Bilforsikring
Redaktør: Moderators
Bilforsikring
... får nok bil indenfor de næste par uger. Bilen er en Nissan Micra A til B bil fra 1997 uden styling og andet sjov.
Til en bil skal man jo have noget forsikring, så jeg vil høre de mange bilejere, hvilke forsikringsselskaber man skal kigge efter, så man både får en billig forsikring, men også dækket noget ved et uheld (7-9-13 det sker ikke).
Jeg er førstegangskøber, så jeg ved godt, at jeg ikke er elitebilist. Bilen er ikke en sportsvogn (kørt af en gammel mand i 70-80'erne) og er nok mere padde end hare i lyskrydset. Jeg er 30 år, så jeg burde have overvundet min 'Michael Schumacher' periode, hvilket burde være med til at give mig lidt billigere forsikring.
Nogen forslag?
...
Til en bil skal man jo have noget forsikring, så jeg vil høre de mange bilejere, hvilke forsikringsselskaber man skal kigge efter, så man både får en billig forsikring, men også dækket noget ved et uheld (7-9-13 det sker ikke).
Jeg er førstegangskøber, så jeg ved godt, at jeg ikke er elitebilist. Bilen er ikke en sportsvogn (kørt af en gammel mand i 70-80'erne) og er nok mere padde end hare i lyskrydset. Jeg er 30 år, så jeg burde have overvundet min 'Michael Schumacher' periode, hvilket burde være med til at give mig lidt billigere forsikring.
Nogen forslag?
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Da jeg skulle have forsikring til min helt nye dyt ringet jeg til 10 forskellige. og de alle landet mellem 12 til 23 kg bilen nypris var 132 kg
Ens for dem alle var de var lige glade med om jeg var over eller under 25 eller nogen anden alder...
Nå men endte op med topdanmark til 9.5 kg om året fik 20 % rabat igennem Hyundai forhandleren en aftale de har. plus 10 % mere for at flytte min indbo over.
Men er ret sikker på du bliver nød til at ringe rundt og presse dem du kan forhandle meget når du har en lavere pris hos en anden. og du må gerne lyve om de andres priser hehe bare lidt. Og hvis du har andre forsikringere giver det extra rabat at flyttet.
Husk at undersøge om du kan få noget rabat igennem noget forbund forening osv. mange virkesomheder har sådanne aftaler...
Så det er bare at komme i gang...
Held og lykke med det..
Ens for dem alle var de var lige glade med om jeg var over eller under 25 eller nogen anden alder...
Nå men endte op med topdanmark til 9.5 kg om året fik 20 % rabat igennem Hyundai forhandleren en aftale de har. plus 10 % mere for at flytte min indbo over.
Men er ret sikker på du bliver nød til at ringe rundt og presse dem du kan forhandle meget når du har en lavere pris hos en anden. og du må gerne lyve om de andres priser hehe bare lidt. Og hvis du har andre forsikringere giver det extra rabat at flyttet.
Husk at undersøge om du kan få noget rabat igennem noget forbund forening osv. mange virkesomheder har sådanne aftaler...
Så det er bare at komme i gang...
Held og lykke med det..
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Da vi skulle købe vores første bil for et år siden (Fiat Brava 1.6 fra '97) indhentede vi tilbud rundt omkring..
Fordi jeg var førstegangs-køber og "kun" 23, lå tilbuddende på imellem 16.000 og 25.000 om året..
Men.. vi fik så et tilbud igennem min kærestes arbejde, hvor de har en aftale med Tryg... nu ligger prisen på ca. 8.000 hvilket jo et pænt stykke under de andre tilbud..
Og det gode ved vores forsikring er, at selvom vi netop har købt ny bil (Seat Altea 2.0 TDI fra '05
) så er vi ikke steget én eneste krone i præmie.. 
Så min pointe er.. prøv evt at undersøg om du eller konen skulle have mulighed for at få et forsikringstilbud igennem arbejdspladsen.. det kan ofte betale sig..
Fordi jeg var førstegangs-køber og "kun" 23, lå tilbuddende på imellem 16.000 og 25.000 om året..
Men.. vi fik så et tilbud igennem min kærestes arbejde, hvor de har en aftale med Tryg... nu ligger prisen på ca. 8.000 hvilket jo et pænt stykke under de andre tilbud..
Og det gode ved vores forsikring er, at selvom vi netop har købt ny bil (Seat Altea 2.0 TDI fra '05
Så min pointe er.. prøv evt at undersøg om du eller konen skulle have mulighed for at få et forsikringstilbud igennem arbejdspladsen.. det kan ofte betale sig..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
...
Det smarteste er at ringe rundt....
Havde Storstrøms forsikring som det første selvskab, simpelt af en grund, det var det eneste selvskab der ville forsikre min bil (Honda CRX coupe Vtec)
Det næste jeg havde var så GF som faktisk var udemærket, og de har som UnitedPublic siger overskudsdeling hvert år...
Som nuværnede har jeg ALKA da de har noget samarbejde med den bank jeg har samt rabat via min fagforening.
Så ring rundt og spørg i din bank, foreninger eller andet om der er nogle der har samarbejde med nogle selvskaber....
Havde Storstrøms forsikring som det første selvskab, simpelt af en grund, det var det eneste selvskab der ville forsikre min bil (Honda CRX coupe Vtec)
Det næste jeg havde var så GF som faktisk var udemærket, og de har som UnitedPublic siger overskudsdeling hvert år...
Som nuværnede har jeg ALKA da de har noget samarbejde med den bank jeg har samt rabat via min fagforening.
Så ring rundt og spørg i din bank, foreninger eller andet om der er nogle der har samarbejde med nogle selvskaber....
<HR>
<center>:)</center>
<center>:)</center>
-
night_hawk
DjMail skrev:Ellers er det en mulighed at melde sig ind i forskellige foreninger...
Nu kan jeg desværre ikke huske hvilket der giver rabat. Men mener f.eks diabetis foreninger har nogle aftaler. Du behøver ikke hadiabetis for at være medlem.
En fidus mange af mine tidligere kollegaer hos Alm. Brand anvendte.
OG FUCK DE HOVEDABER DER HAR MISBRUGT DEN HER ORDNING! der var tilset diabetiker, og ikke andre aber der ikke har det.! For nu er den ordning fjerned.
Da spassere som dig og andre opfordre til man skal gøre det. ! GODT GÅET ABER!.
den var jo lavet til diabetiker da man i forvejen har flere udgfiter end normal personer, angående mad og speciel madvare..
Ej hvor kan det stadigvæk pisse mig af folk har ødelagt den ordning..!!!!

Stop nu det tuderi. Hvis der er bemærkelsesværdige mer-udgifter for dig som diabetiker kan du få et tilskud fra kommunen.
Ellers skal jeg give dig en klagesang om hvordan økonomien er at være på SU og være afhængig af bil med automatgear, men ikke at kunne få tilskud til den eller forsikring. Sweet jesus. Folk udnytter altid systemet på en eller anden måde. Sådan har det altid været og sådan vil det altid være.
Og nu vi lige er OT og ved diabetikerne... Den næste person med sukkersyge der klynker over hvor hårdt det er for dem med den specielle kost hvorefter næste sætning er "Fuck jeg var stiv i lørdags!" giver jeg en lussing...
Ellers skal jeg give dig en klagesang om hvordan økonomien er at være på SU og være afhængig af bil med automatgear, men ikke at kunne få tilskud til den eller forsikring. Sweet jesus. Folk udnytter altid systemet på en eller anden måde. Sådan har det altid været og sådan vil det altid være.
Og nu vi lige er OT og ved diabetikerne... Den næste person med sukkersyge der klynker over hvor hårdt det er for dem med den specielle kost hvorefter næste sætning er "Fuck jeg var stiv i lørdags!" giver jeg en lussing...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Uvidenhed er roden til meget ondt... og mange udbrud som bekræfter at personerne med disse udbrud er mindre oplyste!Night_Hawk skrev:OG FUCK DE HOVEDABER DER HAR MISBRUGT DEN HER ORDNING! der var tilset diabetiker, og ikke andre aber der ikke har det.! For nu er den ordning fjerned.
