PDVD!

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Figther

PDVD!

Indlæg af Figther »

Nu har jeg stødt ind i denne betegnelse nogle gange efterhånden. Hvad står P for???
Og hvilken qual kan man regne med når der PDVD??? Sucker den ligesom cam osv???
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

PDVD = Pirat dvd, dvs. kilden stammer fra en piratdvd. Er det ikke rigtigt eller er det mig som er helt galt på den?
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

LeG0lAsDK skrev:PDVD = Pirat dvd, dvs. kilden stammer fra en piratdvd. Er det ikke rigtigt eller er det mig som er helt galt på den?
Stemmer :wink:
- Darkheart -
We fools who love...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Kvaliteten kan være lige fra en telesync til dvd-kvalitet (nu er det selvfølgelig et vidt begreb ikke også Warner.... grrr)

PDVD kan foruden et transfer også bare være fordi dvd'en er bootleg. Asien laver bootlegs i overflod, og de kan faktisk også findes på store internationale forhandlersteder, såsom ezyDVD f.eks.

Der kommer iøvrigt en lang række fede PDVD inden længe. Pt er der et firma der er ved at laver laserdisc transfer af de originale StarWars. De har ikke LucasFilm rettighederne så det er altså kommende bootleg udgivelser. Medmindre LucasFilm faktisk får øjnene op for det fantastisk lækre arbejde de laver... Da jeg så noget af processen løb mine tænder i vand ihvertfald. Og det er endnu mere fedt, når jeg nu ikke lige står og ejer en Laserdisc afspiller og ikke rigtig ved hvor jeg skal søge efter sådan en.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hmm, hvad er Bootleg indenfor film industrien?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Alle ulovlige produktioner... Ligesom det er i alle andre industrier. Det er jo ikke kun det de to fjolser på P3 sidder og skråler op om.
CyberZink

Indlæg af CyberZink »

amh skrev:Hmm, hvad er Bootleg indenfor film industrien?
det er når man tager en film og ligger et lydspor fra en anden film på... herre griner vis man er godt stiv :S

M
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

CyberZink skrev:
det er når man tager en film og ligger et lydspor fra en anden film på... herre griner vis man er godt stiv :S

M
heh.. den var sq go.. :D
nesia

Indlæg af nesia »

chreddy1 skrev:
CyberZink skrev:

M
heh.. den var sq go.. :D
Ej det var den ikke, det var plat. :lol:
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

QrazyLeg skrev:Alle ulovlige produktioner... Ligesom det er i alle andre industrier. Det er jo ikke kun det de to fjolser på P3 sidder og skråler op om.
Jamen en ulovlig produktion? Hvad mener du? 8O Jeg er sq lidt lost nu :oops:
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

amh skrev:
QrazyLeg skrev:Alle ulovlige produktioner... Ligesom det er i alle andre industrier. Det er jo ikke kun det de to fjolser på P3 sidder og skråler op om.
Jamen en ulovlig produktion? Hvad mener du? 8O Jeg er sq lidt lost nu :oops:
jeg forstår det somom at QrazyLeg prøver at sige at brændte DVD'er er ulovlige.. (men ved godt at det er de jo self)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ulovlige produktioner er noget man ikke har fået lov til at producere. Inden for musikken findes der jo et utal af Whitelabel-udgivelser. En del af de whitelabel udgaver er ulovlige produktioner (Bootlegs) da dem der har lavet det ikke har fået lov til at mixe/bruge det originale nummer.

For lige at tage eksemplet med StarWars fra før for at komme ind på emnet inden for filmens verden: LucasFilm ejer rettighederne til filmene. Alle StarWars film der bliver udgivet skal godkendes af LucasFilm (og der findes altså en del udgivelser af de tre første film, især på laserdisc). Nu er der så et firma som har taget sig sammen til at laver laserdisc tranferet. Dette er ikke godkendt af LucasFilm og er dermed en ulovlig produktion, altså et bootleg.

Andre uafhængige virksomheder af dvd-production, men som har fået rettighederne til at lave filmene (og dermed ikke bootlegs) kan nævnes Criterion og Masters of Cinema (2 x MUMS!)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

QrazyLeg skrev:Ulovlige produktioner er noget man ikke har fået lov til at producere. Inden for musikken findes der jo et utal af Whitelabel-udgivelser. En del af de whitelabel udgaver er ulovlige produktioner (Bootlegs) da dem der har lavet det ikke har fået lov til at mixe/bruge det originale nummer.

For lige at tage eksemplet med StarWars fra før for at komme ind på emnet inden for filmens verden: LucasFilm ejer rettighederne til filmene. Alle StarWars film der bliver udgivet skal godkendes af LucasFilm (og der findes altså en del udgivelser af de tre første film, især på laserdisc). Nu er der så et firma som har taget sig sammen til at laver laserdisc tranferet. Dette er ikke godkendt af LucasFilm og er dermed en ulovlig produktion, altså et bootleg.

Andre uafhængige virksomheder af dvd-production, men som har fået rettighederne til at lave filmene (og dermed ikke bootlegs) kan nævnes Criterion og Masters of Cinema (2 x MUMS!)
Arh, okay, på den måde. Altså de lægger bare filmen over på et andet medie, uden at ha' fået lov. Men sælges de så, eller downloader man dem så? Nårh det er det Whitelabel står for når det står i et release. Er stødt ind i det et par gange.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nej det var bare et eksempel. Der behøves ikke være tale om et transfer for at det er bootleg. Udsendes en film uden rettigheder til det er det et bootleg. Kort og godt.

Whitelabel betyder at udgivelsen ikke er tilknyttet noget selskab eller aftale.
Besvar