Svenske pirater får eget forsikringsselskab
Redaktør: Moderators
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Svenske pirater får eget forsikringsselskab
For et beløb på 114 kroner om året kan svenske pirater nu forsikre sig imod en bøde for fildeling.
Svenske pirater behøver ikke længere at frygte økonomisk ruin, hvis de bliver snuppet af politiet for at dele ulovlige filer på computeren.
Svenske Magnus Bråth har nemlig startet et forsikringsselskab for fildelere, som tilbyder at betale bøden, hvis politiet kommer på besøg.
Det koster 114 kroner om året at tegne en forsikring hos det noget uortodokse forsikringsselskab tankafritt.nu. Men så følger der også en t-shirt med i købet, skriver Aftonbladet.
Læs mere på Computerworld
Hvad bliver dog det næste?
Svenske pirater behøver ikke længere at frygte økonomisk ruin, hvis de bliver snuppet af politiet for at dele ulovlige filer på computeren.
Svenske Magnus Bråth har nemlig startet et forsikringsselskab for fildelere, som tilbyder at betale bøden, hvis politiet kommer på besøg.
Det koster 114 kroner om året at tegne en forsikring hos det noget uortodokse forsikringsselskab tankafritt.nu. Men så følger der også en t-shirt med i købet, skriver Aftonbladet.
Læs mere på Computerworld
Hvad bliver dog det næste?

-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
det er da smart nok for dem der er har behov for det.. men kan ikke lige se hvordan det nogensinde kan komme til at hænge sammen økonomisk...
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
okay jeg er normalt ikke moralens vogter men det her er fanme dumt...
Det svarer jo til at man kunne betale 500 om året og så bare få betalt alle sine parkeringsbøder? Det ville selvfølgelig være kuul men så hænger samfundet lissom ikk rigtig sammen mer?
Jeg syns at APG og IFPI og hva faen de nu hedder alle sammen skal lukke røven men at lave den her get-out-of-jail-free-ordning er lige en tand for frækt?
Jeg kan ikke sige mig fri for at ha downloadet en mp3 eller to i tidens løb men jeg ved fanme godt hva der vanker hvis jeg blir bustet. Vi har vel allesammen udfordret lovens lange arm (hva end det er online eller bare kørt rundt på en boret puch) og nogen gange slipper man fra det og andre gange går det helt i fuck, men det er for fanden ens fejl man lærer af.
Det svarer jo til at man kunne betale 500 om året og så bare få betalt alle sine parkeringsbøder? Det ville selvfølgelig være kuul men så hænger samfundet lissom ikk rigtig sammen mer?
Jeg syns at APG og IFPI og hva faen de nu hedder alle sammen skal lukke røven men at lave den her get-out-of-jail-free-ordning er lige en tand for frækt?
Jeg kan ikke sige mig fri for at ha downloadet en mp3 eller to i tidens løb men jeg ved fanme godt hva der vanker hvis jeg blir bustet. Vi har vel allesammen udfordret lovens lange arm (hva end det er online eller bare kørt rundt på en boret puch) og nogen gange slipper man fra det og andre gange går det helt i fuck, men det er for fanden ens fejl man lærer af.
Jeg forstår dig sgu godt, når du siger det med at samfundet ikke hænger sammen længere.. Og giver dig fuldstændig ret.D3FrozTt skrev:okay jeg er normalt ikke moralens vogter men det her er fanme dumt...
Men omvendt så må de lorte regeringer sgu også bare se at få gjort noget på det område.
Gør det muligt at gøre lovligt... Hvilket jo også er MEGET MEGET tæt på at være en realitet landet over når vi alle har mindst 1-20 Mbit up and down.
Så kan vi alle streame direkte HD kvallitet, lovligt. Så måske det lidt en overgangsperiode.. Det dur ihvertfald ikke at gøre som de har gjort med mp3 filerne.. Beskytte dem med alt muligt pis, og samtidig kun lave dem i 128 kb.. LORTE løsning.
Men den med forsikringsselskabet holder jo naturligvis ikke, men nok også bare mere et opmærksomhedsråb, som fortæller at de skal lette røven på området, og ikke bruge tiden på at buste små folk som os
Se bare vores eget land.. Ham som styrer Radio/TV licenserne i DK er en lallet bøssekarl, som stadig kører på 3-hjulet.
FUCk hvor jeg dog hader den drengerøv til Brian M.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Der står at de dækker bøden.. Der står ikke noget om at de dækker erstatningskravet fra pladeselskaberne, hvilket normalt er det dyreste..
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Der er jo intet der forbyder ham det?Down1 skrev:Det er til grin. Og jeg tror ikke der går ret lang tid før han bliver tvunget til at stoppe med det igen.
Det svarer jo faktisk at give penge til en hjemløs..
Her hjælper han bare med bøden..
Jeg syntes nu ideen er fed nok!
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?Det håber jeg satme ikke han gør. For sælger man ud af det så burde man satme få en bøde man skal betale af på de næste 50 år.DJ LAU skrev:Gælder den så også hvis man sælger piratkopier? for der kan jo komme bøder i millionklassen, og det skal der altså tæmli' mange dumme svenskere til for at det kan betales
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright