W800i

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

W800i

Indlæg af Sive »

Billede
Så fik jeg en W800i og kan kun sige den er rigtig lækker!
Den kommer i en pakke med et 512MB kort, høretelefoner, adapter til høretelefoner, lader og datakabel.

Den er rigtig let at skrive på (plejer at have Nokia, så er vant til det), og man lærer den hurtigt.

Billederne den tager er sindsyge gode med autofokus og 2 megapixel kamera:

Kørende i bil:
Billede

Haven i panorama mode(man tager 3 billeder og den sætter dem sammen):
Billede

Makro funktion(Billeder tæt på):
Billede

Haven standard:
Billede

Størrelsen på den svarer ca. til Nokia's 6230i.

Menuen i den er rigtig "smooth" og tasterne siddegodt på den. Den er hurtig i menuerne og den lagger ikke.

Mit råd: KØB DEN!

:5af5

Ups glemte lige mp3 afspillere:D

Den er også mega nice! Når man browser sine sange og vælger en sang, dropper afspilleren nærmest ned .. Meget nice:)
Og så er der jo også RSD radio i, så man kan se hvad man hører osv, ligesom i en bil :)
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Du glemte lige det faktum, at man kan bruge telefonen som mp3-afspiller uden at have telefonen tændt ;) Derudover har SE sat en ny standard, så man kan bruge et hvilket som helst par høretelefoner, så man ikke skal have nogen der er specielt lavet til det. Mega nice.

Og jeg vil give dig ret i at telefonen er nice, men jeg må nok indrømme at jeg har vigtigere ting at bruge 3000 kr på end lige en ny mobiltelefon :)
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

enig rigtig fed tlf.
har dog k750i.
modellen før den ;)
de er næsten ens. største forskel ved de tlf´er er de 2forskellige mp3 afspillere, og det med du kan ha den slukked og høre mp3. :)
ellers er de så godt som ens :) hehe
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Lir telefon... Den havde jeg dog ikke råd til. Istedet har jeg købt en Motorola RazR V3 som jeg også synes skal have kredit. Den er fandme fandme - no offence, men W800i kan godt pakke samme.
Minusset ved V3'en er dog, at knapperne er lidt specielle - det skal man lige vende sig til. Dem kunne de godt have lavet i metal, når nu de har lavet hele case'et i matsort metal - så f.eks. knapper i sandblæst metal. Det kunne være ondt.

4½ ud af 5 til SE W800i
På grund af:
- manglende originalitet mht. design
- forfærdelig grim farve - ingen over 15 kan da holde den farve ud
- alt for høj pris

4 ud af 5 til Motorola RazR V3
På grund af:
- slækkende på kvalitet ved knapperne
- ingen mp3-afspiller

Billede

Billede
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg vil give dwr ret i et par ting.. Bl.a. at telefonerne er for dyre.. Jeg kunne forestille mig, at de forskellige producenter rider afsted på modestormen, og bare høster unges penge, da de prøver altid at have det nyeste, smarteste og mest ansete blandt deres omgangskreds. Deriblandt selvfølgelig mobiltelefoner, som må siges at være noget af det, som mange går meget op i.. Og derefter nok tøj (især blandt trunter).

dwr siger desuden at der er slækket lidt på kvaliteten.. Og det vil jeg egentligt godt give ret i.. Men igen er grunden til at de har lavet case'et i alu og knapperne i plastic, at det er førstehåndsindtrykket der sætter sit præg. Derfor gælder det om at den er så stilfuld og vild på det ydre og så kan de godt lave knapperne i ringere kvalitet, da det er en klaptelefon, og størstedelen af alle der kommer til at bruge den har købt den, og dermed kan har de tjent på det.

Ja de senere modeller af Sony Ericsson ligner hinanden meget, men ikke desto mindre har jeg aldrig haft en telefon, som kunne holde til mere end min SE T630. Den ramte flere gange både stengulv og betonmure uden at gå i stykker.. Så vil ironien så at mit display flækkede da jeg slog med en finger på det, hvilket jeg havde gjort mindst 1000 gange før :?

Jeg synes det er et par fede telefoner, men jeg må ærligt indrømme, at jeg hellere vil bruge mine penge på andre ting end en ny telefon (som jeg også skrev tidligere).
Selv har jeg en Nokia etellerandet, og den kan ringe og skrive sms'er, hvilket er det jeg har brug for.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

odder skrev:Og derefter nok tøj (især blandt trunter).
Bare til orientering så viser flere undersøgelser, at trunterne slet ikke bruger så mange penge på tøj som mange mænd.

Men lidt metroseksuelle er mændene nok blevet med alle de mange homoer på dansk tv.

