E-mail - finde personen i virkeligheden ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
EMR

E-mail - finde personen i virkeligheden ?

Indlæg af EMR »

Hvis man nu har en persons e-mail, kan man så godt søge og så få oplyst tlf. nr. og navn osv ?

Hvis ja - hvor henne så ?

Mvh Esben
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Prøv google, det kan muligvis lade sig gøre, det er lykkedes for mig et par gange, ellers ved jeg ikke
<---------------------------->
§1 I'm always right
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

du kan finde ud af hvilken ip-adresse mailen kommer fra. Efterfølgende skal du foretage trace af IP for at finde vedkommenes ISP. Når du har fundet hans ISP kan du jo høre dem om de vil udlevere hans adresse (som de helt sikker ikke vil af hensyn til lovgivning).

Men du kan prøve at søge på google. Søg på "howto trace an ip adress" Der findes flere sider der tilbyder service indenfor dette område
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Fandt engang en side på tdc.dk hvor man bare skulle trykke e-mail ind også kom navn ,adresse osv.
Slet mig
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Måske er der et register over fx folk der har emails hos TDC, Cybercity osv..
Men hvis det fx er en hotmail-konto du leder efter...så tror jeg du får problemer... Her kan man jo oprette en konto med lige præcis de oplysninger man har lyst til.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jubii havde engang for mange år siden sådan en service. Men jeg ved ikke om den stadig virker. Jeg kan da huske jeg oprettede mig selv i den.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hvis i bruger Outlook - så højreklik og vælg indstillinger på en mail, så får i mange oplysninger om hvilken server / ip mailen er afsendt fra - osv.. . Dette gælder også mails sendt f.eks fra hotmail !. Webmail systemer som Hotmail sender altid IP adressen eller server oplysninger sammen med mailen, på den som har afsendt mailen. Man kan ikke skjule sig på nettet.

Bruger i Outlook ekspress, så kan i også højreklikke og få oplysninger. Her kan i få flere oplysninger ved at trykke på Meddelseskilde.

Så har man da lidt oplysninger at gå efter, og kan spore mailen ved hjælp af internet udbyderen.
( Det har jeg prøvet en gang, da jeg skulle have stoppet en bestemt person der sendte utallige mails til mig ).

Hvis du finder server IDén kan du finde ud af hvem der er ansvarlig for den server, som mailen er afsendt fra.

Hvis det er en TDC adresse, kan du måske finde personen på:
TDC mail katalog: http://www.epost.dk/

Der er vist flere kataloger. Søg på google.

Zivago
EMR

Indlæg af EMR »

Tak for svarene alle..
Besvar