MUST-have plader?
Redaktør: Moderators
MUST-have plader?
Jeg er i fuld gang med at få "opdateret" min pladesamling derhjemme, og så kom jeg til at tænke på at den jo "aldrig" vil blive komplet uden de essentielle albums! Så derfor: Hvilke albums skal man have i sin samling? Her tænker jeg på klassikere som
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - The Wall
Nirvana - Nevermind
Nirvana - In Utero
The Beatles - Abbey Road
The Betales - The Betales (The White Album)
o.lign...
Hvilke albums ála sådanne (det skal være LP'er) skal man bare have i sin samling? Queen? Elton John? Skriv dine bud på en essentiel plade i din samling som du mener at man virkelig bare "skal" have. Også gerne nyere musik.
Genren er stort set ligemeget; alt fra 60'er rock til goth metal dur. Bare de essentielle albums!
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - The Wall
Nirvana - Nevermind
Nirvana - In Utero
The Beatles - Abbey Road
The Betales - The Betales (The White Album)
o.lign...
Hvilke albums ála sådanne (det skal være LP'er) skal man bare have i sin samling? Queen? Elton John? Skriv dine bud på en essentiel plade i din samling som du mener at man virkelig bare "skal" have. Også gerne nyere musik.
Genren er stort set ligemeget; alt fra 60'er rock til goth metal dur. Bare de essentielle albums!
Senest rettet af Mikkel 27 aug 2006, 13:35, rettet i alt 1 gang.
Nogle af Metalicas gamle udgivelser. Evt. også S&M
Guns N' Roses - Use Your Illusion vol I og II
Guns N' Roses - Apetite For Destruction
Robbie Williams - Swing When You're Winning. (Venter pt selv på at denne kommer til salg igen et sted)
Eagles - Hell Freezes
Pearl Jam - Live On Two Legs
R.E.M. - Automatic For People
Rage Against The Machine - Evil Empire
The Smashings Pumpkins - Gish
Der var da lidt inspiration
Guns N' Roses - Use Your Illusion vol I og II
Guns N' Roses - Apetite For Destruction
Robbie Williams - Swing When You're Winning. (Venter pt selv på at denne kommer til salg igen et sted)
Eagles - Hell Freezes
Pearl Jam - Live On Two Legs
R.E.M. - Automatic For People
Rage Against The Machine - Evil Empire
The Smashings Pumpkins - Gish
Der var da lidt inspiration
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Den kan bl.a. fås her: http://store.acousticsounds.com/browse_ ... tion=musicKri skrev:Nirvana - Unplugged in New York!
Hvis den er på LP.
/Kri
Radiohead - OK Computer
Chemecial Brohters - Exit Planet Dust
Jeffe Buck - Grace
Noget Frank Zappa og Led Zeppelin, er jo heller ikke af vejen. Ellers saa er Jefferson Airplane og Doors vel ogsaa essencielt.
Derudover saa noget Depeche Mode, ZZ Top, Queen, vel ogsaa noedvendigt.
Tilgengaeld vil jeg saa vaere uenig i Qlegs, robbie williams, Swing when you're winning, synes ikke det er et saa staerkt album igen. Men omvendt saa har qrazyleg ligesom mig nogle hellige plader, som vi begge to elsker. Men rent objektivt kan der stilles spoergsmaal om det er den bedste plade fra herren. Vil hellere anbefale I've Been Expecting You som en klassisker fra herren, men paa den anden side saa er swing when you're winning, mere blaeret at have i reolen.
Ellers, saa Malk De Koijn har lavet en fed 4 lp udgave af sneglzilla... Det er en blaeret udgivelse at have..
Naa out fra her...
Chemecial Brohters - Exit Planet Dust
Jeffe Buck - Grace
Noget Frank Zappa og Led Zeppelin, er jo heller ikke af vejen. Ellers saa er Jefferson Airplane og Doors vel ogsaa essencielt.
Derudover saa noget Depeche Mode, ZZ Top, Queen, vel ogsaa noedvendigt.
Tilgengaeld vil jeg saa vaere uenig i Qlegs, robbie williams, Swing when you're winning, synes ikke det er et saa staerkt album igen. Men omvendt saa har qrazyleg ligesom mig nogle hellige plader, som vi begge to elsker. Men rent objektivt kan der stilles spoergsmaal om det er den bedste plade fra herren. Vil hellere anbefale I've Been Expecting You som en klassisker fra herren, men paa den anden side saa er swing when you're winning, mere blaeret at have i reolen.
Ellers, saa Malk De Koijn har lavet en fed 4 lp udgave af sneglzilla... Det er en blaeret udgivelse at have..
Naa out fra her...
Hvem bad om objektivitet?LeG0lAsDK skrev:Men rent objektivt kan der stilles spoergsmaal om det er den bedste plade fra herren. Vil hellere anbefale I've Been Expecting You som en klassisker fra herren, men paa den anden side saa er swing when you're winning, mere blaeret at have i reolen.
