Drengerøvsfilm: Sahara

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar

Hvad synes du om filmen?

God til en søndag med tømmermænd
3
100%
God til en fredag eller lørdag aften
0
Ingen stemmer
Hvis der alligevel ikke er andet på tv
0
Ingen stemmer
Så hellere politisk debat på DK4
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 3

3dotz
Members of the Newlyweds

Drengerøvsfilm: Sahara

Indlæg af 3dotz »

Så er det endelig lykkedes mig at se filmen Sahara igennem fra start til slut. Filmen handler om et skib fra 18xx, der beklædt med jern sejler over Atlanterhavet for at strande i Sahara ørkenen.

Lyder det sandsynligt. Nej det synes jeg heller ikke, men det giver til gengæld anledning til en god drengerøvsfilm, hvor Matthew McConaughey får lov til at spille sej skattejæger med hans sidekick Steve Zahn, der faktisk gør det rigtig godt i denne film. Filmen handler også om de to WHO læger, der leder efter årsagen til nogle dødsfald, og så bliver der blandet en afrikansk general og en masse soldater med.

Der er mange sjove actionscener i filmen, og selv om man godt ved, at de gode nok skal ende med at vinde, så sad jeg selv og tænkte på om jeg manglede slutningen af filmen, da filmen ikke så ud til at blive færdig med kun 15 minutter tilbage af filmen. Men det kunne den og på en god måde.

Filmen varer næsten to timer, og har noget af friskheden fra Three Kings kombineret med lidt National Treasure og et drys Indiana Jones over sig.

http://www.imdb.com/title/tt0318649/ kan du læse om den på imdb.

Jeg synes den er god. Penelope Cruz er ganske lækker, Matthew McConaughey gør det glimrende som opfindsom og godmodig treasurehunter og Steve Zahn er arbejdshesten, der får lov til at gøre alle de kedelige ting.

Jeg giver den :3af5

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Da jeg jo ikke har tv kanaler på mit tv ser jeg jo en del films. Synes den her kan gå an uden at være prangende. Ok tømmermands film, men også ok hverdagsunderholdning. Ikke en jeg gad gå i biffen for at se. 3xCA er ok :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Udemærket underholdning. Det er action/adventure-komedie som Hollywood nu engang producerer det. Nogle Indiana Jones blockbuster bliver det nok ikke, men til en søndag hvor man ikke vil tænke over for mange indviklede plots er den ganske god :)

:3af5
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Figther

Indlæg af Figther »

Ja, jeg vil så gå med til at give den 2 ud af 5...

Enig er jeg i at den kan være god til en søndag, med tømmermænd. Og som helhed osse seværdig.
Men er jeg den eneste der er ved at amok over Matthew McConaughey?

Jeg får simpelthen knopper af at se på på hans overfladiske skuespil, også den sydstats accent. Syntes simpelthen det er for meget at se og høre på:--)

Selv i den ældrer film, hvor han spiller advokat for Samuel L Jackson, der er dømt for at slå to voldtægts mænd ihjel, er jeg osse ved at gå ud over mit gode skind...

Nå men det er nok bare mig;-)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Figther skrev:...
Men er jeg den eneste der er ved at amok over Matthew McConaughey?

Jeg får simpelthen knopper af at se på på hans overfladiske skuespil, også den sydstats accent. Syntes simpelthen det er for meget at se og høre på:--)

Selv i den ældrer film, hvor han spiller advokat for Samuel L Jackson, der er dømt for at slå to voldtægts mænd ihjel, er jeg osse ved at gå ud over mit gode skind...

Nå men det er nok bare mig;-)
Nej det er ikke kun dig. Jeg hader ham som pesten. Og skulle jeg give den en karakter igen, efter at have set den igen, så havde karakteren også været lavere. Det er kort sagt National Treasure uden den gode handling og det gode skuespil med en for tynd historie.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar