Digitalt tv???
Redaktør: Moderators
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
Digitalt tv???
ja nu er jeg i den situation at jeg har taget mig sammen til at gå ind på den der side ham aben fra tv2 ævler om; www.digi-tv.dk
jeg gik derind i håb om at finde ud af hvad jeg skal anskaffe mig for at være med på digital tv moden...
jeg blev dog ret meget mere forvirret... og er nu i SYV SIND!!!!!
så please hjælp mig.. jeg er en sucker jeg vil have sejt digi tv... men hvad skal jeg købe og hvad skal jeg kigge efter for at få alle funktioner til at køre optimalt...
jeg vil gerne bede om specifikke produkter.. ikke bare www.edbpriser.dk
TAK!
jeg gik derind i håb om at finde ud af hvad jeg skal anskaffe mig for at være med på digital tv moden...
jeg blev dog ret meget mere forvirret... og er nu i SYV SIND!!!!!
så please hjælp mig.. jeg er en sucker jeg vil have sejt digi tv... men hvad skal jeg købe og hvad skal jeg kigge efter for at få alle funktioner til at køre optimalt...
jeg vil gerne bede om specifikke produkter.. ikke bare www.edbpriser.dk
TAK!
Muligvis, den her side kan hjælpe dig lidt med det, sådan en tror jeg da jeg skal ha'
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/pri ... abel=slctr
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/pri ... abel=slctr
<---------------------------->
§1 I'm always right
Nej nu skal jeg lige pisse det ud i sne for jer
Han hedder Jesper Steinmetz
Det digitale antennebasserede netværk kaldet DVB-T starter sidst i denne måned, men kører allerede nu test sendinger.
Det bliver sendt ud fra alle de nuværende sendemaster omkring i landet.
Og indtil videre sender kun DR1, DR2 og TV2 (regionerne) derover.
Dog skal der senere i foråret være et politisk medieforlig, hvor der så skal beslutes hvilkekanaler der yderligere skal sende derover.
Hvordan modtages det nye signal??
Signalet kan du modtage med en ganske almindelig UHF antenne (TV2 antenne) da signalet blot sender på kanal 50-58 (afhængig af hvor i landet)
Men for at afkode signalet skal du have et TV med digital tuner. Indenfor de sidste 6 måeder er der væltet TV frem med digital tuner.
Men hvis ikke du har digital tuner kan du købe en til dit nuværende TV.
Det medfører så bare at du får det på en AV-kanal.
Der er kommet en snild lille model du blot sætter i scartstikket bag TV'et.
Men et andet alternativ er også at købe en hel dekoder som du så har stående under TV'et, præcis ligesom en parabol receiver.
Men mit råd ville være at man ikke skulle købe sig fattig i skidtet, da vi formentlig vil bliv udsat for at skifte udstyr igen, for at få fuldt udbytte af det nye netværk.
Hvad får man ??
Man får billeder i knivskarp digital kvallitet, ægte 5.1 suround. Ægte 16-9 billede. Plus at man selv kan vælge/fravælge undertekster/lydspor og tegnesprog.
Men det somsagt her der vil komme mangemange flere funktioner med tiden..
BEMÆRK !!!
Hvis du bor i et område hvor du har kabelTV, så har du ikke brug for nogen digital tuner.
Da hverken Stofa eller TDC har planerom at udsende signalet i DVB-T.
Deres svar på digitale sendninger er derimod ved Selector og Force-dekoder.
OG SÅ SKAL DET NÆVNES!!!!
Jeg er ved at være træt at folk som ikke fatter hvadde snakker om.
HDTV har INTET med digital TV at gøre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Faktisk kan det nye digitale netværk slet ikke sende HDTV.
Men tilbage til kloojve's forspørgsel på udstyr.
Den lille omtalte tuner kan du se her:

Men ellers kig her ved VDG under DVB-T
www.vdg.nu
Han hedder Jesper Steinmetz
Det digitale antennebasserede netværk kaldet DVB-T starter sidst i denne måned, men kører allerede nu test sendinger.
Det bliver sendt ud fra alle de nuværende sendemaster omkring i landet.
Og indtil videre sender kun DR1, DR2 og TV2 (regionerne) derover.
Dog skal der senere i foråret være et politisk medieforlig, hvor der så skal beslutes hvilkekanaler der yderligere skal sende derover.
Hvordan modtages det nye signal??
Signalet kan du modtage med en ganske almindelig UHF antenne (TV2 antenne) da signalet blot sender på kanal 50-58 (afhængig af hvor i landet)
Men for at afkode signalet skal du have et TV med digital tuner. Indenfor de sidste 6 måeder er der væltet TV frem med digital tuner.
