Så læs dog korrektur
Redaktør: Moderators
Så læs dog korrektur
Ret pinligt. Sad lige og kiggede lidt på www.bt.dk, da jeg læser George Clooney er gået amok på en natklub.
Følgende er teksten. En ting er når en debatør laver stavefejl, slåfejl og grammatiske fejl, men når en journalist laver det på et anerkendt medie, så virker det alt for uprofessionelt.
Måske BT skulle spare et par millioner på deres latterlige tv-reklamer og så sende journalisterne på stave- og formuleringskursus. En sådan artikel er for useriøs, og stempler BT som amatøragtigt.
Med forbehold for egne slå- og stavefejl
...
Clooney amok på natklub
George Clooney ankommer til London-premieren på hans nye film. Under besøget i den engelske hovedstad delta skuespilleren øretæver ud på en natklub. Foto: Reuters
Værktøjer
Print Artikel
Send Artikel
Af HENNING HØEG
Den amerikanske skuespiller George Clooney gik fredag aften amok på en sikkerhedsvagt på den engelske natklub Meze i London.
Han har oparbejdet et image som lidt af en gammeldags gentleman. Men fredag aften krakelerede dét glansbillede i en gyde bag den engelske natklub Meze.
Indenfor i varmen havde den amerikanske superstjerne hygget sig sammen med bl.a. sin forhenværende kæreste Lisa Snowdon.
Da stjernen forlod hjem, blev han vanen tro ledt ud af bagdøren. Men her efterlod klubbens sikkerhedschef Clooney og kompagni i gyden. Det fik Clooney til at se rødt.
- Så skal jeg fa'me også give dig, nåede han at sige han hamrede adskillige knytnæveslag mod vagten. Superstjernes venner fik skilt de to forslåede herrer, men da var det for sent.
Den britiske presse havde allerede fat i historien.
George Clooney måtte modvilligt stå frem og benægte hele scenariet.
Egentlig var George Clooney blot i London for at gøre reklame for sin nye sorthvide film »Good Night, Good Luck« - om 50'ernes kommunist-forskrækkelse i USA.
Lagt på www.bt.dk den 6. november 2005 kl. 20:30
Følgende er teksten. En ting er når en debatør laver stavefejl, slåfejl og grammatiske fejl, men når en journalist laver det på et anerkendt medie, så virker det alt for uprofessionelt.
Måske BT skulle spare et par millioner på deres latterlige tv-reklamer og så sende journalisterne på stave- og formuleringskursus. En sådan artikel er for useriøs, og stempler BT som amatøragtigt.
Med forbehold for egne slå- og stavefejl
...
Clooney amok på natklub
George Clooney ankommer til London-premieren på hans nye film. Under besøget i den engelske hovedstad delta skuespilleren øretæver ud på en natklub. Foto: Reuters
Værktøjer
Print Artikel
Send Artikel
Af HENNING HØEG
Den amerikanske skuespiller George Clooney gik fredag aften amok på en sikkerhedsvagt på den engelske natklub Meze i London.
Han har oparbejdet et image som lidt af en gammeldags gentleman. Men fredag aften krakelerede dét glansbillede i en gyde bag den engelske natklub Meze.
Indenfor i varmen havde den amerikanske superstjerne hygget sig sammen med bl.a. sin forhenværende kæreste Lisa Snowdon.
Da stjernen forlod hjem, blev han vanen tro ledt ud af bagdøren. Men her efterlod klubbens sikkerhedschef Clooney og kompagni i gyden. Det fik Clooney til at se rødt.
- Så skal jeg fa'me også give dig, nåede han at sige han hamrede adskillige knytnæveslag mod vagten. Superstjernes venner fik skilt de to forslåede herrer, men da var det for sent.
Den britiske presse havde allerede fat i historien.
George Clooney måtte modvilligt stå frem og benægte hele scenariet.
Egentlig var George Clooney blot i London for at gøre reklame for sin nye sorthvide film »Good Night, Good Luck« - om 50'ernes kommunist-forskrækkelse i USA.
Lagt på www.bt.dk den 6. november 2005 kl. 20:30
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Jeg quoter dig lige for den der og smider EkstraBladet på den liste.Sunshine skrev:Dette er en ud af mange grunde til at jeg ALDRIG læser BT
Det er sørgeligt at dansk presse har nået sådan et bundniveau.
Senest rettet af QrazyLeg 07 nov 2005, 23:52, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Skulle lige leve op til topic
Ej hehe...
Ups 
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
tænk nu bare på de prøver jo at hæve deres nivau med folk som mcbigmac i en lidle uniform det viser jo hvor meget de er på skideren hehe!!
ej fun til side jeg synes sku os det er kedeligt at læs BT og EB det eneste jeg glor på er tegneserierne også side 9 pigen!! det viser måske så os bare lidt om min hjerne kapacitet
ej fun til side jeg synes sku os det er kedeligt at læs BT og EB det eneste jeg glor på er tegneserierne også side 9 pigen!! det viser måske så os bare lidt om min hjerne kapacitet

-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Det meste er jo også bare ligegyldig sladder om folk, man alligevel ikke interesserer sig for. Jeg må indrømme, at selvom jeg lige har fået et gaveabonnement på Nordjyske Stiftstidende, så læser jeg langt de fleste nyheder på nettet eller ser dem i tv. Dog synes jeg også, at ISÆR på ofir nyhederne at der meget ofte er slåfejl. Tror bare, at når man går på journalisthøjskolen, så er korrekturlæsning ikke en del af uddannelsen. Der er meget, der tyder på det 
Generelt så er gratisaviserne fyldt med "ænder". Men ok, det er i det mindste en gratis formidling af nyheder og derfor synes jeg, at optræder der fejl i deres artikler kan det bedre retfærdiggøres. Jeg tvivler på de har de bedste journalister til at skrive for sig. Dog skal det til stadighed holdes fast ved at danskere ikke kan skrive/stave ordentligt. En ting er at være ordblind, men så vælger man nok heller ikke den journalistiske levevej.
Nu har jeg selv lavet en fejl i et tidligere indlæg. En fejl der var værrere end stavefejl. Sprogfejlen! Det beviser sådan set at jeg ikke er et hak bedre end dem vi går og skælder ud på. Men det er jo et glimrende eksempel på hvorfor vi også herinde skal læse korrektur. Jeg har før lavet rimelig lange indlæg herinde der sammenlagt (med korrekturlæsning, hvor jeg har fundet fejl efterfølgende i form af manglende ord f.eks.) har taget mig omkring den gode times tid at skrive. En ting er at folk ikke gider at læse dem eller gider at svare på dem. Fair nok, sådan er vi så forskellige, men værrere er det faktisk hvis der kommer et to-liniers reply, hvor hver andet ord er stavet forkert eller sprogbrugen er helt af helvede til. Så føler jeg lidt mit "arbejde" er spildt. Det er selvom dette forum i bund og grund er et sted, hvor folk skal have det sjovt og have lov til at være useriøse. Nej et request på en sang eller film er altså ikke seriøst
Det er meget sjældent vi har en debat oppe at køre, hvor man virkelig skal overveje argumenter. Det er der andre fora til heldigvis så er det jo godt man kan slappe af herinde 
Nu har jeg selv lavet en fejl i et tidligere indlæg. En fejl der var værrere end stavefejl. Sprogfejlen! Det beviser sådan set at jeg ikke er et hak bedre end dem vi går og skælder ud på. Men det er jo et glimrende eksempel på hvorfor vi også herinde skal læse korrektur. Jeg har før lavet rimelig lange indlæg herinde der sammenlagt (med korrekturlæsning, hvor jeg har fundet fejl efterfølgende i form af manglende ord f.eks.) har taget mig omkring den gode times tid at skrive. En ting er at folk ikke gider at læse dem eller gider at svare på dem. Fair nok, sådan er vi så forskellige, men værrere er det faktisk hvis der kommer et to-liniers reply, hvor hver andet ord er stavet forkert eller sprogbrugen er helt af helvede til. Så føler jeg lidt mit "arbejde" er spildt. Det er selvom dette forum i bund og grund er et sted, hvor folk skal have det sjovt og have lov til at være useriøse. Nej et request på en sang eller film er altså ikke seriøst
QrazyLeg jeg ved, at 10 minutter og Urban er lavet af Nordjyske, de samme, som udgiver Nordjyske Stiftstidende og som sender 24 Nordjyske-kanalen. Så de journalister er der som sådan ikke noget galt med. Men det er nok en vurderingssag 
Men mht til din sprogfejl, ja så er det vel ikke noget at tage så tungt. Vi er jo absolut ikke journalister herinde.
Med forbehold for "ænder"
Men mht til din sprogfejl, ja så er det vel ikke noget at tage så tungt. Vi er jo absolut ikke journalister herinde.
Med forbehold for "ænder"
-
Darkheart
- Geografisk sted: Always under // or above
- Kontakt:
DjMail skrev:Gratis aviserne bliver jo også primært skrevet af journalist studerende. og ja gratis aviserne bliver vel skrevet af de lokale aviser (altså den del som er lokal stof).
Hvor er det lige du får det fra? Ikke at jeg nødvendigvis siger det er forkert, men min kæreste er på DJH og halvdelen af min omgangskreds er journalister, og har ikke hørt noget derfra - og at direktøren for Metro Express Global var ude og holde fordrag på mit institut, hvor han lagde stor vægt på deres professionelle journalister?
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
Det koster dig ikke en krone at bruge BT's net avis. BT.dk, eb.dk etc. etc. scorer ikke kassen på den, derfor bliver der ikke gjort så meget ud af korrekturlæsningen på det medie, som du måske ville opdage der bliver gjort i den trykte. Lur mig om ikke det bliver bedre den dag der kommer brugerbetaling på.
Jeg ved ikke om det sidste indlæg var møntet på mig, men uanset om siden er gratis eller ej, så ser det ikke særlig professionelt ud, hvis siden er fyldt med fejl.
På mig virker det amatøragtigt, når en avis der gerne vil tages seriøst ikke er i stand til at læse korrektur på deres internetside. Det er så lige meget om det er gratis eller ej at bruge siden.
...
På mig virker det amatøragtigt, når en avis der gerne vil tages seriøst ikke er i stand til at læse korrektur på deres internetside. Det er så lige meget om det er gratis eller ej at bruge siden.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.