomas Crown Affair :D

Min all time favorit film en absolut MUST SEE!!!
En scene er bygget op omkring en bestemt madret, som der er opkaldt et nummer på soundtracket efter. Dette nummer har tillige været anvendt i et dansk tv-program.

Hvad hedder filmen.

/edit satte lige en streg og smed et mellemrum, det så ud til at det hørte sammen.
Det må næsten være Pulp Fiction - Royale With Cheese :D
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Feffe skrev:
Det må næsten være Pulp Fiction - Royale With Cheese :D
Det er et bud. Desværre bare ikke det rigtige.
Nummeret royal with cheece fra pulp fiction er kun tale og ingen reel melodi om man kan sige det.

Jeg fik måske ikke pointeret så grundigt, at det handler om et stykke musik, der har været anvendt som tittel melodi på dette danske tv program.
Programmet er dog af lidt mindre ukendt karakter men til trods blevet sendt for nogle år siden på en af de større danske kanaler.

Pulp fiction er også en favorit, men desværre ikke FAVORITTEN.

Påå'en igen ;)
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Jeg er blank. Kan man ikke få et hint mere. Måske hvad det danske program handlede om?
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Heh...

Jeg vil jo gerne trække spændingen lidt ud, for den film der skal gættes er virkelig af en sådan karakter at man bør se den. Så jeg håber at jeg kan få lidt folk til at blive så fristet at de rent faktisk ser filmen.

Det omtalte tv program var et madlavningsprogram. Formentlig eftersom at den melodi omhandlede en madscene. Såvidt jeg husker blev det sendt på dr2, men jeg kan ikke finde nogen bekræftigelse på dette lige pt. Det skyldes nok at det var nogle år siden det blev sendt. Men dengang syntes jeg det var en besynderlig men dog interesant melodi, og dette var før jeg fik set selve filmen. Selve programmet var med en af de mere berømte gastronomiske iværksættere som han beskrives.
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Nå, så skal vi vidst ha nogle flere fakta på bordet, for at den ikke kører kold den her tråd.

Her er det omtalte nummer. http://www.home.no/gartneren/Musiknummer_fra_film.mp3

Den famøse ret som denne scene handler om laves således:

Spaghetti a la ****Her burde stå noget (det er hemmeligt endnu)****

Ingredienser til 4 personer:

500 g blandet skaldyr dybfrossen
3 fed hvidløg
4 spsk. olivenolie
300 g flåede tomater
350 g spaghetti
Et drys salt
1 bundt persille
Friskkværnet peber

Skær hvidløgsfeddene i grove skiver og svits dem let og tag dem af panden.
Steg de dybfrosne skaldyr i olien ved stærk varme i 1-2 min og vend dem hele tiden, til de er faste i konsistens.
Skær tomaterne i tern, hæld dem i og det lad koge i 10 min og hæld så hvidløg tilbage i.
Smag til med salt og peber og bland al-dente-kogt pasta i.
Anrettes med friskhakket persille ovenpå.

Værsgo at nyde…
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Det danske madprogram tror jeg er Meyers Køkken, men er totalt blank mht filmen.

Er der ikke nogen der har et bud?
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Ace skrev:Nå, så skal vi vidst ha nogle flere fakta på bordet, for at den ikke kører kold den her tråd.

Her er det omtalte nummer. http://www.home.no/gartneren/Musiknummer_fra_film.mp3

Den famøse ret som denne scene handler om laves således:

Spaghetti a la ****Her burde stå noget (det er hemmeligt endnu)****

Ingredienser til 4 personer:

500 g blandet skaldyr dybfrossen
3 fed hvidløg
4 spsk. olivenolie
300 g flåede tomater
350 g spaghetti
Et drys salt
1 bundt persille
Friskkværnet peber

Skær hvidløgsfeddene i grove skiver og svits dem let og tag dem af panden.
Steg de dybfrosne skaldyr i olien ved stærk varme i 1-2 min og vend dem hele tiden, til de er faste i konsistens.
Skær tomaterne i tern, hæld dem i og det lad koge i 10 min og hæld så hvidløg tilbage i.
Smag til med salt og peber og bland al-dente-kogt pasta i.
Anrettes med friskhakket persille ovenpå.

Værsgo at nyde…
Udfra det er en spaghetti ret vil mit umiddelbare bud jo lyde på diverse italiensk/mafia inspirerede film f.eks. The Godfather, Donnie Brasco, Scarface mfl. Men da jeg ikke har et præcist bud tæller mit gæt vidst ikke :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Lokefar skrev: Udfra det er en spaghetti ret vil mit umiddelbare bud jo lyde på diverse italiensk/mafia inspirerede film f.eks. The Godfather, Donnie Brasco, Scarface mfl. Men da jeg ikke har et præcist bud tæller mit gæt vidst ikke :)
Meget af filmen foregår i italien og filmen er i sig selv meget inspirret af italien, så du er ikke helt forkert på den Lokefar.
Jeg vil dog sige at den ikke kan betegnes som en italiensk film, hvis man kigger lidt på cast og instruktørens identitet.

Jeg må vidst hellere lige smide et billede eller to, så vi kommer lidt videre.

Billede

Her kommer vores helt og hans bror kørende i deres "vilde bil"(jeg syntes den er sej), og skal redde en mands liv. Han er blevet klemt fast et uheldigt sted og kun ved hjælp af vores helt kan han slippe fri igen. For dette må hans chef betale 10.000 $.

Vores helt er senere i filmen dog noget demotiveret over at han mangler konkurence og modstand, og vores helt forbliver dog ikke den samme efter at han så og sige inviterer en værdig modstander ind i kampen.
Udfordring det får han, også så meget at han i sidste ende ikke kan følge med selv.

Til en fest, bliver det (de til trods stadig meget gode venner) for meget. Og de må her afgøre hvem der er den modigste. De springer herfor i poolen for at se hvem der kan holde vejret længs. Og dette gør de mens de nyder en flaske champagne på bunden. Det ender dog med at de begge må fiskes op igen, og smides i deres seng.

Billede
thorolf15
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

Kan ikke huske hva den hedder, men har set den - FED FILM!!!
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

BB skrev:Det danske madprogram tror jeg er Meyers Køkken, men er totalt blank mht filmen.

Er der ikke nogen der har et bud?
Sorry BB, havde ikke lige set du skrev der. Men jo korrekt, det var til Meyers Køkken at det nummer blev anvendt som tittelmelodi.

Kan du huske om det var på dr2, eller om det var før den blev opfundet ? Det har jeg nemlig glemt i årenes løb ;)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det var før. Meyers køkken stammer helt tilbage fra 1991...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Re: Citat leg?

Indlæg af Dj Dk »

hmm, mon det var på tide at puste lidt liv i denne leg igen ? :)
Besvar