Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.
Jeg er lige kommet glad og fornøjet hjem fra biografen efter at have set Nynne. Nynne er baseret på en klumme fra Politiken og senere en bog af samme navn; Nynne's Dagbog. Jeg var en anelse skeptisk over at skulle ind og se det jeg troede var "Bridget Jones Dagbog" m/ dansk tale. Det skal siges at min skepsis var væk efter de første to minutter.
Nynne er en kvinde med "et selvværd på størrelse med Lolland Falster" Hun bliver spillet af Mille Dinesen, som optræder i hendes første spillefilm. Det gør hun godt. Faktisk ret fremragende. Samspillet med Lars Kaalund, som spiller den blinde nabo Martin er godt og troværdigt.
Martin er samtidig den eneste mand Nynne kan have et 100% ærligt forhold til. Hun slapper af i samme rum som ham. Han er en slags terapeut for hende hvor hun kan beklage/begræde sit (manglende) kærlighedsliv, som f.eks. når hendes kæreste dumper hende til fordel for en 24-årig model. Det lyder alt sammen som en dødkedelig Bridget Jones, men den er mere flosset i kanten end den amerikanske sødsuppeudgave, hvilket gør den seværdig -også for mænd. Hvor Bridget Jones er meget korrekt i selv hendes bandeord så er den her ligetil og ligeud. Der bliver sagt "fuck" når det kræves at få det budskab ud istedet for "pokkers". Og i forhold til mange andre danske film så bandes der ikke overdrevet og unødvendigt. Det er en darling mange danske film har og det bliver mere kikset og b-films-agtigt. Her er det velovervejet.
På rollelisten kan også ses Claes Bang, Laura Christensen (meget kort), Lars Hjortshøj, Stine Stengade, Mette Agnete Horn og et par stykker mere.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Har også været inde og se denne film. Jeg må sige, at jeg ligesom QrazyLeg troede, at dette ville være en dansk udgave af Bridget Jones' Dagbog, men jeg blev ikke skuffet. Den er skrigende morsom og samtidig siger den en hel masse om kvinder. Jeg kan kun anbefale alle at tage ind og se den, også mænd! Til trods for at 95% af biografpublikummet var kvinder, er jeg sikker på, at mændene også har fået noget ud af den.
Vi sad dog bagefter 4 tøser og snakkede om, at der er mange ting, der adskiller filmen fra bogen. Nogle mærkelige ting som f.eks. naboen Martin er gjort blind i filmen. Og det kan være lidt svært at lade være med og sidde at tænke på hvorfor mon instruktøren/manuskriptforfatteren har valgt at foretage disse ændringer. Så det skal man være forberedt på, hvis man har læst bogen i forvejen.
Har lige været med kæresten i biffen og se filmen..
Og må da også indrømme at jeg også blev positivt overrasket... havde, som jer andre, forventet en gang sødsuppe-tude-tøsefilm a la Bridet Jones. Men sådan var den heldigvis ikke.
Synes Lars Kaalund var kanon som den blinde nabo.
Og hold da helt kæft hvor er Lars Hjortshøj da grim med det garn..
Alt i alt en meget udemærket film, dog en smule forudsigelig..
Kan ikke helt bestemme mig om den skal have
eller
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |