Thor i Ulvedalene & Anden på coke

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Thor i Ulvedalene & Anden på coke

Indlæg af LeG0lAsDK »

Puhaaa, det har været en travl uge. Er blevet revet rundt i de kulturelle gemakker lige fra det kongelige til folkets komiker på frederiksberg og lad mig gøre klart for alle at disse to forestillinger ikke kan sammenlignes.

Anden på Coke

Jeg var flad, falkonersalen var flad alle var flade.. Scenen er i Andens lejlighed og han havde lige snakket i telefon med sin mor. Dette er et standup show, men som de fleste nok har bemærket så har Anden transformateret sig igennem de sidste par år.

Han er begyndt at være mere en blot en "fucking" stand upper. Årsagen er et par ufattelige succesrige år, hvor han lige pludselig var blevet ligeså kendt i sølvbryllup-lugusterhækskvateret i Løgstør som på ungdommens værelse, takket være Takkel, Simon og Stuward mm.. Noget som ikke er kommet ud af den blå luft. Manden der i en vis grad har været en inspiration for ham, er dansk teaters wunderkind Nikolaj Ciderholm (ham med danterne og aneny T). Anden og ham, har arbejdet sammen på "Simon" der blev man klar over at manden udover at være underholdende også kunne spille skuespil.
Så frygten, omend man vil kalde det, lå i baghovedet igår, da jeg satte mig til rette i falkonersalen. Showet gik i gang og vupti var vi inviteret ind i Andens dagligstue, til showet om "anden på coke", det er ikke et traditionelt stand-up show, da selve fortællingen handler om processen og de forventninger der i skabelsen af dette show. Hvilket også er dybt originalt, da den ligefremme og lette løsning, var blot at skabe "tal til dig selv part 2". Anden valgte istedet for den svære løsning, i en genre, som bedst kan betegnes som standup i teater. Vi blev indviet i de forskellige afspekter og problemer i Andens dagligdag og skuespilspræstationer som jeg mindes ikke at have set i mange år. (tak Ciderholm)

Jeg kunne blive ved, men faktummet er at hvis man kun har råd til et show engang om året, så vil jeg på det kraftigste anbefale jer at investerer jeres sparepenge i en billet til dette show. For i bliver underholdt, tro mig og i vil blive klar at denne mand som stod på scenen søndag aften, vil vi ikke slippe for i den nærmeste fremtid, han vil blive hvermandseje selv for sølvbryllupparene i Løgstør.

:5af5

Thor i Ulvedalene

Thor er fortællingen om den nordiske mytologi, minder lidt om Ivanhoe, den foregår i det idylliske ulvedalene...
Har ikke så meget at sige andet, end jeg synes det var kedeligt, forudsigeligt og selve plottet i historien nåede ikke længere end til scenekanten. Der var problemer med lyden osv. Scenografien var dog flot, hvilket de også skal have stor ros for, men men men når alt kommer så er det ikke fordi det trækker særligt meget op i det store regnskab.

:2af5
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Jeg glæder mig også til at "Anden på coke" kommer rundt til de danske byer... :)

Jeg er generelt stor beundrer at Anders Matthesen da jeg kort og godt synes han er knald-dygtig.. :)
Han har med sine mange projekter bevist at han er meget mere end blot en "almindelig" standup-komikker..!

Så, som før nævnt, glæder jeg mig til at se showet... og når den kommer på DVD vil den selvfølgelig også ryge i samlingen.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Skal ind og se anden på Coke i aften! så skal jeg nok også komme med en lille dom!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Besvar