Problemer med iPod
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Problemer med iPod
hey all.
har for noget tid siden købt en iPod Mini. Nu står jeg i den situation, at høretelefonerne der fulgte med, ikke virker mere. Der er en løs forbindelse i dem. Nu er spørgsmålet så: Kan jeg reklamere over kun høretelefonerne, eller skal jeg bare gå ned i Tiger og købe et ny par? Eller skal jeg bevæge røven ned i Fona, og brokke mig, og få et par nye orginale høretelefoner (Syntes det ville være det bedste) Hvis man altså kan..
har for noget tid siden købt en iPod Mini. Nu står jeg i den situation, at høretelefonerne der fulgte med, ikke virker mere. Der er en løs forbindelse i dem. Nu er spørgsmålet så: Kan jeg reklamere over kun høretelefonerne, eller skal jeg bare gå ned i Tiger og købe et ny par? Eller skal jeg bevæge røven ned i Fona, og brokke mig, og få et par nye orginale høretelefoner (Syntes det ville være det bedste) Hvis man altså kan..
Hvis du kan bevise, at høretelefoner ikke er gået i stykker på grund af slid, så synes jeg du skal gå ned i FOna og bede om at få dem repareret.
Hvis du ikke kan det, og det kan du formodentlig ikke, så køb et par høretelefoner et andet sted, men jeg ville selv gå ned i FOna og få dem sendt til reperation.
Damn repaarereagatopne er stavet forkert.
...
Hvis du ikke kan det, og det kan du formodentlig ikke, så køb et par høretelefoner et andet sted, men jeg ville selv gå ned i FOna og få dem sendt til reperation.
Damn repaarereagatopne er stavet forkert.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Re: Problemer med iPod
Jeg havde præcist samme problem med dem som fulgte med til min. Jeg henvendte mig hos Apple Center (nu Humac) ved Gammel Mønt. De henviste mig til depot.info.apple.com/ipod. Dog var min 1 års Apple-garanti udløbet på det tidspunkt, og jeg skulle til at faxe min kvittering ind fra Apple-butikken, og 2 års reklamtionsret blah blah alle de problemer der nu engang er. Jeg gik på Fisketorvet og fandt et par rigtig gode Sennheiser i stedet for. Det har jeg endnu ikke fortrudt.amh skrev:for noget tid siden købt en iPod Mini. Nu står jeg i den situation, at høretelefonerne der fulgte med, ikke virker mere. Der er en løs forbindelse i dem.
De sagde i Humac, at de ombytter uden at stille nogen videre spørgsmål. Så de er åbenbart godt klar over at kvaliteten af dem ikke er alt for god.Feffe skrev:jeg tror ikk på de ombytter dem, da de højst sandsynlig vil sige at det er pga slid.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
-
amh
- CAs dkbn-luder
Jeg prøver lykken hos dem. Der er intet galt med dem. De er fine, og hverken ridser eller noget. men der er en løs forbindelse i dem nede hvor de samles ved stikket. Fandt en par gamle hørerbøffer, de spiller 10 gange bedre en iPod's egene. Men de er sorte, så de matcher ikke rigtigt (bare for at være på tværs)nco skrev:Jeg havde præcist samme problem med dem som fulgte med til min. Jeg henvendte mig hos Apple Center (nu Humac) ved Gammel Mønt. De henviste mig til depot.info.apple.com/ipod. Dog var min 1 års Apple-garanti udløbet på det tidspunkt, og jeg skulle til at faxe min kvittering ind fra Apple-butikken, og 2 års reklamtionsret blah blah alle de problemer der nu engang er. Jeg gik på Fisketorvet og fandt et par rigtig gode Sennheiser i stedet for. Det har jeg endnu ikke fortrudt.amh skrev:for noget tid siden købt en iPod Mini. Nu står jeg i den situation, at høretelefonerne der fulgte med, ikke virker mere. Der er en løs forbindelse i dem.
De sagde i Humac, at de ombytter uden at stille nogen videre spørgsmål. Så de er åbenbart godt klar over at kvaliteten af dem ikke er alt for god.Feffe skrev:jeg tror ikk på de ombytter dem, da de højst sandsynlig vil sige at det er pga slid.
Hos dem?amh skrev:Jeg prøver lykken hos dem.
De smider dig næsten skrigende ud af butikken hvis du siger du kommer med en garantisag. De var ikke meget for at snakke med mig, de sagde blot at alt deres garanti med Apple kørte igennem Apples support-site, så det er jo bare om for dig at få udfyldt en på dit link jeg sendte dig. Jo før, jo bedre.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Nu er det jo også sådan, at ingen får LOV til at tage reklamationssager for Apple.
Det eneste forhandlerne må gøre er at tage imod reklamationsbeskrivelsen og sende den ind til Apple.
Så det er ikke så meget fordi de ikke gider snakke om reklamationssager tror jeg. Det er nok bare fordi, de er ærlig talt ikke aner hvad der foregår under undersøgelseperioden og iøvrigt sikker har mange klager over 4-6 ugers ventetid på reklamationer på Apple-produkter.
Det eneste forhandlerne må gøre er at tage imod reklamationsbeskrivelsen og sende den ind til Apple.
Så det er ikke så meget fordi de ikke gider snakke om reklamationssager tror jeg. Det er nok bare fordi, de er ærlig talt ikke aner hvad der foregår under undersøgelseperioden og iøvrigt sikker har mange klager over 4-6 ugers ventetid på reklamationer på Apple-produkter.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Hmm... Min iPod gik i stykker for cirka et halvt år siden, jeg gik ind på support-siden ventede et par dage og så ringede der en kurér på døren, som skulle hente den, cirka 1-2 uger efter stod jeg med en sprit ny iPod i hånden. Den var forresten køb i San Fransisco, men det var der ingen problemer i.dwr skrev:Nu er det jo også sådan, at ingen får LOV til at tage reklamationssager for Apple.
Bare lige for at komme med en positiv historie om deres service, så han ikke bliver alt for skræmt.
Vi tager lige Købelovs-reglerne:
Ved forbrugerkøb er der en lovbestemt reklamationsret på 2 år. Man kan ikke aftale en kortere frist.
Du har altid ret til at reklamere til sælger(butikken) og sælger skal behandle din reklamation, de må ikke bare henvise til producenten!
I de første 6 måneder efter leveringen formodes det, at den fejl der reklameres over, var til stede på købstidspunktet. Altså er det butikken der skal bevise(sandsynliggøre) at fejlen skyldes "forkert brug" eller lignende. Ved defekte høretelefoner kunne det for eksempel være at de kan påvise at ledningen har været udsat for træk, eller at ledningen har været klemt.
I de resterende 18 måneder er det køber der skal bevise (sandsynliggøre) at den fejl der reklameres over var tilstede ved leveringen.
Køber har 4 valgmuligheder ved mangler:
-Afhjælpning (reparation)
-Afslag i prisen
-Omlevering
-Ophævelse af købet. (ikke ved "uvæsentlig mangel")
Dog med følgende modifikationer:
-Omlevering eller afhjælpning kan ikke kræves hvis det er for dyrt/besværligt for sælger (du kan ikke kræve en udgået vare omleveret....)
-Tilbyder sælger afhjælpning eller omlevering (det gør de normalt...) kan man ikke kræve afslag i prisen eller ophævelse.
Afhjælpning eller omlevering skal ske indenfor "rimelig tid" Dette fortolkes normalt som maks. 2 forsøg på reperation og maks. 1 måned.
I mange tilfælde gives en "garanti" på for eksempel 1 år. En garanti kan aldrig erstatte de rettigheder man har i købeloven, den kan (skal) kun tilbyde noget "ekstra".
Fona kan altså ikke bare henvise til Apple, men skal selv behandle klagen. Kun hvis man ønsker at bruge Apple's udvidede "garanti" kan de kræve man henvender sig direkte til Apple. Hvis din ipod er under 6 måneder bør du derfor straks tage i Fona og forlange omlevering eller afhjælpning af manglen ved dine høretelefoner.
Hvis sælgeren henviser til Apple beder du om at tale med butikschefen eller souschefen, hvorefter du fortæller ham at du ønsker at gøre brug af købelovens reklamationsret.
Ved forbrugerkøb er der en lovbestemt reklamationsret på 2 år. Man kan ikke aftale en kortere frist.
Du har altid ret til at reklamere til sælger(butikken) og sælger skal behandle din reklamation, de må ikke bare henvise til producenten!
I de første 6 måneder efter leveringen formodes det, at den fejl der reklameres over, var til stede på købstidspunktet. Altså er det butikken der skal bevise(sandsynliggøre) at fejlen skyldes "forkert brug" eller lignende. Ved defekte høretelefoner kunne det for eksempel være at de kan påvise at ledningen har været udsat for træk, eller at ledningen har været klemt.
I de resterende 18 måneder er det køber der skal bevise (sandsynliggøre) at den fejl der reklameres over var tilstede ved leveringen.
-Afslag i prisen
-Omlevering
-Omlevering eller afhjælpning kan ikke kræves hvis det er for dyrt/besværligt for sælger (du kan ikke kræve en udgået vare omleveret....)
-Tilbyder sælger afhjælpning eller omlevering (det gør de normalt...) kan man ikke kræve afslag i prisen eller ophævelse.
