Lyder det sandsynligt. Nej det synes jeg heller ikke, men det giver til gengæld anledning til en god drengerøvsfilm, hvor Matthew McConaughey får lov til at spille sej skattejæger med hans sidekick Steve Zahn, der faktisk gør det rigtig godt i denne film. Filmen handler også om de to WHO læger, der leder efter årsagen til nogle dødsfald, og så bliver der blandet en afrikansk general og en masse soldater med.
Der er mange sjove actionscener i filmen, og selv om man godt ved, at de gode nok skal ende med at vinde, så sad jeg selv og tænkte på om jeg manglede slutningen af filmen, da filmen ikke så ud til at blive færdig med kun 15 minutter tilbage af filmen. Men det kunne den og på en god måde.
Filmen varer næsten to timer, og har noget af friskheden fra Three Kings kombineret med lidt National Treasure og et drys Indiana Jones over sig.
http://www.imdb.com/title/tt0318649/ kan du læse om den på imdb.
Jeg synes den er god. Penelope Cruz er ganske lækker, Matthew McConaughey gør det glimrende som opfindsom og godmodig treasurehunter og Steve Zahn er arbejdshesten, der får lov til at gøre alle de kedelige ting.
Jeg giver den
...