Gamle Zivago her, er ved at være træt og sur.
Redaktør: Moderators
Gamle Zivago her, er ved at være træt og sur.
Jeg overvejer efterhånden kraftigt at forlade boardet endnu engang.
Jeg bryder mig ikke så meget om den "tone", som man ret ofte ser herinde. Folk hakker på hinanden, og angriber "hinanden" bare de træder en smule ved siden af, eller kommer til at gøre noget forkert - eller overse noget - eller måske have en anden mening om et eller andet.
Hvorfor kan folk ikke skrive pænt og sagligt til hinanden ?.
Endvidere er der et par stykker herinde, som har fundet min private mail, MSN og ICQ adresser. Disse personer bombarderer mig med spørgsmål om alt muligt. "Kan du ikke lige give mig FTP adgang til din musik". "Kan du ikke lige skaffe dit og kan du ikke lige skaffe dat". "Kan du ikke lige fortælle lidt om denne melodi / film". "Kan du ikke lige fortælle hvor du bor, så kommer jeg med min transportable HD og suger lidt".
Når jeg modtager 20-30 mails om dagen + adskillige MSN og ICQ beskeder om dette, fra netop disse 2 personer, slår jeg altså bremsen i. Jeg har flere gange forsøgt at lægge en dæmper på disse 2 personer - ved at skrive pænt til dem, uden held.
Jeg vil ikke idag. fortælle hvem de 2 personer er - men vil give dem en sidste chance for at stoppe deres chikane af mig. De ved selv hvem de er - når de læser dette indlæg. Men stopper chikanen ikke, ja så offentligør jeg navne / nick til CA´s Admin, og anmelder deres chikane til min internet udbyder !.
Er deres chikane ikke stoppet på mandag, bliver de meldt og deres navne/nick offentligjort!.
Hvis i synes dette er et surt opstød fra en gammel nar, ja så kan jeg ikke gøre så meget ved det. Jeg er efterhånden en ældre mand - snart 40, og mine grænser for hvordan folk kan opføre sig, er ved at være nået.
I yngre mennesker, har måske andre grænser.
Jeg har altid gerne ville hjælpe folk, når jeg kan - hvis jeg kan. Men det er altså mig der sætter grænsen for, hvad jeg vil gå med til.......
Jeg savner det gode gamle board, hvor vi kunne diskutere alt muligt og hjælpe hinanden - uden at overfalde hinanden.
Zivago
Jeg bryder mig ikke så meget om den "tone", som man ret ofte ser herinde. Folk hakker på hinanden, og angriber "hinanden" bare de træder en smule ved siden af, eller kommer til at gøre noget forkert - eller overse noget - eller måske have en anden mening om et eller andet.
Hvorfor kan folk ikke skrive pænt og sagligt til hinanden ?.
Endvidere er der et par stykker herinde, som har fundet min private mail, MSN og ICQ adresser. Disse personer bombarderer mig med spørgsmål om alt muligt. "Kan du ikke lige give mig FTP adgang til din musik". "Kan du ikke lige skaffe dit og kan du ikke lige skaffe dat". "Kan du ikke lige fortælle lidt om denne melodi / film". "Kan du ikke lige fortælle hvor du bor, så kommer jeg med min transportable HD og suger lidt".
Når jeg modtager 20-30 mails om dagen + adskillige MSN og ICQ beskeder om dette, fra netop disse 2 personer, slår jeg altså bremsen i. Jeg har flere gange forsøgt at lægge en dæmper på disse 2 personer - ved at skrive pænt til dem, uden held.
Jeg vil ikke idag. fortælle hvem de 2 personer er - men vil give dem en sidste chance for at stoppe deres chikane af mig. De ved selv hvem de er - når de læser dette indlæg. Men stopper chikanen ikke, ja så offentligør jeg navne / nick til CA´s Admin, og anmelder deres chikane til min internet udbyder !.
Er deres chikane ikke stoppet på mandag, bliver de meldt og deres navne/nick offentligjort!.
Hvis i synes dette er et surt opstød fra en gammel nar, ja så kan jeg ikke gøre så meget ved det. Jeg er efterhånden en ældre mand - snart 40, og mine grænser for hvordan folk kan opføre sig, er ved at være nået.