Afhjælpning eller omlevering skal ske indenfor "rimelig tid" Dette fortolkes normalt som maks. 2 forsøg på reperation og maks. 1 måned.
I mange tilfælde gives en "garanti" på for eksempel 1 år. En garanti kan aldrig erstatte de rettigheder man har i købeloven, den kan (skal) kun tilbyde noget "ekstra".
Fona kan altså ikke bare henvise til Apple, men skal selv behandle klagen. Kun hvis man ønsker at bruge Apple's udvidede "garanti" kan de kræve man henvender sig direkte til Apple. Hvis din ipod er under 6 måneder bør du derfor straks tage i Fona og forlange omlevering eller afhjælpning af manglen ved dine høretelefoner.
Hvis sælgeren henviser til Apple beder du om at tale med butikschefen eller souschefen, hvorefter du fortæller ham at du ønsker at gøre brug af købelovens reklamationsret.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Okay!Bacher skrev:Vi tager lige Købelovs-reglerne:
-Afslag i prisen
-Omlevering
Regner med at tage der ned i morgen.
lige et billede af høretelefonerne:
Det er stikket hér der er noget galt med:

Sådan ser de så ud.
Det er delvist korrekt.Feffe skrev:bacher...
Husk reklamationsretten gælder ikke slid eller produkter med kort levetid som batterier, hvis butikken kan sandsynligøre at deter slid som er skyldneren
Man kan godt reklamere over eksempelvis et telefonbatteri der dør et par uger efter købet.
Købelovens §75a stk 2. siger
Køber man en Ipod må man ligeledes forvente at den rent faktisk kan tåle at blive brugt, uden at f.eks. høretelefonerne er "slidt op" i løber af kort tid.Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden
1) have en sådan holdbarhed og øvrige egenskaber samt emballering, som køberen efter salgsgenstandens karakter og forholdene i øvrigt havde rimelig grund til at forvente,
2) være egnet til formål, som genstande af den pågældende type sædvanligvis anvendes til,
3) være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom, og
4) have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse.
Derimod er det korrekt at man nok ikke kan forvente at et Ipod batteri holder 2 år ved almindelig brug, ligesom man naturligvis heller ikke kan klage over madvarer der bliver for gamle.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Var nede i Fona, idag. De henviste mig til Apple og jeg fik et Hotline nr. Ringede og sagde jeg var blevet henvist af Fona, og fortalte hvad problemet var. Han sagde jeg skulle tage til Ballerup ind på deres værksted. Jeg sagde så jeg var bosat i Holbæk, og der var lidt lang vej. Han sagde det var eneste mulighed. Dog skal jeg til København fredag, og jeg kunne bare henvende mig i "Apple's Store" på Åboulevarden, og så skulle vi nok finde ud af noget. Såå, det bliver spændende og se om de bytter dem.
nu kan det være lyset som driller mig på dine billeder, men jeg synes stikket ser ud til at være en smule skævt. og i såfald det er sagen så er det hvis din egen skyld hehe.
men anyway reklamation og garanti osv er et tricky område for en ting er hvad man kan læse sig til og hvilke rettigheder man som forbruger har. en anden ting er når du står over for en kæde som Fona. De presser den så langt som de kan.
Når vi nu snakker om ipods. nogle der har benyttet sig af den mulighed man har for at overstyre lyd niveauet i podén ?
men anyway reklamation og garanti osv er et tricky område for en ting er hvad man kan læse sig til og hvilke rettigheder man som forbruger har. en anden ting er når du står over for en kæde som Fona. De presser den så langt som de kan.
Når vi nu snakker om ipods. nogle der har benyttet sig af den mulighed man har for at overstyre lyd niveauet i podén ?
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hehe. Det kan også vise batteriet's levetid i sange Så viser den hvor mange sange den kan spille før den løber tør. men selfølgelig er det kun Ca. hvor mange sange.DjMail skrev:amh er egentlig ikke så interesseret i programmet, ville bare lige tjekke om nogle folk var dumme nok til at smadre deres hørelse med det hehe
-
amh
- CAs dkbn-luder
Nå, problemet er løst! Jeg tog til Apple Center på Åboulevarden på Frederiksberg, og han ville sende dem til rep. Og så skulle værkstedet så sende et par nye retur, som jeg så skulle hente. Han fik dog i midlertidig en kunde, der købt lidt vildt, ind, så der gik 30 min. før han kunne hjælpe mig igen, og kom hen og sagde, jeg bare kunne få nogle udeveret når han var færdig. Dette ville han dog ikke i starten, det spurgte jeg nemlig om, men Nej! De skulle omkring værkstedet, og så ville de sende et par nye. Det virker lidt latterligt.. Men jeg fik et sæt nye ørebøffer