Undersøgelse
Redaktør: Moderators
Undersøgelse
Hejsa...
Jeg skal lige bruge lidt hjælp.
Jeg skal bruge nogen til at besvare et spørgeskema til vores afsætnings-opgave.
Skal kun bruge 25 svar, så behøver ikke så mange - skal bare bruge dem inden imorgen (tirsdag)
Her er linket: http://dubidu.dk/dk/dubidu.php3?sid=3048
På forhånd tak.
Mvh
dwr
Jeg skal lige bruge lidt hjælp.
Jeg skal bruge nogen til at besvare et spørgeskema til vores afsætnings-opgave.
Skal kun bruge 25 svar, så behøver ikke så mange - skal bare bruge dem inden imorgen (tirsdag)
Her er linket: http://dubidu.dk/dk/dubidu.php3?sid=3048
På forhånd tak.
Mvh
dwr
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
dån 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Knæk og bræk med opgaven. Spørgeskema besvaret
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Spørgeskema hermed udfyldt. Men har du gjort overvejelser om at opnå en form for repræsentativ undersøgelse siden du anvender en kvantitativ metode. En af ulemperne ved at anvende denne metode er at dine spørgsmål bliver til ikraft af primære subjektive og teoretiske antagelser, således at dette spørgeskema måske ikke afspejler virkeligheden. Et alternativ du kunne overveje til næste gang, såfrem du ønskede at fremstille en kvantitativ undersøgelse var at anvende forskellige strataer som kunne differencere din gruppe af respondenter (i dette tilfælde CA), dog er dette realistisk set ikke den bedste mulighed da udvægelsen af respondenter til at skabe en repræsentativ undersøgelse, vil uundgåeligt sætte dig i en situation, hvor du igen ville, pga subjektive og teoretiske skøn udvælge de respondenter som skal anvendes i din undersøgelse. Hvor vil jeg så hen med dette, svaret er todelt. for det første vil jeg blot hjælpe dig med disse overvejelser til at du kan forsvare denne opgave bedre i tilfældet af en eksemens situation, du går på 1. årig hh på cbs right?
. For det andet vil blot, på baggrund af ovenstående forklaring, give dig en mulig argumentation for valget af jeres metode, nemlig tilfældig udvægelse i forbindelse med kvantitativ metode.
Held og lykke, jeg er ikke svær at finde i denne undersøgelse 
en videnskabsteoretiske retning, vil efter min mening være en social konstruktivisme da det er værdier, holdning normer mm. du ønsker at undersøge i forbindelse med unges stof vaner. Men omvendt vil jeg også argumentere for en realisme, måske kritisk realisme, da du vil anvende statestik i forbindelse med at give en beskrivelse af verden. QLZ hjælp mig din VT nørd 
Tror det legolas prøver at sige med "fine" ord, at du skal være kritisk overfor din "sample". Den kan meget muligt være yderst misvisende, hertil bør du benytte, for det første en større sample, og for det andet, så tilfældig som mulig.
Nu ved jeg, at du ikke vil lave en statitisk analyse ud fra svarene i dit skema - var det tilfældet ville din population højst sandsynligt ikke være normalfordelt, ingen skam i det, men testet ville nok vise et meget skævvredet billede af virkeligheden.
Hertil skal du lave nogen spørgsmål, som viser om personen har prøvet at "ødelægge" dit skema, samt overveje stærkt hvad der skal være din respons, og hvordan du vil måle den. En varians analyse ville være på sin plads.. (givet det var mig der skulle lave den)
Nu ved jeg, at du ikke vil lave en statitisk analyse ud fra svarene i dit skema - var det tilfældet ville din population højst sandsynligt ikke være normalfordelt, ingen skam i det, men testet ville nok vise et meget skævvredet billede af virkeligheden.
Hertil skal du lave nogen spørgsmål, som viser om personen har prøvet at "ødelægge" dit skema, samt overveje stærkt hvad der skal være din respons, og hvordan du vil måle den. En varians analyse ville være på sin plads.. (givet det var mig der skulle lave den)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
Haude
Hehe... ligefrem nørdLeG0lAsDK skrev:QLZ hjælp mig din VT nørd
Det bliver lidt off-topic, men et par overvejelser ang. udformningen af et spørgeskema på godt dansk. Og hvis det er til et 1. semesters projekt vil jeg faktisk rose Jer lidt for udformningen af spørgeskemaet. Spørgsmålene kommer i en nogenlunde rækkefølge og antallet af optioner ved hvert spørgsmål er ligeledes ok, til at danne en kvantitativ undersøgelse.
I forlængelse af det FrZ og LeG0lAsDK forklarede så vil jeg kort nævne et par detaljer.
For det første omkring det repræsentative: 25 respondenter er ihvertfald ud fra en samfundsvidenskabeligt synspunkt meget lidt. Endnu mindre bliver det når der er opstillet helt tekniske krav til folk. De skal have adgang til nettet og kende Chart Attack. Ihvertfald bør efter, min mening, I Jeres fokusgruppe-afgrænsning klart definere at jeres valg af målgruppe. For eksempel også angive at det er det dance/trance entusiaster (eller simple nærige mp3-hungrende folkefærd, hvilket jeg ikke anbefaler at skrive). Meningen med denne genre tilkendegivelse er at I dermed kan undlade til eksamen at få et spørgsmål, lydende: Det vil sige at hvis jeg (hr. sensor/vejleder) går ind på et Crazy Daisy, så er 80% af de folk jeg møder fucked op i roen pga en nær overdosis?.
For det andet så vil jeg passe på med at skrive Hvilken samfundsklasse kommer du fra? Her bliver det nemlig svært med de forskellige svarmuligheder der er. Hvem definere hvad en lav, lidt over middel eller f.eks. høj samfundsklasse er. Lad der være en boks hvor folk kan skrive "Ved ikke". Den kan faktisk også indgå i analysen. En god bog til at beskrive hvorledes man analyserer og inddrager spørgsmål om samfundsklasse er "Practical and Social Investigation" af Christopher Pole og Richard Lampard (omkring side 200-220 mener jeg det er)
Hvis det havde været mig ville jeg istedet, enten via Danmarks Statistik eller Reuters (ikke nyhedsbureuet) have defineret nogle indkomster, eller hvad I nu bruger som faktor. For folk definerer forskelligt!
Jeg synes ikke at I skal gå ind og rette det som er taget op herinde hvis I ikke allerede har gjort overvejelserne i raporten. For det første går jeg f.eks. ikke på CBS, og for det næste har I højest sandsynligt ikke arbejdet så satans meget med kvalitative og kvantitave analyser at det forventes at I skal kunne tage overvejelserne omkring de her ting.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Jeg takker mange gange for oversættelsen... Lidt synd du ikke regnede mig jeg forstod det. (føler mig en smule antastet).FrZ skrev:Tror det legolas prøver at sige med "fine" ord, at du skal være kritisk overfor din "sample". Den kan meget muligt være yderst misvisende, hertil bør du benytte, for det første en større sample, og for det andet, så tilfældig som mulig.
Desværre så understøtter hjemmesiden ikke mere end 25 besvarelse per undersøgelse (medmindre man betaler).
Alternativet var at vi skulle rundt på skolen og irritererer de andre elever med de der lede spørgeskemaer - og det gad jeg ikke. Men hvis vi havde gjort det, så havde det jo også kun være 20-30 besvarelser vi fik.
Vi kunne godt se at der var en enkelt der havde taget pis på skemaet og det generede ikke mere end, at denne blev fravalgt.
Hvad analysen angår så var det en statistisk krydstabel vi skulle have opstillet, så man evt. kunne se nogle sammenhænge.
Den slags er bare svært når man ikke har flere respondenter end vi nu engang har.
- forbehold for usammenhæng og manglende ord, sætninger og grammatik fejl... hic!
Iøvrigt, så mange tak til skæv-ben, friis og kummefryseren for pointers og hjælp... Nok lidt over det niveau vi er nået til, men hva pokker. Det kan vel alt sammen bruges.
Og tak til alle jer andre for besvarelserne.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Bare husk, at statistikkerne kan (mis)bruges til mange ting, og det bliver de også. Som nævnt af andre er din population ikke særlig stor, og dermed skal der ikke mange 'fejl' til at ændre på resultatet.
Bare tænk på testnationen, hvor det lykkedes for hr. og fru spillefugl at snyde Tipstjenesten og fastslå, at bornholmerne er mindre kloge end fynboer (men der bor Drud jo også).
Princippet bag 'attentatet' var jo ganske velgennemtænkt. Der bor færre mennesker på Bornholm end på Fyn, så antallet af bornholmske computere med adgang til internettet er derfor også mindre. Så man skulle bare svare lidt forkert, så kunne man hurtigt få venstrehåndede, der bor på Bornholm, og holder med FCK, og har rødt hår og bor i en lejelejlighed til at være dummere end en Nordjyde, der er højrehåndet, holder med Vejle, har brunt hår og bor i ejerbolig til at være klogere.
Bare husk, at statistikker kan vendes og drejes på alle måder.
...
Bare tænk på testnationen, hvor det lykkedes for hr. og fru spillefugl at snyde Tipstjenesten og fastslå, at bornholmerne er mindre kloge end fynboer (men der bor Drud jo også).
Princippet bag 'attentatet' var jo ganske velgennemtænkt. Der bor færre mennesker på Bornholm end på Fyn, så antallet af bornholmske computere med adgang til internettet er derfor også mindre. Så man skulle bare svare lidt forkert, så kunne man hurtigt få venstrehåndede, der bor på Bornholm, og holder med FCK, og har rødt hår og bor i en lejelejlighed til at være dummere end en Nordjyde, der er højrehåndet, holder med Vejle, har brunt hår og bor i ejerbolig til at være klogere.
Bare husk, at statistikker kan vendes og drejes på alle måder.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.