Må give ret i at mobiltelefoner generelt er for dyre, og så er det hammer ærgerligt, at man ikke kan få de lækre Sharp telefoner.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
vnL
Geografisk sted: Langt Bortistan
Kontakt:

Indlæg af vnL »

Skriv lige et indlæg når joysticket ikk fungerer længere, synes altid det er problemet med SE!
Billede
zorro^
Geografisk sted: Langestrand

Re: W800i

Indlæg af zorro^ »

Sive skrev:Og så er der jo også RSD radio i, så man kan se hvad man hører osv, ligesom i en bil :)
Virker radioen uden headset som antenne? Det ville være super lækkert.
Jeg skal helt sikkert have en om nogle måneder når jeg er færdig med mit nuværende abbonoment.

Jeg synes godt nok også den orange farve gør den noget grimmere end k750'eren men det må man jo ta med. 512 mb kort er jo et must, især med så godt et kamera.
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Du skal desværre ha ledningen i. Men du kan sagtens høre på "højtaleren"
<center>Billede
Asskicker

Indlæg af Asskicker »

Moto RazR er en mega nice telefon!
den er super svedig, men lige en advarsel LAD vær med at tabe den ;)

Jeg brugte 4500 og tabte den engang fra en halv meter og slam intet på skærmen :) ville koste 2500 at lave, så istedet købte jeg SE k750i og det er fanmer også en fed telefon :=) Ligeledes 2megapixels cam og mp3 afspiller.. koster 3000 uden abonnement..
Softwaren i telefonen er fyldt med alt muligt dejligt, lir og pis og lort :D

Nu kom jeg lidt ud på et andet spor, men kan varmt anbefale telefonen.. jeg synes den er svedig :)

RaZr har et RIGTIGT lækkert design, men halter efter min mening nu LANGT efter mange af de telefoner der i øjeblikket er på markedet. Men så igen RaZr´en er jo også mest en design telefon så på den måde kan det ikke sammenlignes
Asskicker

Indlæg af Asskicker »

Iøvrigt følger der 64 mb kort med til K750i ikke meget.. men et 256 f.eks. koster 199.- så det er sgu til at overkomme, har ikke set priserne for kort længere oppe, men går udfra at priserne ca. passer med antallet af mb :)

Og Radioen virker på K750i ikke uden headset :|
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Mht. til design så vil jeg mene at Sony Ericsson er mindst lige så innoverende som for eksempel Nokia og egentligt også Motorola. Motorola har haft det samme klapprincip siden deres første mobiltelefon. Sony Ericsson skiftede deres design til hen i retningen af hvordan de gamle Sony telefoner så ud. Så for Ericsson som sådan er det faktisk et kæmpe stilskifte der skete dengang.

Om den ene telefon kan synge og danse, mens den anden kun kan finde ud af at spille poker er jeg fløjtende ligeglad med. Jeg savner at kunne få en telefon uden at skulle give en halv herregår for lortet, når man bare ønsker en telefon, der kan udføre faktiske telefonsamtaler og måske lige sende en sms eller to, uden at det kræver indstilling af en ordbog, der i forevejen ikke kan halvdelen af de ord jeg bruger min sms-funktion til. Så kan billedetagning, omvandrende stereoanlæg osv sagtens være i nogen modeller. Bare man havde valget. :?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Ærlig talt så forstår jeg ikke, at folk gider bruge så mange penge på en mobiltelefon. Det er jo bare en mobiltelefon!! Tænk på hvor meget forhandlerne griner af jer når I går ud af butikken fordi I lige har lagt 3000 eller 4500 for den nyeste telefon, bare for at I kan sige, at I har den? Ja, måske tager den gode billeder, men hvor tit er det lige, at man får brugt de billeder til noget? Så er et digitalkamera da en million gange federe og har da også lige 10 års længere holdbarhed.

Har for nylig købt en SE k700i, ikke den allernyeste model, men den kan det jeg skal bruge, og den tager fine billeder. Den kostede mig 299, så jeg er ganske tilfreds.

Det er ikke for at provokere nogen, forstår bare ikke hvad det er, der driver folk til at bruge så mange penge på en mobiltelefon. Om det er som en slags statussymbol, eller hvad det er???
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Sunshine skrev:Ærlig talt så forstår jeg ikke, at folk gider bruge så mange penge på en mobiltelefon. Det er jo bare en mobiltelefon!! Tænk på hvor meget forhandlerne griner af jer når I går ud af butikken fordi I lige har lagt 3000 eller 4500 for den nyeste telefon, bare for at I kan sige, at I har den? Ja, måske tager den gode billeder, men hvor tit er det lige, at man får brugt de billeder til noget? Så er et digitalkamera da en million gange federe og har da også lige 10 års længere holdbarhed.

Har for nylig købt en SE k700i, ikke den allernyeste model, men den kan det jeg skal bruge, og den tager fine billeder. Den kostede mig 299, så jeg er ganske tilfreds.

Det er ikke for at provokere nogen, forstår bare ikke hvad det er, der driver folk til at bruge så mange penge på en mobiltelefon. Om det er som en slags statussymbol, eller hvad det er???
Jeg ved ikke med dig, men nyt teknik er skide sjovt at lege med. Tror til dels det er noget med statussymbol, men også fordi at man ka' li' tekniske dimser.. Correct me if im wrong. :)
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Kvinder og teknik går ikke så godt sammen.. Så nej det siger mig intet. Men med jer hankønsvæsner forstår jeg det nok godt.. Lidt.. :D

Ja måske er det sjovt at lege med, men det er jo ikke noget man bruger til noget som helst. Så på den måde kan jeg ikke se, at det er fedt. Men er 3000 kr ikke også sygt meget at bruge, for at kunne komme til at lege med teknik?
PsyClone
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Sunshine skrev:Kvinder og teknik går ikke så godt sammen.. Så nej det siger mig intet. Men med jer hankønsvæsner forstår jeg det nok godt.. Lidt.. :D

Ja måske er det sjovt at lege med, men det er jo ikke noget man bruger til noget som helst. Så på den måde kan jeg ikke se, at det er fedt. Men er 3000 kr ikke også sygt meget at bruge, for at kunne komme til at lege med teknik?
Tjoo, jeg ville heller ikke kunne finde på at bruge så meget på en telefon.. Jeg venter altid til de bliver gamle (og billige). Hehe.

Men jeg har en kammerat der skifter mobil telefon hver gang solen går ned ca.. Han gør det pga. han vil være de første der har prøvet telefonen og "fordi det er jo altid sjovt at lege med nye ting som ingen andre har".

Kan nu godt forstå ham.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Der er vi meget uenige. 3000 kr er jo fandme en hel måneds husleje, og at skifte bare for at kunne sige, at man har prøvet det først.. Det synes jeg er dumt. Og jeg synes det er helt vildt ufedt at sidde og høre på en, der snakker om, at han har prøvet sådan og sådan, og han var den første osv. Hvis man snakker om en ny telefon og så de siger "ej HALLO, den har lissom været ude i 100 år, den fik jeg da for et halvt år siden" og i den dur. Det er latterligt, synes jeg.
PsyClone
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Sunshine skrev:Der er vi meget uenige. 3000 kr er jo fandme en hel måneds husleje, og at skifte bare for at kunne sige, at man har prøvet det først.. Det synes jeg er dumt. Og jeg synes det er helt vildt ufedt at sidde og høre på en, der snakker om, at han har prøvet sådan og sådan, og han var den første osv. Hvis man snakker om en ny telefon og så de siger "ej HALLO, den har lissom været ude i 100 år, den fik jeg da for et halvt år siden" og i den dur. Det er latterligt, synes jeg.
Kan jeg godt følge.. Men sådan er vi jo så forskellige. :)
Kunne også sagtens finde noget andet at bruge 3 kilo på.
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Jeg skifter mobil cirka 1 gang om året...og når jeg endelig skifter køber jeg en foholdsvis dyr telefon.. 2500 cirk :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Mine krav var:
- Der skal være et fedt design
- Den skal være lavet i noget lækkert materiale
- Den skal have et godt display, så jeg kan se hvad jeg laver

Og det fik jeg og så slap jeg med betale 1499,- for min. (og så selvfølgelig bandt jeg mig til 1200,- i forbrug fordelt over 6 måneder).
Men det er også mine fulde omkostninger for telefonen.

Min gamle telefon var en 7210 som jeg havde haft i snart 3 år - den havde jeg købt brugt (faktisk af Dennis herinde fra) og han havde nok haft den i et år.
Årsagen til mit telefon-skift var, at 7210'eren efterhånden var pænt slidt og højttaleren til ringetone, højttaler-funktion, alarm osv., var røget og batteriet ikke holdt i over 2 døgn (eller 25 minutters taletid).

Grunden til, at jeg vil mene, RazRen er bedre en W800i'eren, er fordi jeg ser det som man bør lære at gøre. Kvalitet i forhold til pris. (Problemet er jo nok her, hvordan man bedømmer kvalitet)
For jeg synes, at der er betydeligt mere kvalitet i RazRen i forhold til at W800i koster 150% af hvad RazRen gør.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar