dwr skrev:Ja der var lige den der "" overgang, hvor alle skulle have "xyz"
Jeg tror, uden at prale, faktisk at det var noget jeg fandt på det med de to
\\. Jeg startede i tidernes morgen med at skrive mit nick med
-nco!. Men det kunne man ikke bruge på IRC (på Amiga brugte man dengang
AmIRC), så lavede jeg det i stedet til
nco\\.
Selve mit nick er efterhånden ret gammelt, og kommer faktisk fra forkortelsen af
NiCkO ;) Det ord lød for svanset i længden, så derfor tog jeg blot forkortelsen til mig og den har så hængt ved.
Jeg startede faktisk ud på Amigaen tilbage 92/93. I starten var det blot spil der fangede mig, og især
Sensible Soccer og
Cannon Fodder. Jeg startede ud med en
Amiga 500, en
600 HD og sluttede så med en
Amiga 1200 med 150mb HD og 8mb fast-ram og 2mb chip-ram. Jeg fik så også et
2k4 baud modem, og så lige pludselig blev det jo sjovt at skrive på
FidoNet (datidens nyhedsgrupper) og med tiden også at ringe til BBS'er og udveksle filer og spil. Jeg nåede da også at få både 14k4 og 33k6 baud modem i mens jeg havde Amigaen.
I løbet af 95 blev jeg grebet af
ascii, og jeg begyndte at lave den selv, og det var der at nco-navnet for alvor opstod. Samtidigt stod jeg i spidsen for et par grupper på det tidspunkt og var også medlem af
Skid Rov's Amiga division (på det tidspunkt laaaaaaangt større end PC-scenen) i et års tid. Indtil omkring 98 udgav jeg
5 forskellige ascii-collectioner og andre småting, såsom patches til spil og hjalp andre grupper med ascii. Alt i alt en sjov tid, som har givet mig en masse erfaring og som jeg ikke ville have været foruden i dag.
I 98 hoppede jeg så med på PC-vognen. På Amigaen havde jeg allerede i 97 lavet min første hjemmeside, som på det tidspunkt var den første danske
DeepDance-hjemmeside og som i løbet 98 blev til MixPoint Denmark (som
Thomazmix den dag i dag står for). 99 kom
Chart Attack på bordet. CA blev på et tidspunkt slået sammen med det dengang forholdsvise store site
Hawkzone vs. MeetTehcno, men omkring 2000 mener jeg, kørte vi solo her igen.
Og så kender de fleste efterhånden resten af historien. Så vi nærmer os det 15'ende år med navnet
nco\\ :)