Men hvis ikke du har digital tuner kan du købe en til dit nuværende TV.
Det medfører så bare at du får det på en AV-kanal.
Der er kommet en snild lille model du blot sætter i scartstikket bag TV'et.
Men et andet alternativ er også at købe en hel dekoder som du så har stående under TV'et, præcis ligesom en parabol receiver.
Men mit råd ville være at man ikke skulle købe sig fattig i skidtet, da vi formentlig vil bliv udsat for at skifte udstyr igen, for at få fuldt udbytte af det nye netværk.
Hvad får man ??
Man får billeder i knivskarp digital kvallitet, ægte 5.1 suround. Ægte 16-9 billede. Plus at man selv kan vælge/fravælge undertekster/lydspor og tegnesprog.
Men det somsagt her der vil komme mangemange flere funktioner med tiden..
BEMÆRK !!!
Hvis du bor i et område hvor du har kabelTV, så har du ikke brug for nogen digital tuner.
Da hverken Stofa eller TDC har planerom at udsende signalet i DVB-T.
Deres svar på digitale sendninger er derimod ved Selector og Force-dekoder.
OG SÅ SKAL DET NÆVNES!!!!
Men tilbage til kloojve's forspørgsel på udstyr.
Den lille omtalte tuner kan du se her:
Men ellers kig her ved VDG under DVB-T
www.vdg.nu
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Nøj hvor du river orderne ud af mig. Sælgers argumenter om at tv'et er HDTV-klar, for at få kunden til at vælge netop det TV er da fuldstændig flintrende ligegyldigt i Danmark. De glemmer altid at fortælle at skal man have en den seperate boks (ved langt de fleste modeller) og at den sjældent følger med. Undskyld off-topic, men jeg har det nøjagtigt på samme måde!LunaPark skrev: OG SÅ SKAL DET NÆVNES!!!!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
kloojve
- Kontakt:
jeg siger tak... og ham der jacob steinmetz er sku en flinker fyr 
nuskal jeg bare have det skåret helt ud i store papmache figurere...
jeg har stofa tv og et nyt fladskærms tv, (ikke at det gør en forskel:P) men vil det så sige at jeg ikke ska have en digital tuner? fordi jeg har stofa tv, men derimod en selector eller den anden dims der? og hvor anskaffer jeg mig sådan en?
nuskal jeg bare have det skåret helt ud i store papmache figurere...
jeg har stofa tv og et nyt fladskærms tv, (ikke at det gør en forskel:P) men vil det så sige at jeg ikke ska have en digital tuner? fordi jeg har stofa tv, men derimod en selector eller den anden dims der? og hvor anskaffer jeg mig sådan en?
Ja hvis du har Stofa skal du have et abbonement til Stofa Xtra. (Selector er til TDC)
Og har derfor netop ikke brug for en digital tuner nej.
Stofa bruger en "Force 3-series" dekoder som koster 1.495 kr
Desværre kan en dreambox endnu ikke bruges, men det kommer
For i det hele taget er alt lortet så dyrt, at det ikke er værd at røre ved.
Bare for at kunne få lov til at se de almindelige kanaler, som du i forvejen har, skal man betale 75,- om måneden.
De kalder det for "det digitale spejl".
Og samtidig skal man også have den store pakke.
Læs mere herinde:
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=stofaxtra
Så det byder direkte op til selv at koble på stofa og pirat TV
NB!!
Og så skal det jo lige siges at dette intet har med lanceringen af DVB-T at gøre. Dette er ren Stofa polymik.
Bare så det er på plads.
Og har derfor netop ikke brug for en digital tuner nej.
Stofa bruger en "Force 3-series" dekoder som koster 1.495 kr
Desværre kan en dreambox endnu ikke bruges, men det kommer
For i det hele taget er alt lortet så dyrt, at det ikke er værd at røre ved.
Bare for at kunne få lov til at se de almindelige kanaler, som du i forvejen har, skal man betale 75,- om måneden.
De kalder det for "det digitale spejl".
Og samtidig skal man også have den store pakke.
Læs mere herinde:
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=stofaxtra
Så det byder direkte op til selv at koble på stofa og pirat TV
NB!!
Og så skal det jo lige siges at dette intet har med lanceringen af DVB-T at gøre. Dette er ren Stofa polymik.
Bare så det er på plads.
/Lunapark
-
Aly
- Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre
Der er under 100 dage til WM og de sælger stadig ikke de bokse endnu.
Er det bare mig, Eller får bare lidt travlt når den kommer på gaden?
@Lunapark kommer dreamboksen også til at understøtte Selector?
Kører Selector og det Stofaxtra den samme form for kodning eller hvad er forskellen ?
Har du ikke noget fyldestgørende stof omkring den Dreambox ?
Kører Selector og det Stofaxtra den samme form for kodning eller hvad er forskellen ?
Ha ha jo der er nogen som får travlt, og DET bliver formentlig en fiasko.Aly skrev:Der er under 100 dage til WM og de sælger stadig ikke de bokse endnu.
Det ville jo passe fint nok til hhv. Stofa og TDC
TDC
Ja dreamboxen kører fint med TDC kabelTV (selectoren)
De koder i viaccess2.
Stofa
Stofa startede deres eget system kaldet StofaXtra her den 1. dec. 2005
De koder i Irdeto2 og på nuværende tidspunkt kan dreamboxen ikke bruge Stofa's kort. Men det kommer nok snart.
/Lunapark
-
kloojve
- Kontakt:
nej nej nej...
AMEN FFS det er jo til grin det der digitale tv shit
fordi jeg har stofa tv... skal jeg købe en box til 1500kr, plus et abbonnement til 75kr om måneden... for at kunne se tv2, dr1 og dr2 i bedre kvalitet
er de da komplet fucked up?
det kan de da umuligt lokke nogle folk til... lunapark, er der alternativer?.. eller er jeg bare uheldig?
fordi jeg har stofa tv... skal jeg købe en box til 1500kr, plus et abbonnement til 75kr om måneden... for at kunne se tv2, dr1 og dr2 i bedre kvalitet
det kan de da umuligt lokke nogle folk til... lunapark, er der alternativer?.. eller er jeg bare uheldig?
Du kan jo også blot bruge det nye netværk (DVB-T) som kræver digital tuner. De er gratis (indtil videre) med rette udstyr.kloojve skrev:nej nej nej...
Men det giver jo kun DR1, DR2 og TV2.
Jeg vil tro signalet er i Stofas kabler, men hvis ikke, så kan et jo modtages med en alm. stue antenne.
Senest rettet af LunaPark 27 mar 2006, 21:57, rettet i alt 1 gang.
/Lunapark
Med alt den snak om HDTV og med min football passion er jeg nød til at spørge hvornår muligheden kommer til DK og om signalet fra USA overhovedet gør det muligt at se det i Europa?QrazyLeg skrev:Nøj hvor du river orderne ud af mig. Sælgers argumenter om at tv'et er HDTV-klar, for at få kunden til at vælge netop det TV er da fuldstændig flintrende ligegyldigt i Danmark. De glemmer altid at fortælle at skal man have en den seperate boks (ved langt de fleste modeller) og at den sjældent følger med. Undskyld off-topic, men jeg har det nøjagtigt på samme måde!LunaPark skrev: OG SÅ SKAL DET NÆVNES!!!!
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
I Danmark bliver HDTV-signalet så vidt jeg har læst ikke tilgængeligt. Så skal det sendes via sattelit vel, eller SKY's pakke som LunaPark snakkede om var tilgængelig i Danmark (hvis de da tilbyder det).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Ja indtil videre er det kun satellit verden som kan bære HD signalet.
DVB-T har slet ikke båndbredde nok, men det kan være det kommer en dag.
Der udover snaker kabelTV selskaberne (TDC & Stofa) jo om at devil udsende det i deres kabler, men lad os nu se, hvor meget de når.
Og om ikke andet så er alt hvad de sender ud i kabelTV jo blot hævet ned fra satellit på taget af deres bygning.
Så hvis man vil se HD hedder det helt klart satellit.
DVB-T har slet ikke båndbredde nok, men det kan være det kommer en dag.
Der udover snaker kabelTV selskaberne (TDC & Stofa) jo om at devil udsende det i deres kabler, men lad os nu se, hvor meget de når.
Og om ikke andet så er alt hvad de sender ud i kabelTV jo blot hævet ned fra satellit på taget af deres bygning.
Så hvis man vil se HD hedder det helt klart satellit.
/Lunapark
Ikke for at yde speciel reklame, men jeg arbejder til daglig i et Bilka varehus, og vi har i denne uge en ganske udmærket digital tv-tuner på tilbud( har prøvet den ).
Den skal tilsluttes en scartindgang, men fylder ikke overdrevet meget. Det er en ALBA model: STB2NS og den koster 599,-
Det digitale signal kræver ikke nær så meget, så jeg har fået et knivskarpt billede med en stueantenne, med indbygget antenneforstærker. Før havde jeg kun TV2
Det vi har fået at vide ang. HDTV, er at det ikke foreløbig bliver tilgængeligt i Danmark, men der er dog få undtagelser. Man kan nu modtage forskellige testkanaler og nogle få HD kanaler, hvis man har en ny type parabol/sattelit modtager. Den skal ikke tilsluttes TVet via Scart eller antenne indgangen, men via HDMI, DVI eller komponent indgangen.
Der er desværre en del forvirring omkring, at folk blander Digitalt TV og HDTV sammen. Der mangler noget public service omkring det emne, da mange nok kommer til at købe det forkerte, hvis de ikke spørger en sælger til råds, med mindre sælgeren bare er interesseret i at sælge hvad som helst, eller er uvidende.
Den skal tilsluttes en scartindgang, men fylder ikke overdrevet meget. Det er en ALBA model: STB2NS og den koster 599,-
Det digitale signal kræver ikke nær så meget, så jeg har fået et knivskarpt billede med en stueantenne, med indbygget antenneforstærker. Før havde jeg kun TV2
Det vi har fået at vide ang. HDTV, er at det ikke foreløbig bliver tilgængeligt i Danmark, men der er dog få undtagelser. Man kan nu modtage forskellige testkanaler og nogle få HD kanaler, hvis man har en ny type parabol/sattelit modtager. Den skal ikke tilsluttes TVet via Scart eller antenne indgangen, men via HDMI, DVI eller komponent indgangen.
Der er desværre en del forvirring omkring, at folk blander Digitalt TV og HDTV sammen. Der mangler noget public service omkring det emne, da mange nok kommer til at købe det forkerte, hvis de ikke spørger en sælger til råds, med mindre sælgeren bare er interesseret i at sælge hvad som helst, eller er uvidende.

-
Darkheart
- Geografisk sted: Always under // or above
- Kontakt:
Hold jer fra den der Alba model. Har nærmest kun hørt skidt om den, Google det hvis I mangler proof.
Og jo, DVB-T (som i øvrigt hedder DTT i DK) kan godt sende HD, bare ikke endnu, i den nuværende form. For øjeblikket er streamen i mpeg2 og for at få plads til HD-signaler på nettet skal der sendes i mpeg4 (HD fylder ret meget båndbredde).
Men det jeg synes den her tråd mangler, er fokus på, at nogle mennesker stadig vil få gavn af DTT. Dem som har alm. antenne vil nu ku få perfekt billede og også DR2. Det er den primære grund til at købe en boks. Problemerne opstår når man skal vælge boks. De billige kan det mest nødvendige, men mangler fx MHP, som nok er noget af det mest nyskabende DTT kommer til at tilbyde lige med det samme. Men hønen og ægget, meget få bokse har MHP endnu...
Lang, lang diskussion, som jeg har fulgt med i længe, også i kraft af mit studie. Hvis I vil vide mere, så tjek:
www.digi-tv.dk
www.digitalt.tv
http://www.recordere.dk/forum/forum_top ... ID=33&PN=1
Og jo, DVB-T (som i øvrigt hedder DTT i DK) kan godt sende HD, bare ikke endnu, i den nuværende form. For øjeblikket er streamen i mpeg2 og for at få plads til HD-signaler på nettet skal der sendes i mpeg4 (HD fylder ret meget båndbredde).
Men det jeg synes den her tråd mangler, er fokus på, at nogle mennesker stadig vil få gavn af DTT. Dem som har alm. antenne vil nu ku få perfekt billede og også DR2. Det er den primære grund til at købe en boks. Problemerne opstår når man skal vælge boks. De billige kan det mest nødvendige, men mangler fx MHP, som nok er noget af det mest nyskabende DTT kommer til at tilbyde lige med det samme. Men hønen og ægget, meget få bokse har MHP endnu...
Lang, lang diskussion, som jeg har fulgt med i længe, også i kraft af mit studie. Hvis I vil vide mere, så tjek:
www.digi-tv.dk
www.digitalt.tv
http://www.recordere.dk/forum/forum_top ... ID=33&PN=1
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
-
Aly
- Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26133
Tolmodighed er en dyd
---
Kunne de ikke bare lov give om at alle skulle have fiber inden 2010, så var vi vel uden om problemet med båndbredden til HDTV, langsom internet osv
---
Tolmodighed er en dyd
---
Kunne de ikke bare lov give om at alle skulle have fiber inden 2010, så var vi vel uden om problemet med båndbredden til HDTV, langsom internet osv
---