Så blev det endelig bekræftet, at Michael Laudrup stopper i Brøndby, og han tager John "Faxe" Jensen med sig når kontrakten udløber om en måned.
Jeg ved ikke om jeg er overrasket over beslutningen. Hvad der ligger ordentligt til grund for stoppet er jeg lidt usikker på, men der må have været nogle grunde, som jeg tror hænger på økonomi, mens Michael Laudrup til BT siger, at det ikke drejer sig om penge.
http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artike ... 100232303/ og http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artike ... 100232303/
fortæller ganske glimrende, hvor mange problemer, der har været mellem parterne. Brøndby siger, at ML ville have en mulighed for at stoppe efter et år, men at Brøndby ville have kontrakt på to år.
Michael Laudrup siger, at Brøndby kun ville tilbyde en et-årig kontrakt. De to udmeldinger hænger ikke sammen, og personligt tror jeg mest på Brøndby i denne situation.
Michael Laudrup ved godt, at hans navn er stort og det koster penge at have Laudrup navnet tilknyttet sin klub. Penge er der flest af i udlandet, men der er nogle afsavn ved at komme til udlandet.
Men rart at se, at Brøndby satte en dato for, hvornår de ville have et svar for først nu skal de ud og finde en ny træner (selv om de nok har nogle i kikkerten), og det koster nok DM i 2006/2007. På mig virker det som om, at Laudrup spillede hardball med Brøndby ledelsen for at tvinge Brøndby til at danse efter hans pibe, og det skulle lige koste et par millioner mere.
Så tillykke til FCK med et nyt mesterskab. Som Per Nielsen siger, så er der nok ikke nogen tvivl om, at de problematiske kontraktforhandlinger har givet sig udslag i de dårlige præstationer sidst på sæsonen.
Jeg mener bare, at det skal være æren ved at træne Brøndby, der skal være det primære. Denne sag minder om Morten Olsen og hans manglende kontraktforlængelse på landsholdet, der først kom da det viste sig, at ingen klubber ville betale det Morten Olsen forlangte.
BIF tager guldet 2007/2008.
edit: Synes lige at Laudrup skulle staves som drup og ikke drop
...
Laudrup forlader Brøndby - FCK vinder DM 06/07
Redaktør: Moderators
Laudrup forlader Brøndby - FCK vinder DM 06/07
Senest rettet af 3dotz 22 maj 2006, 15:45, rettet i alt 1 gang.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Jeg synes ikke man allerede nu kan sige at brøndby taber fordi de skal ud og finde ny træner.
Husk nu hvad der skete da Tom køhlert blev trænner.
Det er ærgeligt at laudrup smutter, jeg synes han tilførte noget god bold til en ellers ret kedelig liga (læs. tillykke fck men fuck i er kedelige)
Som jeg har læst det ville Laudrup ha 2 år med en klausul der tillod skifte efter 1 år. og BIF ville efter den udmelding ikke give mere end 1 år. Jeg forstår godt Laudrup at han ikke vil nøjes med kun 1 år.
Men mon ikke de har en joker i baghånden. måske kommer Turbo Bent og tar over hehe. eller Hr. FC zulu. Det kunne være fedt. Strudahl er stadig dk´s bedste fodbold spiller. Han kunne ifølge sig selv vinde en kamp fra sidelinien.
Måske ser vi Ebbe Sand tilbage som ass. træner for en med erfarring.
Men måske det er på tide at kigge efter en træner og ikke en tidligere fodbold spiller. Bare fordi man har spillet bold på højt plan behøver man ikke være en god træner
Husk nu hvad der skete da Tom køhlert blev trænner.
Det er ærgeligt at laudrup smutter, jeg synes han tilførte noget god bold til en ellers ret kedelig liga (læs. tillykke fck men fuck i er kedelige)
Som jeg har læst det ville Laudrup ha 2 år med en klausul der tillod skifte efter 1 år. og BIF ville efter den udmelding ikke give mere end 1 år. Jeg forstår godt Laudrup at han ikke vil nøjes med kun 1 år.
Men mon ikke de har en joker i baghånden. måske kommer Turbo Bent og tar over hehe. eller Hr. FC zulu. Det kunne være fedt. Strudahl er stadig dk´s bedste fodbold spiller. Han kunne ifølge sig selv vinde en kamp fra sidelinien.
Men måske det er på tide at kigge efter en træner og ikke en tidligere fodbold spiller. Bare fordi man har spillet bold på højt plan behøver man ikke være en god træner
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Ebbe Sand har skrevet kontrakt med en eller anden superliga-klub som noget talent-halløj... kan ikke huske præcist hvad, eller hvilken klub.. men ihvertfald ikke Brøndby...DjMail skrev:
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Haude
Laudrup krævede en klausul i kontrakten der lød på at han kunne stoppe med kun en uges varighed i så fald der kom et tilbud fra en udenlandsk klub. Med den klausul ville han gerne forlænge i 1 år, og derfor prøvede Brøndby så at binde ham "fast" i to år.
Brøndby skulle for længe siden have gjort det klart for Michael at de ikke ville forlænge på hans præmisser, men jeg mener ledelsen gjorde alt i deres magt for at få ham til at blive. Det ærgeligt at de ikke kunne blive enige, For jeg sys han var en god træner.
Der er flere trænere der selv har kontaket Per Bjerregård i dag og søgt om stillingen.. Det er lidt komisk
Men Brøndby har 3-4 i kikkerten.. Måske bliver det en englændere der kommer til inden længe, hvem ved...
Edit: Jeg var lige hurtig nok
Brøndby skulle for længe siden have gjort det klart for Michael at de ikke ville forlænge på hans præmisser, men jeg mener ledelsen gjorde alt i deres magt for at få ham til at blive. Det ærgeligt at de ikke kunne blive enige, For jeg sys han var en god træner.
Der er flere trænere der selv har kontaket Per Bjerregård i dag og søgt om stillingen.. Det er lidt komisk
Men Brøndby har 3-4 i kikkerten.. Måske bliver det en englændere der kommer til inden længe, hvem ved...
Edit: Jeg var lige hurtig nok
Senest rettet af Haude 24 maj 2006, 13:47, rettet i alt 1 gang.
Silkeborg IFTheJackal skrev:Ebbe Sand har skrevet kontrakt med en eller anden superliga-klub som noget talent-halløj... kan ikke huske præcist hvad, eller hvilken klub.. men ihvertfald ikke Brøndby...DjMail skrev:
"Hang til hygge"
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Ja det lyder vidst meget rigtigt..Jinsenu skrev:Silkeborg IFTheJackal skrev:Ebbe Sand har skrevet kontrakt med en eller anden superliga-klub som noget talent-halløj... kan ikke huske præcist hvad, eller hvilken klub.. men ihvertfald ikke Brøndby...DjMail skrev:
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
utroligt.. hvad der sker når man er optaget af post i to dage... finland vinder mgp med sang lavet af lort og savsmuld, laudrup forlader brøndby, jeg finder den sang jeg ledte efter, i mit eget bibliotek, min stedmors amerikanske familie kommer på besøg, jeg får endnu en rykker fra telia, (på trods af at jeg har betalt der lorte regning)! det er 25 grader på rohdos, det tordner og jeg har ingen rene sokker til imorgen...
derudover ORKER! jeg ikke at stå op kl 6:30 for at høre på gnavne gamle mænd brokke sig over at de er for fede til at cykle rundt med post, i stedet for at sidde og trutte i numser med en øl i hånden...
:s
(dagens sure opstød fra mig... )
GUD SKE TAK OG LOV DER KUN ER EN MANDAG I UGEN!
derudover ORKER! jeg ikke at stå op kl 6:30 for at høre på gnavne gamle mænd brokke sig over at de er for fede til at cykle rundt med post, i stedet for at sidde og trutte i numser med en øl i hånden...
:s
(dagens sure opstød fra mig... )
GUD SKE TAK OG LOV DER KUN ER EN MANDAG I UGEN!