Da spassere som dig og andre opfordre til man skal gøre det. ! GODT GÅET ABER!.
1. Jeg har diabetis helt inde på livet, så jeg ved hvad jeg taler om.
2. Den ordning var fri for alle at benytte, da man ikke kan diskreminere!
3. Diabetis foreningen havdre brug for opbakning til den ordning, men det rundspørgeskema som kom rundt til husstande med registrede diabetikere, viste tydeligt at der ikke var mange som benyttede den omtalte ordning, og derfor forlængede de den ikke, men gik istedet ind og søgte andre ordninger som flere medlemmer kunne få glæde af!
4. kva. det faktum at dit kørekort skal fornys hvert 1 år, nogle hver andet hvis du har type 2, gør at der ikke er nogen special forsikring, ligesom patienter med svære hjertesygdomme og andre sygdomme som dokumenteret forkorter levealderen.
Ja et surt opstød, men du aner ikke hvad du taler om...så hvis du har diabetis eller nogen i din familie har, så læs det omdelte medlemsbad (Gratis) og du ville være informeret...
Går ud fra du gerne vil have kasko på den 97'er...
Men min Golf III, 1.8 fra 94 med kun ansvar, der giver jeg 6799 som 25årig, vel og mærke er jeg så snart 23, men da jeg kendte hende lavede vi lige en lille aftale om at jeg stod på den udgift fast i 2 år og hvis jeg lavede en skade ville jeg ryge op på normal udgiften som lå et pænt stykke over de 10-12 stykker.. så jeg er godt tilfreds med Diba forsikring.
Men min Golf III, 1.8 fra 94 med kun ansvar, der giver jeg 6799 som 25årig, vel og mærke er jeg så snart 23, men da jeg kendte hende lavede vi lige en lille aftale om at jeg stod på den udgift fast i 2 år og hvis jeg lavede en skade ville jeg ryge op på normal udgiften som lå et pænt stykke over de 10-12 stykker.. så jeg er godt tilfreds med Diba forsikring.
Night hawk du er og bliver et kæmpe fjols...
du vræler over nogle udnytter systemmet mens du hver evig eneste dag sidder og stjæler musik,film og programmer.
Har du ikke en kors afbrænding du skal til ? dit lille fjols..
Meget muligt diabetikker har nogle mer udgifter end andre, men nu går jeg som du ved med briller...får jeg så nogle fordele der ?
og som q-leg siger hvis i har det så hårdt med jeres diabetis...hvad lavede dig og din monster stive kammerat så i løkken for nogle år siden ? Din kammerat var så pisse stiv og blev nødt til at sidde inde på action house og finde "nålen" frem. og det krævede overtalelse fra 4 for at få dig til at hjælpe ham hjem.
Stop dit fuckin hyleri og ta dig sammen...
du vræler over nogle udnytter systemmet mens du hver evig eneste dag sidder og stjæler musik,film og programmer.
Har du ikke en kors afbrænding du skal til ? dit lille fjols..
Meget muligt diabetikker har nogle mer udgifter end andre, men nu går jeg som du ved med briller...får jeg så nogle fordele der ?
og som q-leg siger hvis i har det så hårdt med jeres diabetis...hvad lavede dig og din monster stive kammerat så i løkken for nogle år siden ? Din kammerat var så pisse stiv og blev nødt til at sidde inde på action house og finde "nålen" frem. og det krævede overtalelse fra 4 for at få dig til at hjælpe ham hjem.
Stop dit fuckin hyleri og ta dig sammen...
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jeg synes denne tråd har udviklet sig til en gang tøse-fnidder og mudderkastning i stedet for det der rent faktisk var meningen..nemlig at hjælpe 3dotz med at finde en god og billig bilforsikring..!
Jeg låser nu tråden... men 3dotz, du er velkommen til at åbne den igen hvis du endnu ikke har fået svar på dine spørgsmål..!
Så må vi jo se om folk kan holde samtalen på et voksent plan...
Jeg låser nu tråden... men 3dotz, du er velkommen til at åbne den igen hvis du endnu ikke har fået svar på dine spørgsmål..!
Så må vi jo se om folk kan holde samtalen på et voksent plan...
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Haude