Klaver undervisning

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Klaver undervisning

Indlæg af PsyClone »

Hejsa.

Jeg vil gerne lære at spille klaver, og har stort set købt et "billigt" keyboard som jeg kan øve mig på.

Da jeg ikke gider bruge penge på regulær klaver undervisning, ville jeg høre om der findes nogle trænings dvd'er, bøger eller lign. som i har god erfaring med?

"Lær at spille klaver med Sascha Dupont" har fået dårlige anmeldelser, så den gider jeg ikke bruge tid på.

Det bedste ville være læremidler i elektronisk form, men jeg er åben for forslag!

Tak!
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg skal ha' 25 kr pr. time. Så har du lært det på 2 uger. Men det er kun fordi det er dig ;P~~
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
PsyClone
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Down1 skrev:Jeg skal ha' 25 kr pr. time. Så har du lært det på 2 uger. Men det er kun fordi det er dig ;P~~
Det er et musik keyboard jeg har købt :O
Ikke et keyboard til PC, downz0r!!!! :O
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Nå så du tror ikke på mig :/ Så må du også bare selv om det! pff
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
PsyClone
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Down1 skrev:Nå så du tror ikke på mig :/ Så må du også bare selv om det! pff
Du kan jo ikke spille på keyboard.. :C
Kan du?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

PsyClone skrev:
Down1 skrev:Jeg skal ha' 25 kr pr. time. Så har du lært det på 2 uger. Men det er kun fordi det er dig ;P~~
Det er et musik keyboard jeg har købt :O
Ikke et keyboard til PC, downz0r!!!! :O
Haha hvor nice skrevet :D
BØH
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

hvis du hare købt en virus uden at kunne spille på den så vil jeg grine af dig hver dag indtil du lære det. er det okay ?
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Enten ville jeg tage kontakt til den lokale musik skole eller også ville jeg gå ned i en bog biks og lure lidt på bogen
"Klaver for begyndere" 1, 2 og 3. Lad være med at købe alle 3 på engang. Der er ca. 1 års arbejde i hver bog til trods for at de er tynde som et ugeblad...
Den bog er jeg blevet "oplært efter" på den lokale musikskole.
Tjek evt. om biblioteket har noget.
Bare søg på klaver på deres søgemaskiner. Der skulle gerne dukke noget op..
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
PsyClone
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

DjMail skrev:hvis du hare købt en virus uden at kunne spille på den så vil jeg grine af dig hver dag indtil du lære det. er det okay ?
Ja, det er helt okay. ;P
Det har jeg dog ikke... Det er bare et super billigt keyboard til øvelse. :)
Zster skrev:Enten ville jeg tage kontakt til den lokale musik skole eller også ville jeg gå ned i en bog biks og lure lidt på bogen
"Klaver for begyndere" 1, 2 og 3. Lad være med at købe alle 3 på engang. Der er ca. 1 års arbejde i hver bog til trods for at de er tynde som et ugeblad...
Den bog er jeg blevet "oplært efter" på den lokale musikskole.
Tjek evt. om biblioteket har noget.
Bare søg på klaver på deres søgemaskiner. Der skulle gerne dukke noget op..
Okay. Det skriver jeg bag øret. Tak! :)
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: Klaver undervisning

Indlæg af Feffe »

PsyClone skrev:Hejsa.

Jeg vil gerne lære at spille klaver, og har stort set købt et "billigt" keyboard som jeg kan øve mig på.

Da jeg ikke gider bruge penge på regulær klaver undervisning, ville jeg høre om der findes nogle trænings dvd'er, bøger eller lign. som i har god erfaring med?

"Lær at spille klaver med Sascha Dupont" har fået dårlige anmeldelser, så den gider jeg ikke bruge tid på.

Det bedste ville være læremidler i elektronisk form, men jeg er åben for forslag!

Du er da bare en ABE psyclone. Hold dig til at få malet CA på dine baller.!!
Tak!
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg har haft samme idé et stykke tid, og har været ude og låne et keyboard, skal bare lige have hentet det, regner med man bare tager det på gehør, kan ikke være så svært og lære, men kan være jeg blir klogere, har bare planlagt nogle sange der lige skal læres :D
<---------------------------->
§1 I'm always right
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

JayJay^^ skrev:Jeg har haft samme idé et stykke tid, og har været ude og låne et keyboard, skal bare lige have hentet det, regner med man bare tager det på gehør, kan ikke være så svært og lære, men kan være jeg blir klogere, har bare planlagt nogle sange der lige skal læres :D
Hvis du har gehør, så kan meget spilles på .... gehør :) Ellers er jeg helt enig i Zster's forslag!
Billede
Brugeravatar
JayJay^^

Indlæg af JayJay^^ »

Kazo skrev:Hvis du har gehør, så kan meget spilles på .... gehør :) Ellers er jeg helt enig i Zster's forslag!
Har spillet guitar i mange år, så har det musikalske overstået, skal bare have det hele smidt ned i tangenterne istedet, men kan selvfølgelig være sværere end jeg tror :D
Regner med jeg starter med og lære prøve Bohemian Rhapsody, Imagene, November Rain og I'd Do any thing for love, gir det en uge, kan jeg ikke bare en af dem inden da, gir jeg op :D
§1 I'm always right
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

JayJay^^ skrev:
Kazo skrev:Hvis du har gehør, så kan meget spilles på .... gehør :) Ellers er jeg helt enig i Zster's forslag!
Har spillet guitar i mange år, så har det musikalske overstået, skal bare have det hele smidt ned i tangenterne istedet, men kan selvfølgelig være sværere end jeg tror :D
Regner med jeg starter med og lære prøve Bohemian Rhapsody, Imagene, November Rain og I'd Do any thing for love, gir det en uge, kan jeg ikke bare en af dem inden da, gir jeg op :D
Har også spillet guitar i mange år efterhånden... Havde samme tanke for omkring 2 år siden.. Prøvede så med kashmir - in the sand i omkring en uge... og som en opmundring... det er slet ikke så svært når man, som du siger "har det musikalske overstået"...
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

"Bohemian Rhapsody" ... noderne til den sang er noget af det vildeste jeg har forsøgt at spille nogensinde... uden held :-)
Billede
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Kazo, Bohemian hapsody er forholdsvis simpel når du først er kommet ind i den.. ;)
Brugeravatar
JayJay^^

Indlæg af JayJay^^ »

Så er jeg så småt i gang, men mangler nogle titler på pop / rock klaver klassikere man kan øve på, de eneste jeg kan komme på er de nedunderstående, og de er enten lært eller opgivet pga manglende tangent på keyboarded :D
Bare fyr nogle titler, så kigger jeg på det :)

- Queen - Bohemian Rhapsody (2 første akkorder lært, så mangler der høje toner :D)
- Lennon - Imagene (Done)
- GNR - November Rain (Så småt igang)
- Meat Loaf - I'd Do any thing for love (Så småt igang)
- FNM - Easy (Lært)
§1 I'm always right
Besvar