Hudirritation ved barbering!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Neque
Geografisk sted: Danmark

Hudirritation ved barbering!

Indlæg af Neque »

Tænkte jeg lige ville spørge jer gutter herinde, da der må være nogle der har lidt erfaring på dette område :)

Har det problem at efter jeg har barberet mig, får jeg tit små bumselignende knopper i huden. Jeg smører mig hverdag lige efter barbering med noget creme, men lige lidt hjælper det.

Kender i nogle muligheder til creme, eller andet, som kan hjælpe mig her? :)
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Det lyder som om du har specielt følsom hud. Prøv at se om du kan finde en mildere barberskum, da nogle af stofferne i "almindelig" åbenbart påvirker din hud. ;)
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

Hmm du kunne eventuelt prøve med mandelolie..

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332246

Det kunne eventulet virker selvom det ikke er intim babering der er tale om
Senest rettet af Zukot 01 feb 2006, 10:41, rettet i alt 1 gang.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Eller tag en tur i Matas og spørg en af de søde Matas piger om de har erfaring med den slags. Hvis det virker mellem benene, så virker det garanteret også i ansigtet.

Du skal selvfølgelig ikke gå ind til den første bedste Matas dulle og spørge om hun er glatbarberet. Det er ikke alle, der er frie nok til at snakke højt om dette.

Der er selvfølgelig også den lidt sjovere metode at finde ud af det på. Tag en tur i byen og find et par babes og spørg om de er glatte. Når alkoholen først har fjernet en del af hæmningerne, så er det meget nemmere at få dem i snak. Men undlad at gøre det, når hendes to meter høje kampvogn af en kæreste står ved siden af.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Husk ikke at dele skraber med din kæreste/mor/far/hund... Det er no go. ;)
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Barber evig og altid MED hårene - dette er et must! Måske lyder det her dumt, men prøv at køb den ladyshaver der hedder Venus - den er genial.

Ellers er det også altid en god idé at vente med at barbere dig indtil hårene er groet forholdsvis langt ud. Nu ved jeg ikke hvor ofte du barberer dig, men hvis du gør det max. 2 gange om ugen, så burde knopperne kunne holdes nede. De kommer, fordi hårsækkene irriteres og der evt. går betændelse i dem (dette kommer selvf. an på hvor store knopperne er), og det er nemmere at irritere dem, hvis hårene er meget korte, og det føles som om du nærmest "rykker" dem af med skraberen.
Senest rettet af Sunshine 01 feb 2006, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Sunshine skrev:Barber evig og altid MED hårene - dette er et must! Måske lyder det her dumt, men prøv at køb den ladyshaver der hedder Venus - den er genial.
Giver dig ret.. har dog aldrig barberet mig helt med en.. men har da lige haft taget nogle glemte områder og den er fanme nice til det..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Kode: Vælg alt

Slut med rød og irriteret hud. Her er opskriften på den perfekte barbering.

Alle drengerøve, der er nået over "dun-stadiet" kender følelsen. Man vågner om morgenen og ens ansigt føles som en tilbudssandpapir fra "Jem og Fix". 
Den rigtige barbering er en kunst og vil du lære kunsten, så følg nedenstående guide.

1. Det er hulens vigtigt, at blødgøre huden inden den skarpe klinge skal i gang. Tag et bad før du barberer dig, så er du sikker på, ansigtshudens porer og hårsække er åbne. 

2. Efter det ultrakorte morgenbad er det en god ide, at vaske sig endnu en gang - der sidder stadig bakterier i huden. 

3. Sæt skraberen i blød i varmt vand. Så glider den lættere over huden. 

4. Nu skal der påføres barberskum eller gel. Det skal ikke være den billigste skum eller gel du kan finde. Den stribede fra matas er fx glimrende. Skummet masseres ordentligt ind i huden. 

5. Du opnår den tætteste og bedste barbering, ved at skrabe imod hårene. Dette kan dog også give ekstra irritation, så det er vigtigt, at huden er varm og blød. 

6. Den perfekte barbering tager tid. Men heller ikke for lang tid. En barbering skal være en behagelig oplevelse, så et par kontrollerede skrab er en hel del bedre, end et hårdt Rambo træk. 

7. Skyl ansigtet og se arbejdet ordentligt efter. Helligdage er ingen undskyldning. 

8. Din hud er nu nøgen og sårbar. BESKYT DEN. Vask ansigtet i varmt vand, så du kan fjerne de bakterier der ellers har uhindret adgang til din sårbare hud. 

9. Det kolde gys. Skyl ansigtet i koldt vand. På denne måde lukker porer og hårsække sig og ansigtets blodcirkulation sættes i vejret. 

10. Tør dig med et RENT håndklæde. Et beskidt håndklæde gør kun ondt værre. 

11. Påfør en aftershave balm eller en god ansigtscreme. Alm aftershave udtørrer huden og det er de færreste der ikke stinker overdrevent. 

For mig er den ultimative skraber en Gilette Sensor Excel. Første gang jeg mødte den var ved forsvaret, hvor alle fik en sådan udleveret. Den var min tro følgesvend, for selv om min dunvækst var ret begrænset den gang, så var der nogle emsige 18-årige befalingsmænd (med endnu mindre dunvækst end mig), der mente vi alle skulle barberes dagligt. Velkommen til Cirkus Mili.. 

Jeg har stiftet bekendtskab med Gilettes Mach 3, som minder ret meget om en mentalt ustabil skraber, samt Wilkinson Sword Protector, hvor hårene sætter sig i de praktiske lamel-beskyttere. 

Husk: barbering er en tillidssag. Du har et ufattelig skarps våben der op til flere gange passerer din halspulsåre!! 

Lige en praktisk lille ting.. Denne guide er kun - og jeg gentager KUN - beregnet til barberig i ansigtsregionen og evt på brystkassen.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ellers kan du give det noget klorhexidin... Det hjælper :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Neque

Indlæg af Neque »

Glemte vist at skrive jeg bruger en maskine til barbering.

3dotz > Det var da en mulighed, hehe :D

Sunshine > Max. 2 gange om ugen? Barberer mig nu godtnok hver dag. :)

FrZ > Barberer mig altid inden jeg går i bad, da jeg ikke tror min maskine kan tåle vand. En mulighed er da at prøve efter badet istedet, og se om det hjælper.
Brugeravatar
Neque

Indlæg af Neque »

QrazyLeg skrev:Ellers kan du give det noget klorhexidin... Det hjælper :)
Noget du har erfaringer med? ;)
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Neque skrev: Barberer mig nu godtnok hver dag. :)
Måske er det deri problemet ligger..
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg har samme problemer - bare husk at smøre lidt creme på bagefter. Det plejer som regelt at hjælpe på mig
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvor er det helt præcist du barberer dig? Går ud fra, at det er i ansigtet, men man kan jo tage fejl.
BØH
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg får røde knopper, hvis jeg bruger maskine, eller barbere den "forkerte" vej.
Med en god skraber og barbering den "rigtige" vej, har jeg ingen problemer.
Iøvrigt bliver jeg nød til at barbere mig 2 gange dagligt. Morgen og aften. Ellers kommer jeg hurtigt til at se ubarberet ud. Det er ekstremt irriterende. Hvis nogen ved hvordan man undgår det, vil jeg meget gerne vide det.
Heldigvis er det kun skægget der gror så irriterende hurtigt.......

Zivago
Brugeravatar
Neque

Indlæg af Neque »

Sunshine > Er jo lige som nød til at barbere mig hverdag, hvis jeg ikke skal ligne en vildmand :P

Deejay Wonder > Bruger også creme i hverdagen, men det hjælper ikke :?

goafreak > Jo det er i ansigtet.

Zivago > Er glad for maskinen, da dette går meget hurtigere om morgenen.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Neque skrev:Sunshine > Er jo lige som nød til at barbere mig hverdag, hvis jeg ikke skal ligne en vildmand :P
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din skægvækst er, men det er de færreste, der får meget mere end en lille smule skægstubbe, hvis de lader være med at barbere sig en enkelt dag.
Jeg kan godt huske lige da man begyndte i gymnasiet og der var de der typer, der altid skulle stå efter idræt og barbere sig for at virke "gammel".... - i 1.G.
Jeg mener - det er nok det lammeste jeg nogensinde jeg har set.
Jeg aner jo intet om hverken din alder eller skægvækst, så jeg skal ikke tage for meget for givet, men hvis du er en af den slags, så griner jeg.
Personligt er jeg selv 21 og har ikke behov for at barbere mig mere end hver anden til tredje dag. Jeg har brugt maskine, men er gået over til skraber, da det føles klart bedre bagefter, kommer tættere og så får jeg ikke irritation af det ligesom jeg gør, når jeg har barberet mig en 3-4 gange med min shaver - den er mest til nødssituationer :)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Neque

Indlæg af Neque »

dwr skrev:
Neque skrev:Sunshine > Er jo lige som nød til at barbere mig hverdag, hvis jeg ikke skal ligne en vildmand :P
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din skægvækst er, men det er de færreste, der får meget mere end en lille smule skægstubbe, hvis de lader være med at barbere sig en enkelt dag.
Jeg kan godt huske lige da man begyndte i gymnasiet og der var de der typer, der altid skulle stå efter idræt og barbere sig for at virke "gammel".... - i 1.G.
Jeg mener - det er nok det lammeste jeg nogensinde jeg har set.
Jeg aner jo intet om hverken din alder eller skægvækst, så jeg skal ikke tage for meget for givet, men hvis du er en af den slags, så griner jeg.
Personligt er jeg selv 21 og har ikke behov for at barbere mig mere end hver anden til tredje dag. Jeg har brugt maskine, men er gået over til skraber, da det føles klart bedre bagefter, kommer tættere og så får jeg ikke irritation af det ligesom jeg gør, når jeg har barberet mig en 3-4 gange med min shaver - den er mest til nødssituationer :)
Self. ligner jeg ikke en vildmand efter 1 dag, men er jo nødt til at holde det lidt nede :) Kan allerede om aftenen mærke at jeg er ved at trænge til at blive barberet igen. Synes ihvertfald selv det er nødvendigt at gøre det hver dag, det vokser for meget til at jeg kan springe barberingen over 1 dag, ellers begynder jeg at ligne en bums :P

Men i snakker alle sammen om skrabere, det kan være jeg skal investere i sådan en. Hvad bruger i af skraber? Bruger i skum el. gel, hvilket mærke og hvorfor?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Neque skrev:
QrazyLeg skrev:Ellers kan du give det noget klorhexidin... Det hjælper :)
Noget du har erfaringer med? ;)
Min underbo bruger det
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Neque skrev:Men i snakker alle sammen om skrabere, det kan være jeg skal investere i sådan en. Hvad bruger i af skraber? Bruger i skum el. gel, hvilket mærke og hvorfor?
Jeg bruger en Gillette Mach3 Turbo og den røde Gillette barberskum.... Til tider den turkisblå til sart hud (bestemte steder på kroppen *host*)
Besvar