Tillykke Danmark - så kom den nye tronarving

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

DjMail;

Hvad fanden har kongehuset gjort af positive ting for dig?

Alene maden til bryllupet kostede 6 mio kroner og hvem betalte blandt andet det? ja det er rigtigt, os der arbejder og betaler skat.
Desuden synes jeg hele kongehuset er et cirkus hvor kinesere og aboriginals er blevet importeret.

Har meget svært ved at se hvad kongehuset gør af gode ting for Danmark.!
Og kan slet ikke se hvorfor man skal gå op i sådan noget - ved Mary hvem jeg er? nope, så er jeg sq egentlig også ret ligeglad med hende
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

okay dvs. fuck alle som ikke kender dig deejay wonder ? det er fandme en lang liste.

hvad kongehuset har gjort for dig ?

Ja skal jeg gentage mig selv ? eller læser du lige mit indlæg engang til ?

hehe stadig flad af grin over dit afsluttende argument

"ved Mary hvem jeg er? nope, så er jeg sq egentlig også ret ligeglad med hende" haha
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ved statsministeren hvem deejay wonder er? Måske politiet ved hvem deejay wonder er. Måske også lige pædagogerne på rød stue.

Hvad har kongehuset gjort for mig?

Nu er jeg glad for dyr og det er da blandt andet Dronningens elefanter, som render rundt i zoologisk have, og prinsefødslen har nu gjort, at Australien sender to tasmanske djævle til Danmark.

Dyr som der ikke er andre europæiske zoologiske haver der har. Danmark bliver en ener på dette område.

Kongehuset er en uvurderlig reklamesøjle. Hvor mange danskere følte sig ikke lidt tættere på Dronningen, da hun under OL sidste år rejste sig op i håndboldhallen og klappede af de danske guldklumper.

Jeg er ikke royalist. End ikke tæt på, men jeg glæder mig også over denne begivenhed. En begivenhed som er blevet dækket over flere kontinenter, så nyheden om prinsefødslen må siges at være verdensomspændende. Det kaldes positiv pr.

Men lad os vende den om. Hvad har deejay wonder nogensinde gjort for kongehuset eller måske Danmark.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

helt enig 3dotz.

Alt den omtale kongehuset gir i udlandet, gir alt andet lige mere interesse i danske virksomheder og derved mere omsætning. Dvs flere arbejdspladser (hvis vi tar udgangspunkt i at virksomheden udvider i dk) og derved større skatte indtjening både beskatningen på virksomhedens mer omsætning men også på medarbejdernes indkomst.

så hvis det koster 6 mio for mad til et bryllup som der tales om i hele verden ja så synes jeg fandme de skal gifte sig noget mere.
Deejay_Wonder
Kontakt:

Grunden til at jeg ikke bryder mig om kongehuset er;

Folk går ekstremt meget op i at være lige stillede. Er vi nu også det sålænge vi har monarkiet?
Kritisk set har vores samfund, og iøvrigt mange andre, ikke ændret sig i alt for mange år.

Konge/dronning
Gårdejere (direktører og selvstændige)
arbejdere (dem der tager uddannelse og arbejder)
slavere (integration)

Burde vi alle så ikke tilhøre een af de 4 kategorier som ovenstående? Eller er det mig der tager fejl?

Hvad jeg har gjort for samfundet?
Jeg er igang med at tage en god uddannelse som senere vil komme samfundet til gode. Jeg har pt. udviklet et nyt overvågningssystem til overvågning af lastbilernes køre-/hviletidsbestemmelser som skærper trafiksikkerheden.
Det er da mere end man kan sige om så mange andre politikere og folk der åbenbart tilhører kategori 1.

Hvis kongehuset gjorde lidt mere ud af, at være mere lige stillede med os andre, så ser jeg ikke nogle problemer i at kongehuset er her.!

Mine udtalelser før har været ret grove, og jeg undskylder da også for det. Jeg har ikke et had til kongehuset som jeg har givet udtryk for - mener bare ikke at vi har brug for det såvel som jeg ikke mener vi har brug for et forsvar.

Min holdning er heller ikke, de kender ikke mig så fuck dem
Senest rettet af Deejay_Wonder 18 okt 2005, 17:11, rettet i alt 2 gange.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

haha de har ikke efternavne ? de har ikke udd. ? Er du seriøst så dum ?
Tror ikke du skal sammenligne udd. med de kongelige.

Og sikke du dog ændre toneleje pludseligt deejay wonder.
men hey kender dig ikke så fuck dig ( er det ikke den holdning du har? )
Deejay_Wonder
Kontakt:

læs lige den post før dette - har edit den.
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Hmm gad vide hvad DjMail har ondt i røven over :D du er måske Marys uægte barn?? Eller barn af de to tasmanske djævle, som du åbenbart elsker så højt? Temperamentet stemmer derefter, i hvert fald :D :D Ej, spøg til side. Tillykke til de to nybagte forældre, det er et mirakel at få et barn, og det er det største og mest ærbare ansvar at opdrage et. Men at høre om det dag ud og dag ind gider jeg heller ikke, ligesom flertallet herinde
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

For min skyld må de godt vise de mange timers royal tv hvert halve år som de gør... der er sq alligevel ikke andet i tv'et der er noget ved. Så om dvd eller xboxen skal kører oven i crappy tv dr1, tv2, tv3, mf. har lavet eller oven i dækningen af royale begivenheder, mig ligemeget.

Desuden så, så jeg da både brylluperne, barnedåbene, og dagens hjem kørsel af den lille ny. Giver en, en fædrelands fornemmelse der siger spar to.

Sidst min ikke mindst: Tillykke til de nye forældre og til den ny prins :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

well sunshine når folk så åbenlyst sidder og kommer en kommentar som tydeligvis er SÅ modsat min så kan du være helt sikker jeg siger min, hvis du mener det er fordi jeg har et iltre temperament er så op til dig, så lader jeg stå for din regning.

Jeg elsker ikke noget kongehus eller nogle tasmanske djævle, og jeg har da hellere ikke set ret meget af mediedækningen af fødslen, set det i nyhederne osv. men vist også det eneste mere eller mindre.

Men når folk mener kongehuset er latterligt fordi det koster os penge så må det enten være fordi de ikke kan gennemskue hvor meget vi får igen eller fordi de simpelthen ikke vil se det.

Og hoopstar du siger nu pludseligt at din holdning ikke er "hvis jeg ikke kender dem så fuck dem" men var da sjovt nok netop dit første argument i en tidligere post. Må håbe du selv ved hvad du mener.

Og nej vi skal ikke alle være lige og sådan bliver det da hellere aldrig. Der skal være en gulerod for at arbejde mere og der skal også være en arvemæssig status.

Med mindre du mener at selvom direktøren for den danske bank har arbejdet 60 timer i ugen for at komme til hvor han er og stadig arbejder ligeså meget, ikke skal gi en bonus jamen så er vi ganske enkelt bare uenige der og det kan live en hel anden diskution.

Jeg synes som tidligere sagt at det er fedt at vi kan prale af at vi har et kongehus med så stolte traditioner, traditioner som skiller sig d fra den verden vi bor i hvor alt er i udvikling og alt skal være større, bedre, nyerer, hurtigere, vildere osv.

Og for at vende tilbage til sunshine, deltage konstruktivt i diskutionen eller lad vær med at kommeterer på min holdning og min person, og ja jeg så godt dine smileyer.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Vil bare lige hylde Jes Dorph Petersen for at lave årets TV-kommentar. "Og her overhaler Prinsen en HT-Bus". Dette beviser bare at den her historie ikke har noget kød på sig. Synes det er fint nok at der er et tv-indslag om fødsles, men et flere timers langt indslag er nok ikke nødtvændigt, vil da hellere se noget om de 40.000 der døde under jordskælvet. Tilgengæld synes jeg det er noget pis at kalde ham en "fucking lorte prins" og sådan, han har da om nogen ikke haft noget at sige i denne sag.
Senest rettet af DJ LAU 18 okt 2005, 21:43, rettet i alt 1 gang.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

deejay_wonder skrev:Hvis kongehuset gjorde lidt mere ud af, at være mere lige stillede med os andre, så ser jeg ikke nogle problemer i at kongehuset er her.!
Den dag de bliver som os bliver det deres død..Hvis ikke man gider se om det i TV kan man jo bare slukke..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Angående hvor ligestillet og hvor meget kongehuset gør for os, så vil jeg da lige rette henblik på et program der kører på DR1. Det handler om Schackenborg, hvor vores prins faktisk er ejer/bestyrer/direktør (kald det hvad du vil). Lad være med at undervurdere hans evner til at drive et landbrug. Ej heller om han gør noget for Danmark. Han har en kæmpe eksport af råvarer og er så småt begyndt at eksportere juletræer. Bl.a. til Asien, hvor der er et stigende marked for brugen heraf. Hvor det kommer til indenrigshandel så leverer de faktisk kartofler og andre varer til Dansk Supermarked og Foreningen af Danske Brugser. Det er i eget navn, hvor der markedsføres på gårdens navn, i lighed med f.eks. Samsø-kartofler. Ydermere leverer de varer til Coop Danmark under navnet Coop.