Ej kan godt se hvad du mener og vil da godt lige argumentere om hvorfor jeg mener den er "essential" i forhold til de andre af hans meget geniale udgivelser (korrekt, har forudbestilt 1974)
Det er en plade fra en af de store, der skiller sig klart udenfor populær-genren. Alligevel solgte den rigtig godt. Det kan have noget med navnet at gøre, men det er, hvis det høres for musikken og ikke manden, en rigtig god og "moderne" indgang til de store jazz-musikere. Så kan tøsebarnet få indpodet lidt andet lyrik end hvad rnb og hiphoppens store egoer plaprer løs om. Faktisk er den lidt ligesom frøken Aguileras Back To Basic. Det er anden gang jeg fremhæver denne ualmindelig gode plade.
En anden ting, der gør den en anelse mere værd at få fat på og have stående er at den er limited. Ikke bare limited med påskriften, men den er ret svær sådan lige at få fat i. Tiesto's Limited Four Color "Just Be" album er noget lettere... Bare til en sammenligning.
Tjaa, det er jo et godt spoergsmaal, for hvad er egentlig den objektive mening? En objektiv mening, bliver alligevel dannet udfra en raekke subjektive udsagn.. Saa er det egentlig en mening, vil hellere helle til at det er et resultat af en masse subjektive udsagn tilsammen (haaber det giver mening, sidder med solstik i californien pt.).QrazyLeg skrev:Hvem bad om objektivitet?LeG0lAsDK skrev:Men rent objektivt kan der stilles spoergsmaal om det er den bedste plade fra herren. Vil hellere anbefale I've Been Expecting You som en klassisker fra herren, men paa den anden side saa er swing when you're winning, mere blaeret at have i reolen.![]()
Udfra den argumentation, kan jeg godt forstaa valget af dette album. Ingen tvivl om det er et godt album, som ogsaa viser at manden har andre kvaliteter end "blot" pop. Jeg er ikke tilhaenger af denne forklaring, men anvender blot denne betegnelse, da andre udenforstaaende skal kunne have en mulighed for at foelge med i denne konservation..QrazyLeg skrev: Det er en plade fra en af de store, der skiller sig klart udenfor populær-genren. Alligevel solgte den rigtig godt. Det kan have noget med navnet at gøre, men det er, hvis det høres for musikken og ikke manden, en rigtig god og "moderne" indgang til de store jazz-musikere. Så kan tøsebarnet få indpodet lidt andet lyrik end hvad rnb og hiphoppens store egoer plaprer løs om. Faktisk er den lidt ligesom frøken Aguileras Back To Basic. Det er anden gang jeg fremhæver denne ualmindelig gode plade.
Men tror at aarsagen til denne plade, er ganske fantastisk, jeg elsker den ogsaa (mere end I've Been Expecting You), saa valgte jeg at antage den objektive vurdering, og valgte ovennaevnte istedet for swing when you are... Kan endvidere godt lide din betragtning at du ogsaa mener at det er vigtigt at toesebarnet at (eller som gode gamle eddy betegner disse piger som pussy trapps), faa en ganske let indfoerning i jazz og swing. Det bliver helt klart pensum i mine kommende lektioner overfor 1. gs piger i gymnasiumet, naar og hvis jeg bliver gymnasiumlaerer
Du har endvidere ret i at blaereroevseffektiven i form af at lp hoejst sandsynligt er limited, vil goere pladen mere attraktiv end den anden, da selve historien man kan fortaelle, foernaevnte pigebarn om, er vigtigere end bedre sange paa albumsn'e, for muligheden for at rive en pige hjem, efter en lang sang fra den varme lande om denne her lp er limited er vigtigere end en raekke gode sange... Maaske....QrazyLeg skrev: En anden ting, der gør den en anelse mere værd at få fat på og have stående er at den er limited. Ikke bare limited med påskriften, men den er ret svær sådan lige at få fat i. Tiesto's Limited Four Color "Just Be" album er noget lettere... Bare til en sammenligning
Bliver desvaerre noedt til at stoppe skriveriet nu, da jeg skal ud i verden.. Men som altid er det en fornoejelse at skrive med dig.. Og for at kunne forstaa de piger (som der aabentbart findes i hobetal i omkring aalborg, (du skal bare moede nogle af mine veninder de ved sq hvad jazz er osv.)), saa bare nyn det gamle omkvaed fra Laid Back - White Horse... If you gonna be rich, then you have to be rich... Saa er det lettere at forstaa hvorfor de handler saadan som de goer
Det er godt nok ikke et album men Haddaway - What is love er næsten også et must. Ihvertfald hvis man har set et bestemt klip "lidt" for mange gange.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup