Told/Skat/Afgifter osv. På varer fra US ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Told/Skat/Afgifter osv. På varer fra US ?

Indlæg af amh »

Hej!

Nu har jeg langt om længe bestilt en iTrip LCD til min iPod, på eBay.com. Derfor ville jeg høre om hvad man gør med Told/skat og afgifter og alt det fis, når det kommer der ovre fra ? Jeg har givet 114.- for den inkl. Fragt osv. Men kan jeg så godt påberegne noget Dansk Told/Skat/Afgifter eller sådan noget så den løber op i meget mere?
Min bror siger at der ikke kommer noget på, når man køber fra private brugere, han har købt en del plader/DVD'er der ovre fra, fra private, og der er ikke kommet noget ekstra beløb oven i, når det kom til DK.

Så kan jeg regne med at få en ekstra regning fra Skattevæsnet, eller hvordan hænger det sammen ? Syntes ikke der står noget på deres hjemmeside.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Ved det ikke, men ved at man må medbringe varer for 1350 kr., når man rejser ud af USA.

Smart gadget by the way!!
Billede
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg muligvis du kan slippe, men er ikke helt sikker, kan ihvertfald sige, at det er lige meget om det er fra en privat, det der betyder noget er pakkensværdi incl. porto og tror muligvis du ligger under det beløb
Senest rettet af JayJay^^ 03 apr 2006, 10:38, rettet i alt 1 gang.
<---------------------------->
§1 I'm always right
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Kazo skrev: Smart gadget by the way!!
Jaah, den er sq meget sjov. Læste på T&S hjemmeside, om at vareren ikke må overskride 165 kr. Så skal der betales told osv. på. Læste så på nettet at der så også skal betales told osv. på selve portoen så er lidt forvirreret lige nu.. Men lad os se hvilken kæmpe regning der kommer ind af døren :)
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

jeg har aldrig fået en momsregning fra en privat fra US. til gengæld får jeg hver gang jeg bestiller kontaktlinser en bon på 25% af købsbeløbet.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Feffe skrev:jeg har aldrig fået en momsregning fra en privat fra US. til gengæld får jeg hver gang jeg bestiller kontaktlinser en bon på 25% af købsbeløbet.
Okay. Det er sq nogle mærkelige Toldregler, men vi får af se... :)
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Det jeg plejer at gøre når jeg skal have noget fra staterne er at få en ven i USA til at modtage pakken, pille prismærker mm. af og så videresende den til DK. Derved er det så vidt jeg ved personlig forsendelse som ikke skal fortoldes. Men det kræver selvfølge en "insider" :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Lokefar skrev:Det jeg plejer at gøre når jeg skal have noget fra staterne er at få en ven i USA til at modtage pakken, pille prismærker mm. af og så videresende den til DK. Derved er det så vidt jeg ved personlig forsendelse som ikke skal fortoldes. Men det kræver selvfølge en "insider" :)
Godt nok kender jeg en del.. Også en i US. Men hun bor i Florida, snakker ikke så tit med hende (Desværre!) Men okay.... Jeg syntes bare de burde skrive reglerne på deres side..
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Rigtig nok. Jeg har også døjet en del med at finde ud af de givne regler så denne løsning er en jeg har fundet ved en anden fortalte om det. Men de burde klart give klar besked på deres side.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Lokefar skrev:Rigtig nok. Jeg har også døjet en del med at finde ud af de givne regler så denne løsning er en jeg har fundet ved en anden fortalte om det. Men de burde klart give klar besked på deres side.
Har skrevet til dem, men uden svar. såå, må jeg lige se når den dukker op... Om der kommer et girokort med fra T/S :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Så fik jeg besked om at der var kommet en pakke igår.. men den kan først afhentes lørdag af en eller anden mærkelig grund.. Måske told/skat skal gennemsøge den.. :) Men der var lagt noget ekstra oven i beløbet (ca 40%) Fik jeg af vide, så det er nok rigtigt, at man skal betale 40 % af beløbet..
mikeman dk
Kontakt:

sv

Indlæg af mikeman dk »

det er fordi at du skal betale 25% moms af hele beløbet incl. porto og så tager post.dk et beløb for at håndtere opkrævningen. jeg kom af med 230,- i moms og gebyr på noget ram til 600,- købt tidligere på året i usa
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
amh
CAs dkbn-luder

Re: sv

Indlæg af amh »

mikeman dk skrev:det er fordi at du skal betale 25% moms af hele beløbet incl. porto og så tager post.dk et beløb for at håndtere opkrævningen. jeg kom af med 230,- i moms og gebyr på noget ram til 600,- købt tidligere på året i usa
Det virker bare lidt ondt at hvis man indføre en varer til DK, at man så skal betale ekstra penge for at få den med "Hjem" Hvis det ikke er fra et E.U. Land. mener jeg betalte omkring 200.- ca. alt i alt for den. Så har sparet ca. 100.- :)
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

så hold dig til EU
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Feffe skrev:så hold dig til EU
ja, men der får du varen til samme pris som i DK, så det kan være ligemeget..
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

amh skrev:
Feffe skrev:så hold dig til EU
ja, men der får du varen til samme pris som i DK, så det kan være ligemeget..
Når du køber noget i USA er det jo uden moms. Det er jo ikke underligt at det bliver lagt på efterfølgende vel. Har du overvejet at melde dig til nørden og skønheden, for så kunne du være skønheden.... :D

3000 plus moms... hvad er det??? 8O 8O
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Mener nu bare stadigvæk at når man køber noget i verden, så burde man kunne indføre det uden tillægs skat osv. Men okay. Det er jo bare min fortolkning i mit univers :)
Har du overvejet at melde dig til nørden og skønheden, for så kunne du være skønheden
Jeg har skam meldt mig til næste sæson, men de har ikke givet svar tilbage endnu :D :lol:
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

amh > Er det noget der virker, den der iTrip? Overvejer lidt at koebe en!
Billede
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Kazo skrev:amh > Er det noget der virker, den der iTrip? Overvejer lidt at koebe en!
Ja, den virker da.. Dog skal du bruge en frekvens som er ledig (dvs. Der bliver ikke broadcasted på den..) Dette fremgår bare ikke på hjemmesiden. Og så skal du være enormt tæt på anlægget. har dog ikke haft tid til at teste den meget. men vil gi den 4 ud af 10 stjerner..
Besvar