For lige at tage hvad de gør for lokalbefolkningen: 1) De leverer en kæmpe efterspørgsel på arbejdskraft i Sønderjylland, 2) Ansatte landmænd på Schackenborg har fået deres arbejdsskema tilrettelagt sådan at de selv kan drive et landbrug ved siden af. Her lejer de jorden af Schackenborg og derved så hjælper Schackenborg når der skal sås, høstes etc. Herforuden kan de låne de maskiner de skal bruge kvit og frit således at de mindre gårdejere ikke selv skal ud og investere i de ret dyre maskiner og vedligeholdelsen heraf.

Angående uddannelse så har Kongehuset ikke ligefrem "kun" en gymnasieeksamen. Vores Kronprins har desuden en ret god militæruddannelse, hvor der ikke bliver taget hensyn til at han har blåt blod i årerne. Akademisk eller militær uddannelse er ligemeget. Hvis de ikke havde den uddannelse de havde ville de ikke kunne klare deres job. At være regent, også i Danmark, kræver en anelse mere end bare sidde med krone i en høj flot stol med et scepter i hånden og læse en nytårstale op.

Hvis kongehuset bliver gjort lige med resten af befolkningen vil det miste sin funktion. Mange mener at de bare er pyntefigurer. Jeg er slet ikke enig. De gør et kæmpe stykke ambassade arbejde. Det danner iøvrigt kontakter med andre lande via den respekt det alligevel giver at være regent for et land. Kontakter der bl.a. gør at når den almene dansker tager en uddannelse har de muligheden at komme på universiteter og lignende i udlandet. Modargumentet ville her være at den enkelte uddannelsesinstution selv burde være stærk nok til at skabe den forbindelse. Det skal det også, men man kan jo så spørge sig selv, hvad der ellers gør et land attraktivt at være i. Undervurder ikke franskmænds syn på det danske demokrati og dets kongehus (kender tre franskmænd og har talt med dem hvorfor de valgte Danmark istedet for et hvilket som helst andet land... interessen for det danske samfunds opbygning skaber nysgerrighed).

For ikke-royalister må det være oplagt at gå til den stik modsatte styreform, med en stadig opretholdelse af det folkelige demokrati. Godt nok, så tager vi det. USA er et eksempel herpå. Der sidder til gengæld 12 vismænd (eller flere... lidt tid siden jeg havde om det) og skal godkende deres folketingsvalg. De kan vælge at stemme imod. For faktum er at det helt direkte demokrati ikke fungere optimalt. Platon og Sokrates gjorde ellers mange tanker i det og så vidt vides så tager de faktisk forbehold for at der skal være et led mere end den almene stemme (borger/befolkning). Derfor fungerer kongehuset til stadighed. Der skal være et led højere oppe end de folkevalgte. Ligeledes som de 12 vismænd i USA som kan godkende eller afslå et folks valg. Det skete f.eks. med Al Gore/Bush valget i Florida f.eks. (og for de lidt langsomme var fadæsen her at Gore fik flest stemmer, mens Bush vandt staten...)

Jeg lægger ikke skjul på at jeg er tilhænger af kongehuset som instans, men det med at sige de ikke bidrager med noget eller for den sags skyld ikke kan noget er en anelse tyndt. Derfor modargumentet. Folk må synes hvad de vil omkring det. Det er et evigt omdiskuteret emne.

... med forbehold for tyrkfejl
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Som Down1 skriver, hvis man ikke gider at se på det, kan man da bare slukke fjernsynet! Jeg ser ingen grund til at hidse sig sådan op over alt det her. Mht at deltage konstruktivt i det her, så synes jeg det er ret formålsløst, fordi folk har hver sin mening, og det lyder ikke til at man gider høre på hinanden i denne her sag. Alligevel kommer jeg med min:
Jeg er absolut ikke royalist, men jeg synes dog det er lige at gå over stregen at kalde barnet for en fucking lille lort eller hvad det nu var der blev sagt. Kongehuset er en fin reklame for Danmark, og jeg mener at kronprinsen (ham den gamle af dem) har gjort alt hvad der står i sin magt for at ligestillet med os andre danskere igennem alle de uddannelser han har taget. Jeg ser ingen grund til at afskaffe monarkiet, for det er en af vores ældste traditioner. Fremover tror jeg dog, i takt med EU at det får mindre og mindre at skulle have sagt, magtmæssigt.
Men hids jer lige ned, og ja her kommer smileyen igen, DjMail. :D for jeg ser ingen grund til at hidse sig op over det her
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Kongehuset har jo ingen magt...
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Down1 skrev:Kongehuset har jo ingen magt...
Læs hvad den kære Q-leg skriver Down1 ;)

Derudover har dronningen faktisk magt.. Hun skal underskrive alle vedtagede lovforslag inden 30 dage - Ellers er de ugyldige og skal vedtages på ny. Så jo vores monark har skam en funktion - Derudover er de vores ambasadører i udlandet, og hjælper bl.a. til at vi får eksporthandler i hus til de danske virksomheder, og dermed økonomisk vækst.

At sige, at kongehuset ikke har nogen magt eller funktionalitet er debilt at sige.. Ganske vist har kongehuset intet at sige i forhold til da vi havde Enevælde i Danmark, hvor det var kongen der bestemte alt - uanset om det så var skatterne til hvad folk de måtte. Dette må imidlertid have været et utroligt hårdt job, selvom jeg tror at de har haft vismænd til at gøre alt research og så har de bare skulle underskrive loven - og sjovt nok om det ikke ligner det ovenstående eksempel på, hvordan det fungerer i dag.
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

odder skrev:Derudover har dronningen faktisk magt.. Hun skal underskrive alle vedtagede lovforslag inden 30 dage - Ellers er de ugyldige og skal vedtages på ny. Så jo vores monark har skam en funktion - Derudover er de vores ambasadører i udlandet, og hjælper bl.a. til at vi får eksporthandler i hus til de danske virksomheder, og dermed økonomisk vækst.
Hvis hun har magt kunne hun vel sige nej til at skrive under ;) Men det gør hun sjovt nok ikke..Så det er kun på papiret hun har magt.

Deejay_Wonder
Kontakt:

Dronningen >skal< stort set skrive under på alle lovforslag. Der er visse tilfælde, tilfælde man aldrig har hørt om før, hvor hun kan nægte at skrive under.

Kunne være meget sjovt hvis hun skrev under på at monarkiet skulle nedlægges.

Hvad angår denne tråd, så synes jeg den skal lukkes. Vi har fået konstateret at vi alle har forskellige meninger om kongehuset. Desuden ville det også være irriterende hvis vi alle havde samme mening om tingene. :D
Tilmeld dig nu
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

jeg ser ingen grund til at lukke tråden. enedelig er der en diskution på chart som ikke omhandler pik,patter og tromme musik.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Om Dronningen kan undlade at skrive under eller ej... Det kan hun godt, men så skal hun selv til en afstemning om hun skal fortsætte som Dronning eller om næste mand skal tage over. Sådan er det i dag, hvilket står i den Grundlov kongehuset selv har godkendt. Og hvorfor godkendte de så det. Jo fordi instansen højere (jf. mit forrige indlæg) ikke må være politisk tilhænger af en bestemt politisk linie. Instansen skal jo fungere under en hvilken som helst politisk linie. Derforuden var der da først grund til at brokke sig over det danske monarki, hvis det virkelig var at en person virkelig var tungen på vægtskålen. Så nærmer det sig et diktatur, eller et direkte monarki. Det kan vi hurtigt blive enige om det ikke fungerer i nutidens samfund.

Ligestilling ved hjælp af uddannelser... Hvordan f***** kan man sige at akademiske uddannelser er med til at skabe ligestilling mellem trone og befolkning? Jeg spørger bare fordi jeg ikke kan se sammenligningen. Alle i kongehuset har altid haft de "høje uddannelser", så hvorfor er kronprinsen så mere ligestillet med resten af befolkningen end resten af kongehuset? Hvis der endelig skal bringes nogen ligestillingssammenligning frem så vil det da være mere oplagt at bringe den udseendelse Kronprins Frederik lavede sammen med TV2-Sporten ("En Kronprins af Tiden" hed programmet). Der gav Frederik lov til at man fjernede hans "De" og derfor kunne Morten Stig Christensen sige "du" til ham. Det får derimod ham til at virke som en hvilken som helst anden. Ikke at han har en cand.merc.alt-for-meget. Folk med højere uddannelser synes jeg ofte har en lang distance til den gode dagligdags dansker. Jeg har sjældent mødt et mere snobbede folk end dem på min tidligere uddannelse ihvertfald.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar