QrazyLeg skrev:Tja.. forskellen er sgu ikke den store ihvertfald. Men Afsætning A handler i bund og grund om at føre Afsætning-faget fra nationalt/lokalt til internationalt.
Jeg synes ikke der var de store forskelle, og det var fint nok til at give mig 10 i den rapport, der skulle skrives dengang sammen med eksamen. Og bøgerne? Tja Trojka plejer nu ikke udgive noget der ikke er iorden. Forskellen på bøgerne der bruges noget rundt omkring er oftest bare rækkefølgen tingen bliver skrevet på. Desuden havde min lærer jeg havde på B-niveau været med til at skrive den bog. Om det så er ham der har lært os mere end vi skal, skal jeg ikke udtale mig om. Men hans bog bliver nu også brugt af ganske mange handelsskoler.
Trojka er en standard lærebog, som ganske rigtigt bruges af mange skoler, men min personlige erfaring (Er ikke nødvendigvis den rigtige) siger mig, at har du en lærer som selv har relevant, og nyere erhvervserfaring, vil han/hun ikke finde de bøger aktuelle.
Havde selv en kanon lærer, som virkelig kunne motivere, og vi åbnede aldrig den bog. Han dragede aktuelt ind i sagen, fortalte om mikro/makro økonomi, optimering, risiko-analyse, resourcestyring osv. Det er ikke pensum så vidt jeg husker, men det er noget som i dag har gjort mig godt rustet.
Jeg mener ikke du kan kategorisere Afs.A som værende Afs.B,men blot med internationalt påhæftet. Hvis det er sådan faget opfattes, synes jeg at mange er forkert på den. - I hvertfald i henhold til det som et A-niveaus fag i mine øjne burde medføre.
Som alle andre fag, vil jeg vove den påstand, at uden en motiverende lærer går den ikke.