I yngre mennesker, har måske andre grænser.
Jeg har altid gerne ville hjælpe folk, når jeg kan - hvis jeg kan. Men det er altså mig der sætter grænsen for, hvad jeg vil gå med til.......
Jeg savner det gode gamle board, hvor vi kunne diskutere alt muligt og hjælpe hinanden - uden at overfalde hinanden.
Zivago
Jeg tror det hele bunder i at der kommer SÅ mange nye til for tiden.. Og de skal jo lige "adapte". Ligesom vi selv skulle.
Men der vil selvfølgelig altid være nogle ekstreme tilfælde, desværre.
Men der vil selvfølgelig altid være nogle ekstreme tilfælde, desværre.
Ork, ja, se dét var tider... EzBoard var the shit.Jeg savner det gode gamle board, hvor vi kunne diskutere alt muligt og hjælpe hinanden - uden at overfalde hinanden.
jeg vil give zivago ret mht tonen.
Syntes tit, at man læser folk bliver disset, pga de spørger om et eller andet "simpelt". Som newbies f.eks ikke kender til. Så er det som om det er iorden at være nedladende og hånende overfor vedkommende.
Men det er heldigvis ikke altid sådan...Og har da osse selv været udsat for det i starten!
Bare lige min besyv
Syntes tit, at man læser folk bliver disset, pga de spørger om et eller andet "simpelt". Som newbies f.eks ikke kender til. Så er det som om det er iorden at være nedladende og hånende overfor vedkommende.
Men det er heldigvis ikke altid sådan...Og har da osse selv været udsat for det i starten!
Bare lige min besyv
Jeg synes faktisk ikke, at dette problem kun forholder sig CA. Jeg er af den opfattelse, at den venskabelige tone, respekt og tålmodighed er på vej væk på rigtig mange danske fora og communities. Jeg ved ikke, om det er fordi, der er kommet en yngre "generation" til, der mener, det er okay at give svineren en tand til, når det er over internettet. Uanset årsagen, så synes jeg, det er synd.
Jeg har visse folk på boardet, hvor jeg bare tænker "hold da helt kæft, er tumpen imbecil?". Med tiden har jeg dog lært at holde det for mig selv og ikke skrive det på boardet.
Hvad holdningen angår, så vil du opdage, at de fleste steder, hvor gennemsnitsalderen ligger mellem 15 og 18 år, generelt bare har en grov og nedværdigende tone.
Mit bud er, at det generelt bunder i folk, der ikke så ofte før har prøvet at være den bedrevidende og derfor har et stort behov for at gøre opmærksom på at "Gud, hvor du dog dum, din tåbe!" - måske for at andre skal lægge mærke til at DE ihvert fald ved bedre.
Da det jo sjældent er én person alene, der er sådan, så påvirker det tit tonen generelt, men ofte tror jeg det er noget, der forsvinder med alderen og derfor vil man ikke opleve det i de samme ekstremer i et mere modent miljø.
Iøvrigt indspiller der også det med at skulle forholde sig til den reelle mulighed for anonymitet (til et vist omfang) i større grad. Derfor vil man også typisk se, at tonen blandt folk, der har været med længe - eller til festerne - er mere afslappet (omend til tider ganske sarkastisk)
Hvad holdningen angår, så vil du opdage, at de fleste steder, hvor gennemsnitsalderen ligger mellem 15 og 18 år, generelt bare har en grov og nedværdigende tone.
Mit bud er, at det generelt bunder i folk, der ikke så ofte før har prøvet at være den bedrevidende og derfor har et stort behov for at gøre opmærksom på at "Gud, hvor du dog dum, din tåbe!" - måske for at andre skal lægge mærke til at DE ihvert fald ved bedre.
Da det jo sjældent er én person alene, der er sådan, så påvirker det tit tonen generelt, men ofte tror jeg det er noget, der forsvinder med alderen og derfor vil man ikke opleve det i de samme ekstremer i et mere modent miljø.
Iøvrigt indspiller der også det med at skulle forholde sig til den reelle mulighed for anonymitet (til et vist omfang) i større grad. Derfor vil man også typisk se, at tonen blandt folk, der har været med længe - eller til festerne - er mere afslappet (omend til tider ganske sarkastisk)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Så enig!Kourinsu skrev:Jeg synes faktisk ikke, at dette problem kun forholder sig CA. Jeg er af den opfattelse, at den venskabelige tone, respekt og tålmodighed er på vej væk på rigtig mange danske fora og communities. Jeg ved ikke, om det er fordi, der er kommet en yngre "generation" til, der mener, det er okay at give svineren en tand til, når det er over internettet. Uanset årsagen, så synes jeg, det er synd.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Re: Gamle Zivago her, er ved at være træt og sur.
Kan ikke være mere enig. Syntes efterhånden ikke det er andet end mudderkastning i alle emner. Hvad er det der gør at folk ikke kan acceptere forskelligheden hos hinanden?Zivago skrev:Jeg savner det gode gamle board, hvor vi kunne diskutere alt muligt og hjælpe hinanden - uden at overfalde hinanden.
Men som det også er sagt så hænger det meste nok sammen med at det er en yngre generation der er kommet på boarded efterhånden, og der er omgangstonen en helt anden end den vi kender fra Ezboard dagene. Om det så er os der skal vænne os til det nye, eller de nye som skal lære noget om opførsel...
Fra mit synspunkt er det de nye der skal lære noget... men jeg er selvfølgelig også en af de gamle herinde, så det er vel logisk.
/Drud - krydser fingrer for en bedre omgangstone på boarded.
Jeg synes det var et godt initiativ af Zivago at skrive det.
Men jeg synes nu aldrig jeg er blevet svinet af nogen herinde fra, for at være helt ærlig. Jeg kan da godt blive sur over noget en herinde skriver, men prøver mig da at holde mig til den venlige tone.
Men synes bare du skal fyre deres nicks op, Zivago
Sidder næsten og venter spændt på at finde ud af hvem det er.
Men jeg synes nu aldrig jeg er blevet svinet af nogen herinde fra, for at være helt ærlig. Jeg kan da godt blive sur over noget en herinde skriver, men prøver mig da at holde mig til den venlige tone.
Men synes bare du skal fyre deres nicks op, Zivago
BØH
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Zivago:
Jeg kan udemærket forstå dig, og bakker dig 100% op. Er der stadig problemer efter din "frist" så henvend dig til en af os fra Moderator-teamet, og så skal vi tage os af det.
Kourinsu:
Jeg vil også give dig ret.. Jeg har min daglige gang på flere forskellige internet-fora og det er mit indtryk at tonen generelt er blevet mere rå og til tider direkte fjendtlig.. Grundene til dette kan være mange, men jeg hælder mest til den ændring i "generationerne" der har været.
Der er kommet væsentligt flere helt unge ind på brættet og mange af disse har åbenbart mere end almindeligt svært ved at opføre sig anstændigt. Jeg siger ikke at ALLE "unge" ikke kan opføre sig ordentligt.. men der er nogle der ødelægger det for de andre.
Generelt:
Hvis CA skal fortsætte med at være et godt sted at være, og hvis vi vil undgå at de "gamle" etablerede medlemmer flygter, bliver der nødt til at ske ændringer i omgangstonen...
Det skal gøres klart over for ALLE at tilsvining og andet lort ikke accepteres her på brættet.
Jeg vil, i min egenskab som Moderator, være mere opmærksom på uheldige personer og brodne kar, og vil slå hårdere ned når jeg opdager noget uacceptabelt.
God weekend..
Regards
TheJackal
Moderator
Jeg kan udemærket forstå dig, og bakker dig 100% op. Er der stadig problemer efter din "frist" så henvend dig til en af os fra Moderator-teamet, og så skal vi tage os af det.
Kourinsu:
Jeg vil også give dig ret.. Jeg har min daglige gang på flere forskellige internet-fora og det er mit indtryk at tonen generelt er blevet mere rå og til tider direkte fjendtlig.. Grundene til dette kan være mange, men jeg hælder mest til den ændring i "generationerne" der har været.
Der er kommet væsentligt flere helt unge ind på brættet og mange af disse har åbenbart mere end almindeligt svært ved at opføre sig anstændigt. Jeg siger ikke at ALLE "unge" ikke kan opføre sig ordentligt.. men der er nogle der ødelægger det for de andre.
Generelt:
Hvis CA skal fortsætte med at være et godt sted at være, og hvis vi vil undgå at de "gamle" etablerede medlemmer flygter, bliver der nødt til at ske ændringer i omgangstonen...
Det skal gøres klart over for ALLE at tilsvining og andet lort ikke accepteres her på brættet.
Jeg vil, i min egenskab som Moderator, være mere opmærksom på uheldige personer og brodne kar, og vil slå hårdere ned når jeg opdager noget uacceptabelt.
God weekend..
Regards
TheJackal
Moderator
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Af mange grunde bruger jeg ikke "messengere", men kan man ikke bare "banne" de personer - enten deres bruger eller ip.
Jeg ville for den sags skyld heller ikke tøve med at hænge dem op her på boardet, hvis de er herfra. Allerført ville jeg dog ignorere dem 100%, som jeg har gjort i et par tilfælde
Mht tonen, så er det lidt op og ned i perioder. Hver gang der dukker et Tigerdyr op, så ender det med at folks tolerance daler. Jeg tror faktisk der er nogle meget unger personer her, og jeg tror overhovedet ikke de aner hvad sådan et board her egentlig er til for eller hvordan man opfører sig her - eller på nettet eller i verden i det hele taget...
Egentlig har jeg altid godt kunnet lide den bredde det her board har, og det at selv Tigerdyr ikke bliver bannet, selv om jeg personligt havde gjort det efter 5 min
Jeg ville for den sags skyld heller ikke tøve med at hænge dem op her på boardet, hvis de er herfra. Allerført ville jeg dog ignorere dem 100%, som jeg har gjort i et par tilfælde
Mht tonen, så er det lidt op og ned i perioder. Hver gang der dukker et Tigerdyr op, så ender det med at folks tolerance daler. Jeg tror faktisk der er nogle meget unger personer her, og jeg tror overhovedet ikke de aner hvad sådan et board her egentlig er til for eller hvordan man opfører sig her - eller på nettet eller i verden i det hele taget...
Egentlig har jeg altid godt kunnet lide den bredde det her board har, og det at selv Tigerdyr ikke bliver bannet, selv om jeg personligt havde gjort det efter 5 min
Jeg selv er 17, men jeg synes nu ike jeg har været sepcielt slem på de områder du nævner. Selvfølgelig får man da enkelte gange noget der ligner et aggresionsanfald hvis en eller anden skriver et eller andet VIRKELIGT dumt, men det synes jeg nu så også er tilladt - men ved jo selvøfølgelig ikke med andre?
Tonen er ikke kun blevet hårdere på div. fora. Det er en udvikling som er i hele samfundet, en udvikling som har stået på i mange mange år.
Jeg har den personlige holdning at man skal tale/skrive på et forum som man ville gører det i virkeligheden.
At nogen personligt laver terror på dig zivago er klart uacceptable, og jeg synes du skal melde dem til din ISP. Ikke noget som kommer os andre ved, lad din ISP står for det og evt. moderatorne herinde, er som sagt ikke noget den "alm" bruger behøver vide noget om.
Jeg synes ikke at tonen er blevet så hård at den ikke er til at holde ud. Indrømmer gerne at jeg selv kan være hård i tonen, men det skyldes ofte den ufattelige uvidenhed man møder herinde. Selvfølgelig er uvidenhed ikke noget man i sig selv skal jordes for, men nogle gange spørger folk bare uden at bruge 2 sek på nettet selv, og det er squ ikke godt nok.
For min skyld kan moderatorne godt få en tjans som dommer, og have ansvar for at minde alle om at holde tonen ordentlig, og rette i indlæg hvor tonen evt. er blevet for hård. Hvis de da selv mener de har tid til det
Jeg har den personlige holdning at man skal tale/skrive på et forum som man ville gører det i virkeligheden.
At nogen personligt laver terror på dig zivago er klart uacceptable, og jeg synes du skal melde dem til din ISP. Ikke noget som kommer os andre ved, lad din ISP står for det og evt. moderatorne herinde, er som sagt ikke noget den "alm" bruger behøver vide noget om.
Jeg synes ikke at tonen er blevet så hård at den ikke er til at holde ud. Indrømmer gerne at jeg selv kan være hård i tonen, men det skyldes ofte den ufattelige uvidenhed man møder herinde. Selvfølgelig er uvidenhed ikke noget man i sig selv skal jordes for, men nogle gange spørger folk bare uden at bruge 2 sek på nettet selv, og det er squ ikke godt nok.
For min skyld kan moderatorne godt få en tjans som dommer, og have ansvar for at minde alle om at holde tonen ordentlig, og rette i indlæg hvor tonen evt. er blevet for hård. Hvis de da selv mener de har tid til det
Også præcis det jeg mener...DjMail skrev:Jeg synes ikke at tonen er blevet så hård at den ikke er til at holde ud. Indrømmer gerne at jeg selv kan være hård i tonen, men det skyldes ofte den ufattelige uvidenhed man møder herinde. Selvfølgelig er uvidenhed ikke noget man i sig selv skal jordes for, men nogle gange spørger folk bare uden at bruge 2 sek på nettet selv, og det er squ ikke godt nok.
Der er en anden væsentlig faktor mht. hvorfor omgangstonen har ændret sig. Hvis vi kort sammenligner eZboardet med det nuværende (tidsmæssigt), så var det dengang nyt og spændende - og man havde en del mere respekt for brugeren i den anden ende - og det den enkelte side indeholdte. Problemet med internettets alder og tilgængelighed er netop af de yngre brugere i den "rebelske" alder, hvor der ikke kan findes nogen respekt for nogetsomhelst, ligeledes også har en let adgang til det vi andre (synes jeg somregel behandler folk med respekt - derfor "vi") går og hygger os med. Jeg skylder lige at sige at mange af de personer der stadig bor hjemme hos mor og far faktisk er godt nok opdraget. Men det er jo ligesom med fodboldfans fra Brøndby/FCK/AGF/osv. Det er de få idioter, der ødelægger festen for alle de andre.
Desuden synes jeg også at kunne anspore alt for mange brugere har alt for mange udtalelser om noget der 1) ikke omhandler dem selv 2) ikke har forstand på. Det er så de idioter fra ovenstående afsnit.
Hvad kan jeg selv gøre som moderator.
Personligt er det meget sjældent jeg retter i brugerens indlæg herinde når det omhandler dette emne. Der er ytringsfrihed i det her land og internettet er et åbent forum. Derfor vil jeg også mene - medmindre der ligefrem skrives trusler eller personlige angreb - at holde indlægget så "originalt" som muligt. Men hvis det ønskes at der bliver rettet, henstillet og hvad man ellers kan komme i tanke om af midler, så vil jeg da for eftertiden gøre det.
Jeg mener dog stadig at det skal være tilladt at kalde en spade for en spade og mig for et orakel. Der er visse ting der bare ikke kan laves om på og jeg mener stadig det er en ære at kunne sige sin mening. Også uden at man absolut skal have tolv tilråb fra udenstående personer om hvor dum man er. Meninger er forskellige.
Slutteligt så kan jeg da lige komme med en kliché, jeg synes skal være passende i forhold til Chart Attack - og som mange brugere har samme opfattelse af:
Det er et privilegium at være her - ikke en ret!
Med Venlig Hilsen
QzL
Moderator
Ps: Forbehold for stave/slå/sprogfejl. Kigger det lige igennem igen når tømmermændene har lagt sig
Desuden synes jeg også at kunne anspore alt for mange brugere har alt for mange udtalelser om noget der 1) ikke omhandler dem selv 2) ikke har forstand på. Det er så de idioter fra ovenstående afsnit.
Hvad kan jeg selv gøre som moderator.
Personligt er det meget sjældent jeg retter i brugerens indlæg herinde når det omhandler dette emne. Der er ytringsfrihed i det her land og internettet er et åbent forum. Derfor vil jeg også mene - medmindre der ligefrem skrives trusler eller personlige angreb - at holde indlægget så "originalt" som muligt. Men hvis det ønskes at der bliver rettet, henstillet og hvad man ellers kan komme i tanke om af midler, så vil jeg da for eftertiden gøre det.
Jeg mener dog stadig at det skal være tilladt at kalde en spade for en spade og mig for et orakel. Der er visse ting der bare ikke kan laves om på og jeg mener stadig det er en ære at kunne sige sin mening. Også uden at man absolut skal have tolv tilråb fra udenstående personer om hvor dum man er. Meninger er forskellige.
Slutteligt så kan jeg da lige komme med en kliché, jeg synes skal være passende i forhold til Chart Attack - og som mange brugere har samme opfattelse af:
Det er et privilegium at være her - ikke en ret!
Med Venlig Hilsen
QzL
Moderator
Ps: Forbehold for stave/slå/sprogfejl. Kigger det lige igennem igen når tømmermændene har lagt sig
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
I det lille år jeg har været her syntes jeg nu også at tonen har ændret sig lidt.
Førhen kunne man da requeste en sang / album uden at der kom en latterlig kommentar om at det var noget lort etc.
Et god eksempel er fra det nye Nik & Jay topic i request area hvor der fx. bliver skrevet:
Men generelt for de andre kategorier her på boardet syntes jeg nu omgangstonen holder sig på et nogenlunde "flinkt" niveau,
ihvertfald i de poster jeg kommenterer i.
I den senere tid syntes jeg der er kommet brugere som mere eller
mindre er ligeglade med hvad folk synes om dem (de er jo anonyme),
bare de kan få det musik de requester osv. (self. er det kun nogle få
)
Men det som zivago oplever syntes jeg nu er LANGT ude.
Jeg har da prøvet nogle få gange at folk har spurgt efter en sang over msn,
men at folk ligefrem bombarderer zivago med mails osv og endda
spørger om de ikke må komme forbi med deres HD - Det er sq for langt ude!
Men måske nogle flere tæsk fra moderators til de brugere der bare ikke fatter det efter et par advarsler?
Førhen kunne man da requeste en sang / album uden at der kom en latterlig kommentar om at det var noget lort etc.
Et god eksempel er fra det nye Nik & Jay topic i request area hvor der fx. bliver skrevet:
En ligegyldig kommentar, som ingen egentlig kan bruge til noget.WOOOOOOOOOOOOOOOOOOW HVOR ER DU SYG! BARE JEG VAR DIG! FUUUUUUUUUUUUCK HVOR NICE. NU KAN JEG SYNGE MED PÅ BOING BOING OG LÆÆÆÆÆÆÆÆÆKKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!111!1one!111
Men generelt for de andre kategorier her på boardet syntes jeg nu omgangstonen holder sig på et nogenlunde "flinkt" niveau,
ihvertfald i de poster jeg kommenterer i.
I den senere tid syntes jeg der er kommet brugere som mere eller
mindre er ligeglade med hvad folk synes om dem (de er jo anonyme),
bare de kan få det musik de requester osv. (self. er det kun nogle få
Men det som zivago oplever syntes jeg nu er LANGT ude.
Jeg har da prøvet nogle få gange at folk har spurgt efter en sang over msn,
men at folk ligefrem bombarderer zivago med mails osv og endda
spørger om de ikke må komme forbi med deres HD - Det er sq for langt ude!
Men måske nogle flere tæsk fra moderators til de brugere der bare ikke fatter det efter et par advarsler?
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?Lige med hensyn til Nik & Jay requestet så var det hele en stor joke fra "chart" som man nok skulle kende baggrunden for. Havde det sket i et andet emne, hvor jeg ikke havde kendt baggrunden havde jeg da personligt også bedt om en forklaring og de (mange) uvedkommende indlæg.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Jeg ved godt at jeg selv kan være hård i tonen nu og da. Men jeg vil da mene, at det kun er når der er brug for det :p Noget der pisser mig af er at nye folk ikke gider sætte sig ind i, hvordan vi gør her på Chart-Attack. Fx ikke lige at søge efter det de mangler her eller på google. Så har man jo også fundet en løsning med det samme..hehe. Af samme grund bruger jeg heller ikke tid i request.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin