netbutik med billige dvd'er..?

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

3 Disc Extended Special Edition er hverken begrænset eller på ret mange måder en eksklusiv udgivelse. Den står også herhjemme på reolen ved siden af samme film blot i 2 Disc Signature Edition, og er helt bestemt en fed udgivelse. Disney har den fordel at de har en masse samlere, og de ikke trykker særlig store oplag af deres udgivelser.

Disney (Buena Vista) har desuden eneret på produktioner, hvor langt de fleste andre selskaber gør det muligt at byde ind på filmdistribution. Og alle udgivelser i alle lande er ens, så der er ikke intern konkurrence.

Gladiator du fandt på Amazon.co.uk indeholder desuden ikke biografudgaven af filmen, men kun den udvidede udgave, samt R1-udgivelsen indeholder en 200 minutter lang dokumentar.

2Disc udgivelserne er der også forskel på. Hvor R2 kører et 6.1 DTS Matrix, leverer R1-udgivelsen et 6.1 DTS Discrete spor (MUMS!)

Ved siden af dette kommer så de almindelige 1 Disc versioner samt Superbit-udgivelse af filmen. (Strippet for ekstramateriale og i stedet mere plads til billede og lyd på selve filmen)

Der er dermed noget større konkurrence om hvilke versioner man skal vælge. Eneste forskel på Disney DVDen er måden hvor Disney Enhanced Home Theatre Mix er kodet på. R1 bruger Dolby Digital til det, mens R2 og R4 bruger half-rate DTS. Hvilket der er bedst er meget op til den enkelte lytter. For det er to forskellige lydmix, der fylder omkring det samme på DVD når DTS kun er half-rate.

Og nej, brændte film har ikke plads på en hylde eller hvor folk kan se dem. Jeg krøller tæer når folk gerne vil vise deres filmsamling af Mr. Platinum og Verbatim. Man brænder sgu da heller ikke albums ud og smider dem i cd-reolen med hjemmeprintet cover :s
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Jeg trækker mig, du er overlegen... Synes stadig det er klamt at Lion King er så dyr, når den i mine øjne er så lidt speciel!

Skal jo bare have en 1 disc what ever version - dog helst med subs... Damen :roll:
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg tror du skal prøve at se om du kan købe den brugt hvis du skal have den til billige penge.Dansk HjemmebioForum har en markedsplads. Det kan være du er heldig der :)

Når du alligevel er derinde så smut forbi Krig eller SilverSurfers dvd-samlinger. Det er noget af det absolut vildeste jeg nogensinde har set og jeg er dybt misundelig.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Forresten er der en gratis side (som discogs.com), hvor man kan registrere sin samling - (hvor alle dvd'er er listet)?

Ved godt at man kan bruge forskellige (programmer?!) til at lave lister, som man derefter kan uploade, men synes egentligt bedre om Discogs system. (Hvor jeg forresten i dag lige har lavet mit første køb fra en belgier... Nu må vi se om den kommer frem) :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg ved IMBD har et.eller andet lignende. Men det er ikke baseret på DVD-udgivelser godt nok. Jeg ser lige efter links et par steder, for jeg mener der er et sted :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:DVDSpot
frækt takker :)
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

fedt Qleg.. takker :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kode: Vælg alt

Top 20 Biggest DVD Collections

mambomike (7671)
uncledon (7149)
stelljon (7101)
Jaymole (6450)
edtheripper (5420)
zigzag (5079)
DvdCollector (4992)
markchris (4594)
starsky (4518)
stoopsie (4453)
chrishicks (4293)
2manydvds (4098)
rneilark (3878)
nomandellamorte (3832)
lydeckerus (3564)
rozebud (3502)
someguy (3408)
D Zero (3385)
Randy810 (3356)
FowlerDVD (3292)
Damn det er mange DVD'er :S
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

Cokeline, haha ja :P.. så ska man da næsten ha et helt rum til alle de dvd'er.. og så må de da også stå i alfabetisk orden..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:

Kode: Vælg alt

Top 20 Biggest DVD Collections

mambomike (7671)
uncledon (7149)
stelljon (7101)
Jaymole (6450)
edtheripper (5420)
zigzag (5079)
DvdCollector (4992)
markchris (4594)
starsky (4518)
stoopsie (4453)
chrishicks (4293)
2manydvds (4098)
rneilark (3878)
nomandellamorte (3832)
lydeckerus (3564)
rozebud (3502)
someguy (3408)
D Zero (3385)
Randy810 (3356)
FowlerDVD (3292)
Damn det er mange DVD'er :S
Gad vide hvor mange titler en stor BlockBuster ligger inde med - ville næsten tro, at de har langt færre :O
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvad det ikke koster, men det må se godt ud at ha' stående.

Iøvrigt...

Hvis han lægger dem fladt oven på hinanden kan han lave et tårn der er 107 meter højt! :S
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja mine små 600 titler blegner lidt ved siden af. Har iøvrigt købt under 10 titler det seneste år.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Ja mine små 600 titler blegner lidt ved siden af. Har iøvrigt købt under 10 titler det seneste år.
Du har jo efterhånden også alle klassikerne - så du skal jo kun have de største nye titler... Det kræver jo ikke så mange indkøb :)

Dog er 10 liiiige i underkanten...

Skal måske tilføjes, at jeg købte 10 i går alene :x
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:
QrazyLeg skrev:Ja mine små 600 titler blegner lidt ved siden af. Har iøvrigt købt under 10 titler det seneste år.
Du har jo efterhånden også alle klassikerne - så du skal jo kun have de største nye titler... Det kræver jo ikke så mange indkøb :)

haha :P.. 10 på en dag kan (i forhold til 10 på et år) alligevel blive til mange på et år :P..

jeg køber mest dvd'er når jeg ser dem på tilbud.. for der er sq så mange lidt ældre film som jeg gerne vil have :).. plus de nye er også ofte nede på 50 kr efter et år eller to :)..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

chreddy1 skrev:
FrZ skrev:

haha :P.. 10 på en dag kan (i forhold til 10 på et år) alligevel blive til mange på et år :P..

jeg køber mest dvd'er når jeg ser dem på tilbud.. for der er sq så mange lidt ældre film som jeg gerne vil have :).. plus de nye er også ofte nede på 50 kr efter et år eller to :)..
Det var alle film fra slut 80'er start 90'er.. Tror jeg gav 400 i alt :)

Primært var det finansfilm - sådan lidt nu da jeg læser økonomi... Så Boiler Room, Rogue Trader, Wall Street, Enron - smartest guys in the room & Barbarians at the Gate. Bare nogen man skal eje - har også sat lidt bøger på listen (købte dog ikke lige i går.. Da jeg alligevel ikke får tid til at læse dem det næste halve år).

Har ikke set alle filmene, men Boiler Room og Rogue Trader er begge film der kan anbefales :)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

FrZ skrev:
Den er nu ikke helt så fræk som håbet - nok ikke så mange danskere der bruger den, i hvert fald har den ret svært ved mange af dem, som er købt herhjemme :/
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:
FrZ skrev:
Den er nu ikke helt så fræk som håbet - nok ikke så mange danskere der bruger den, i hvert fald har den ret svært ved mange af dem, som er købt herhjemme :/
ja netop.. jeg tror fandeme at jeg snart finder pungen frem, for at få en lovlig version af DVD Profiler.. for der er masser af danske film, og det er også på dansk.. desuden har jeg bare aldrig haft problemer med det :)..
jeg er dog ked af at man ikke kan få en free version af den, efter version 3.0 udkom :(..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Brug den gamle version og smid det op på egen side vha phpprofiler?
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

QrazyLeg skrev:Brug den gamle version og smid det op på egen side vha phpprofiler?
snakker du om DVD Profiler..? desuden så skal man vel til at lave alle mulige indstillinger om hvis man ska ha det op på sin egen side i stedet..?

forresten kan man heller ikk bruge den gamle.. den kan ikke opdatere de forskellige ting den nu opdaterer en gang imellem..
Besvar