til dem af jer der så Grib Mikrofonen med Ataf
Redaktør: Moderators
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Der er ingen tvivl om at Casper skulle bruge nogle gode penge mht. Grip mikrofonen. Selv min mor syntes han er blevet en Sell Out. Det har intet at gøre med at han er er blevet mere moden. Syntes virkelig det er noget ævl da han samtidig laver klovn hvor han tager pis på en masse dagligdags ting og sætter nogle ting i perspektiv. Syntes dine udtalelser lugter meget af at du føler at du har set lyset og føler dig mere moden...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
man kan da ikke ødeægge et program der er så dårligt.... jeg så det faktisk... og syntes det var fedt at se dem lave lidt gak...UnitedPublic skrev:De var da lige til at lukke op og skide i.
Synd at de 2 narhoveder fik lov at ødelægge programmet...
hvs så mormor..... vi er jo ikke kommet her for at danse.... SKÅL!!!
Af alle de sangprogrammer, boligprogrammer, realityprogrammer osv., så synes jeg faktisk at "Grib Mikrofonen" den 1½ gang jeg har set det er laaangt det bedste program.
Mail og jeg har før snakket om det _vi_ synes er Casper Christensens "Sell Out" og om hvor malplaceret _vi_ synes det er han laver netop den type program. En ting er dog positivt ved programmet. Det er en af de første gange han laver noget, der ikke er kopieret fra udlandet (Grib Mikrofonen er en dansk ide). Mandrillen, Shooting Stars, Klovn, Tæskeholdet, Tandbørsten og Dario's er alle taget fra engelske eller amerikanske "inspirationskilder" (Det var vist et pænt ord for tyveri).
Om Hr. Christensen er modnet mere end Ginthberg skal jeg ikke være dommer over. Han laver trods alt stadigvæk Klovn, som henvender sig til det yngre publikum. I denne smagsdommerdebat synes jeg det er sjovt at I ikke omtaler sådan en som Wullf... Det er f.eks. ikke særlig "voksent" at rende rundt med en udvidet teletubbi, der ikke siger en sammenhængende sætning og for mig er dybt åndsvagt. Hvis Ginthberg er defineret barnlig, hvad så med Drengene Fra Angora? Jeg har stor respekt for Simon Kvamm når han er sammen med Nephew, men når han er en eller anden cykelrytter, der laver kyllingesushi og synger om "hun har en pik", så finder jeg ingen god underholdning i det. Kendetegnende for mig er det at Dolph og DFA har en appel til mig, hvis jeg var ti år yngre.
Hvad angår Casper Christensen som en stand-up komiker, så er han næsten hele grundlaget for hvad dansk stand-up er drevet til i dag. Iøvrigt kan jeg godt lide hans type for stand-up, mens andre roser Uffe Holm til skyerne... og det er jo ikke andet end snak om pik og patter. Laveste fællesnævner med andre ord, hvilket jeg heller ikke kan se den store humor i.
Jeg støtter argumentet om det er sell-out, men hvis han kan få gang i dansk middelunderholdning fra det jeg synes er kedeligt og trivielt, så tager jeg hatten af for ham. Jeg håber det får det ældre publikum til at acceptere de lidt yngre entertainere i Danmark, uden at de behøver hedde Sasha og spille på klaver.
Mail og jeg har før snakket om det _vi_ synes er Casper Christensens "Sell Out" og om hvor malplaceret _vi_ synes det er han laver netop den type program. En ting er dog positivt ved programmet. Det er en af de første gange han laver noget, der ikke er kopieret fra udlandet (Grib Mikrofonen er en dansk ide). Mandrillen, Shooting Stars, Klovn, Tæskeholdet, Tandbørsten og Dario's er alle taget fra engelske eller amerikanske "inspirationskilder" (Det var vist et pænt ord for tyveri).
Om Hr. Christensen er modnet mere end Ginthberg skal jeg ikke være dommer over. Han laver trods alt stadigvæk Klovn, som henvender sig til det yngre publikum. I denne smagsdommerdebat synes jeg det er sjovt at I ikke omtaler sådan en som Wullf... Det er f.eks. ikke særlig "voksent" at rende rundt med en udvidet teletubbi, der ikke siger en sammenhængende sætning og for mig er dybt åndsvagt. Hvis Ginthberg er defineret barnlig, hvad så med Drengene Fra Angora? Jeg har stor respekt for Simon Kvamm når han er sammen med Nephew, men når han er en eller anden cykelrytter, der laver kyllingesushi og synger om "hun har en pik", så finder jeg ingen god underholdning i det. Kendetegnende for mig er det at Dolph og DFA har en appel til mig, hvis jeg var ti år yngre.
Hvad angår Casper Christensen som en stand-up komiker, så er han næsten hele grundlaget for hvad dansk stand-up er drevet til i dag. Iøvrigt kan jeg godt lide hans type for stand-up, mens andre roser Uffe Holm til skyerne... og det er jo ikke andet end snak om pik og patter. Laveste fællesnævner med andre ord, hvilket jeg heller ikke kan se den store humor i.
Jeg støtter argumentet om det er sell-out, men hvis han kan få gang i dansk middelunderholdning fra det jeg synes er kedeligt og trivielt, så tager jeg hatten af for ham. Jeg håber det får det ældre publikum til at acceptere de lidt yngre entertainere i Danmark, uden at de behøver hedde Sasha og spille på klaver.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Har vel ikke så meget med hans alder. jeg er 22 og derved yngre end dig og jeg er SÅ træt af dolph. jo det er da sjovt at der render en rund flodhest rundt og skriger nogle "frække" ting. Men nok er nok og jeg har fået nok af dolph drengen.
DFA synes jeg faktisk var meget sjove og jeg så det da også hvis jeg slog over på det, ikke sådan at jeg bare MÅTTE se det.
Uffe holm kan jeg slet ikke fordrage, jo den reklame de viser er sjov nok, men den er også dejlig kort
Men nu vil jeg igang med noget der er knapt så sjovt hehe. En kritisk analyse af IMK modellen (som jeg ikke kan fordrage)
-og så ringer i bare røvhuller!!! (nu blir qleg sur)
DFA synes jeg faktisk var meget sjove og jeg så det da også hvis jeg slog over på det, ikke sådan at jeg bare MÅTTE se det.
Uffe holm kan jeg slet ikke fordrage, jo den reklame de viser er sjov nok, men den er også dejlig kort
Men nu vil jeg igang med noget der er knapt så sjovt hehe. En kritisk analyse af IMK modellen (som jeg ikke kan fordrage)
-og så ringer i bare røvhuller!!! (nu blir qleg sur)
Jeg er 24... og jeg synes det er det værste lort der findes.
Jeg undres til stadighed over at man skal snakke grimt, direkte modbydeligt, for at kunne underholde. Jeg synes det er frygtelig belastende når folk til evighed selv er så uoriginale at de har behov for at citere programmer for at være sjove. Og hvad der næsten er endnu mere sørgeligt er at folk lader dem gøre det - og bagefter griner af det. Jeg får nærmere lyst til at slå så hårdt på den blege nordjyde der grynter et Dolph-citat, og så ikke engang i det samme toneleje, fordi fjolset alligevel ikke kan gøre det ordentligt.
Desværre kender jeg kun de citater fra reklamespots, da jeg slukkede efter 5 minutter i det første program af Dolph og ca. samme tid fik DFA. Ellers havde der nok været endnu flere gange, hvor jeg havde lyst til at gennemtæske en uoriginal tåbe af karakter. Ellers kender jeg kun til programmerne fra zapperi på kedelige hverdagsaftener.
Lige for give en kommentar på det der blev sagt med at dansk stand-up handlede om at svine alt og alle til... Jeg er bestemt ikke enig i at det kun handler om det. Ja det gør Uffe Holm, men det er for mig at se heldigvis ved at dø ud. Der bliver spillet på forskellende mellem mænd og kvinder, hvilket er ved at være kliche-agtigt, men Anden, Mick Øgendal og Jonathan Spang spiller mere på at tage fat i hvad mennesker gør, hverdagssituationer og deres eget liv. Der bliver langet en enkelt sviner ud i ny og næ, men det er heldigvis ikke noget de dvæler ved. De kommer hurtigt videre. Omar Mazuk leverer også sin helt egen genre. Næsten foredragsagtigt og det er nok noget af det mest gennemtænkte. Og skal man se fremad hvordan stand-up'en vil udvikle sig, mon så ikke den bliver mere international. I England, Irland og USA handler det mere om at fortælle en historie fremfor at komme med en masse punchlines. Kan personligt bedst lide historien fremfor punchlines. Komikeren på scenen må meget gerne have et incitament for at lave det han laver, istedet for at være 15 minutters sjov og så er han glemt igen.
Heldigvis er smag og behag forskelligt. Så mon ikke vi i dagens Danmark kan finde noget vi kan lide trods alt på de 117 kanaler vi alle efterhånden har
Jeg undres til stadighed over at man skal snakke grimt, direkte modbydeligt, for at kunne underholde. Jeg synes det er frygtelig belastende når folk til evighed selv er så uoriginale at de har behov for at citere programmer for at være sjove. Og hvad der næsten er endnu mere sørgeligt er at folk lader dem gøre det - og bagefter griner af det. Jeg får nærmere lyst til at slå så hårdt på den blege nordjyde der grynter et Dolph-citat, og så ikke engang i det samme toneleje, fordi fjolset alligevel ikke kan gøre det ordentligt.
Desværre kender jeg kun de citater fra reklamespots, da jeg slukkede efter 5 minutter i det første program af Dolph og ca. samme tid fik DFA. Ellers havde der nok været endnu flere gange, hvor jeg havde lyst til at gennemtæske en uoriginal tåbe af karakter. Ellers kender jeg kun til programmerne fra zapperi på kedelige hverdagsaftener.
Lige for give en kommentar på det der blev sagt med at dansk stand-up handlede om at svine alt og alle til... Jeg er bestemt ikke enig i at det kun handler om det. Ja det gør Uffe Holm, men det er for mig at se heldigvis ved at dø ud. Der bliver spillet på forskellende mellem mænd og kvinder, hvilket er ved at være kliche-agtigt, men Anden, Mick Øgendal og Jonathan Spang spiller mere på at tage fat i hvad mennesker gør, hverdagssituationer og deres eget liv. Der bliver langet en enkelt sviner ud i ny og næ, men det er heldigvis ikke noget de dvæler ved. De kommer hurtigt videre. Omar Mazuk leverer også sin helt egen genre. Næsten foredragsagtigt og det er nok noget af det mest gennemtænkte. Og skal man se fremad hvordan stand-up'en vil udvikle sig, mon så ikke den bliver mere international. I England, Irland og USA handler det mere om at fortælle en historie fremfor at komme med en masse punchlines. Kan personligt bedst lide historien fremfor punchlines. Komikeren på scenen må meget gerne have et incitament for at lave det han laver, istedet for at være 15 minutters sjov og så er han glemt igen.
Heldigvis er smag og behag forskelligt. Så mon ikke vi i dagens Danmark kan finde noget vi kan lide trods alt på de 117 kanaler vi alle efterhånden har
Senest rettet af QrazyLeg 28 nov 2005, 23:53, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Hørt..QrazyLeg skrev: Lige for give en kommentar på det der blev sagt med at dansk stand-up handlede om at svine alt og alle til... Jeg er bestemt ikke enig i at det kun handler om det. Ja det gør Uffe Holm, men det er for mig at se heldigvis ved at dø ud. Der bliver spillet på forskellende mellem mænd og kvinder, hvilket er ved at være kliche-agtigt, men Anden, Mick Øgendal og Jonathan Spang spiller mere på at tage fat i hvad mennesker gør, hverdagssituationer og deres eget liv. Der bliver langet en enkelt sviner ud i ny og næ, men det er heldigvis ikke noget de dvæler ved. De kommer hurtigt videre. Omar Mazuk leverer også sin helt egen genre. Næsten foredragsagtigt og det er nok noget af det mest gennemtænkte. Og skal man se fremad hvordan stand-up'en vil udvikle sig, mon så ikke den bliver mere international. I England, Irland og USA handler det mere om at fortælle en historie fremfor at komme med en masse punchlines. Kan personligt bedst lide historien fremfor punchlines. Komikeren på scenen må meget gerne have et incitament for at lave det han laver, istedet for at være 15 minutters sjov og så er han glemt igen.
Synes også at det er den mere gennemtænkte humor der er bedst, selvfølgelig er Geo, Uffe osv. sjove, men har du set deres sjov 1 gang så er det det.. Derimod er Hartmann X showet gennemført genialt!! Han står også og snakker om Sex og at han vil knalde en pige med en voice box! Men ham bliver jeg aldrig træt af..
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hvad angår stand-up, så er der da heller ingen tvivl om at jeg klart foretrækker folk som fx Lasse Rimmer eller Thomas Hartmann, da der som sagt er flere overvejelser bag ordene og derfor også tit lidt mere indhold..
Men heller ikke sagt at jeg ikke gider folk som Uffe Holm, Rune Klan og de andre.. de er sgu også sjove... bare på en anden måde.. og der skal sgu også være plads til at råbe "PATTER!" en gang i mellem..
Men heller ikke sagt at jeg ikke gider folk som Uffe Holm, Rune Klan og de andre.. de er sgu også sjove... bare på en anden måde.. og der skal sgu også være plads til at råbe "PATTER!" en gang i mellem..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Hvad det angår må jeg nok kaste håndklædet i ringen og indrømme at jeg var en anelse snæversynet da jeg kommenterede sagen.QrazyLeg skrev:Lige for give en kommentar på det der blev sagt med at dansk stand-up handlede om at svine alt og alle til... Jeg er bestemt ikke enig i at det kun handler om det. Ja det gør Uffe Holm, men det er for mig at se heldigvis ved at dø ud. Der bliver spillet på forskellende mellem mænd og kvinder, hvilket er ved at være kliche-agtigt, men Anden, Mick Øgendal og Jonathan Spang spiller mere på at tage fat i hvad mennesker gør, hverdagssituationer og deres eget liv. Der bliver langet en enkelt sviner ud i ny og næ, men det er heldigvis ikke noget de dvæler ved. De kommer hurtigt videre. Omar Mazuk leverer også sin helt egen genre. Næsten foredragsagtigt og det er nok noget af det mest gennemtænkte.
Men jeg står stadig fast ved at mennesker udvikler sig og godt kan se fornuften i at prøve noget nyt.
At Casper skulle have taget jobbet fordi han mangler penge vil jeg godt se noget dokumentation for, jeg tror bestemt ikke at han er den fladeste lus i parykken!

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
tror bestemt hellere ikke han er en fattig mand hehe. altså godt nok er deres programmer købte. Men derfor har han stadig været med i en satans masse.
Og ja menesker skal udvikle sig. altså hvis man hænger fast i en "tidsperiode" i ens liv, vil ens liv jo alt andet lige blive ensformigt, intet sigende osv.
Men der er også andre måder at modnes på.
Og ja menesker skal udvikle sig. altså hvis man hænger fast i en "tidsperiode" i ens liv, vil ens liv jo alt andet lige blive ensformigt, intet sigende osv.
Men der er også andre måder at modnes på.