Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.
Vil lige smide et lille review på denne rigtig gode film
Først og fremmest skal nævnes at Jamie Foxx spiller enormt godt i denne film, man kan nemt tro det er Ray Charles man egentlig ser.
Filmen handler om hans tidligere år, op til 1965. Man ser en del flashbacks til hans barndom, og følger hvordan hans karriere starter og de problemer der opstår hermed. Der er to større ting som er ved at ødelægge Ray, misbrug og turlivet (med elskerinde). Dette fører så også børn uden for ægteskabet, ransagning af fbi og en retssag med sig, ud over at der er folk som vil spinde guld på hans talent.
Uden at kende mere til hvor meget der er sandt, så bliver historien fortalt meget medrivende og man keder sig ikke i løbet af filmen. Jeg følte bagefter at jeg havde set en helt anden side af Ray Charles.
Jeg kan kun give dig ret. Det er en meget gribende film. Desværre udkom den aldrig i særligt gode udgaver på dvd... En anelse fesent af en storfilm ikke at komme med DTS, eller i gift-set/Collectors Edition. Jeg håber faktisk Criterion, ezy-dvd eller den tyske udgiver af tin-bokse tager den op til genudgivelse. Jeg ved dog ikke om den er kommet som noget ekstraordinært i Japan.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright