Fra KBH til Malmø

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Fra KBH til Malmø

Indlæg af Feffe »

Nogen der har nogle venner eller noget som har taget skridtet og flyttet til malmø???

Vil gerne høre lidt om hvad de synes osv
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

overvejer at flytte til hamburg.. eller en af forstaderne... men det er jo den anden vej...
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

Hvad er der dog i fejen med dejlige Danmark
chart.dk@efnet
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det ved jeg ikke, Feffe.... Gælder det her: http://feffe.dk/ca/viewtopic.php?t=8290 ?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

feffe du kan være næsten 100% sikker på at jeg joiner dig i malmø når jeg er færdig med at læse (med mindre jeg finder job i london/paris/NY/amsterdam/sidney osv.
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Nu har jeg lige købt http://www.farveldanmark.dk/ e-bogen, ved ikk om den er 140 kr værd, men fuck det.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

UnitedPublic skrev:http://www.flyttilmalmo.dk/
send bogen til mig tak :D
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg har den desværre ikke, men jeg så at de testede den i fjernsynet en dag og den fik pæne anmeldelser med på vejen.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Nogen der har et link eller kan fortælle mig hvad man skal betale i skat af sin fortjeneste på salget af sin bostadsret i Sverige (Malmø)? Har søge på diverse sider men synes ikke jeg kan finde ud af noget konkret ... Hurtig hjælp vil være værdsat!
Skal man skrive noget her?
D3FrozTt

Indlæg af D3FrozTt »

Jeg har boet i MLM i over et år nu og jeg er stadig super glad for det - selvom det nok vil skuffe de fleste så har jeg har ikke fået köbt nogen stor bil ;) Til gengäld bor jeg lige midt i centrum (Triangln) til en, i forhold til KBH, helt latterlig lav hyre. ;)

Med hensyn til links så er der som tidligere nävnt ingen vej udenom www.sunddebat.com hvor du kan finde alt om alt og hvis ikke så er folk normalt meget hjälpsomme så den er en god ide at bookmarke.

Men for at besvare skatte sporgsmålet så er der jo ingen vej uden om at den korteste vej fra A - B er at gå direkte til source og www.skatteverket.se har lavet denne glimrende brochure som forklarer at JA du skal betale:

PDF (det er en god ide lige at checke den her fordi at reglerne blev lavet om per 01.08.08

Men läs lige den her först, den her er nok lidt mere forklarende:
Beskatning ved salg af svensk bolig:

Når man sælger sin bolig i Sverige beskattes man af ''overskuddet'' eller ''gevinsten'' ved salget efter svensk indkomstsakttelov.

Beskatningen udregnes ved forskellen mellem købsprisen plus forbedringer i boligen, der øger værdien, og salgsprisen. Sælges boligen med fortjeneste trækkes 30 procent i skat af 2/3 af gevinsten. Ved et tab på salget, kan man trække 50 procent af tabet fra i skat.

Eksempel: Du køber en bolig til 1.000.000 kroner og har sat nyt køkken i til 200.000 kroner. Du sælger senere boligen for 1.500.000 kroner.

Salgspris = 1.500.000 Kroner

- Købspris: -1.000.000
- Køkken: -200.000

Gevinst: 300.000 Kroner

2/3 af 300.000 = 200.000

Skat = 30% af 200.000 = 60.000

Ved salget bliver beskatningen altså i alt: 60.000 kroner.

Sakset fra http://www.boligsidensverige.dk/vaerdatvide/17/0
Men igen den indeholder ikke opdateringen pr. 01.08.08 som betyder at
Från och med den 1 januari 2008 är i stället 22/30 av vinsten skattepliktig.

Men held og lykke med det
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

lige lidt off-topic.. der er da lang tid til august :?..
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

chreddy1 skrev:
Nu er 6 måneder ikke skide længe at bo et eller andet sted...
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg har allerede budt på 2 huse derover så nu må vi se hvad der sker de er begge på over 300 kvm og med mega grund til og de ligger begge under 1.5 mil. De ligger godt nok lidt uden for malmø men det tager kun 15 min så er man i danmark.

Jeg har flere venner og bekendte der har taget skridtet og der er ingen der har fortrudt det endnu. Så hvis det er feffe kan du altid leje et værelse hehe. og mail er da os velkommen så skal jeg bare lige ha smidt konen ud først så jeg kun har en loverboy hehe!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Super, tak for info! Kan du også sige lidt om boligpriserne derovre? Jeg hører alt lige fra at priserne stiger, at de er stagneret, at de falder osv... Går ud fra det kommer an på de forskellige områder i Malmø, men kan du sige noget generelt? Hvad er trenden?
D3FrozTt

Indlæg af D3FrozTt »

chreddy1 skrev:
Jeg tror jeg lige skal ligge den hjemmebrändte på hylden for jeg er vist ved at blive blind - det skulle selvfölgelig stå 01.01.08 (som der iövrigt også står i PDF'en)

For at väre lidt gammelklog så skal man jo ikke flytte herover bare for at få en fed bil og en stor lejlighed - man skal göre det fordi man har lyst til at pröve noget nyt og så skal man väre indstillet på at det ligepludslig kräver at man bruger indersiden bare for at köbe en liter målk :D

Jeg er super glad for det men det skyldes ikke mindst at jeg har den luksus at have en indfödt käreste boende og det gör jo alting en del nemmere når nu der pludslig dumper et mystisk brev ind af dören man ikke fatter.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Cokeline skrev:
chreddy1 skrev:
Nu er 6 måneder ikke skide længe at bo et eller andet sted...
det ved jeg godt.. men han formulerede det som om det havde været den 1. august ;)..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

D3FrozTt skrev:Jeg har boet i MLM i over et år nu og jeg er stadig super glad for det - selvom det nok vil skuffe de fleste så har jeg har ikke fået köbt nogen stor bil ;) Til gengäld bor jeg lige midt i centrum (Triangln) til en, i forhold til KBH, helt latterlig lav hyre. ;)

Med hensyn til links så er der som tidligere nävnt ingen vej udenom www.sunddebat.com hvor du kan finde alt om alt og hvis ikke så er folk normalt meget hjälpsomme så den er en god ide at bookmarke.

Men for at besvare skatte sporgsmålet så er der jo ingen vej uden om at den korteste vej fra A - B er at gå direkte til source og www.skatteverket.se har lavet denne glimrende brochure som forklarer at JA du skal betale:

PDF (det er en god ide lige at checke den her fordi at reglerne blev lavet om per 01.08.08

Men läs lige den her först, den her er nok lidt mere forklarende:
Beskatning ved salg af svensk bolig:

Når man sælger sin bolig i Sverige beskattes man af ''overskuddet'' eller ''gevinsten'' ved salget efter svensk indkomstsakttelov.

Beskatningen udregnes ved forskellen mellem købsprisen plus forbedringer i boligen, der øger værdien, og salgsprisen. Sælges boligen med fortjeneste trækkes 30 procent i skat af 2/3 af gevinsten. Ved et tab på salget, kan man trække 50 procent af tabet fra i skat.

Eksempel: Du køber en bolig til 1.000.000 kroner og har sat nyt køkken i til 200.000 kroner. Du sælger senere boligen for 1.500.000 kroner.

2/3 af 300.000 = 200.000

Skat = 30% af 200.000 = 60.000

Ved salget bliver beskatningen altså i alt: 60.000 kroner.

Sakset fra http://www.boligsidensverige.dk/vaerdatvide/17/0
Men igen den indeholder ikke opdateringen pr. 01.08.08 som betyder at
Från och med den 1 januari 2008 är i stället 22/30 av vinsten skattepliktig.

Men held og lykke med det
Vil da gerne regne det om, til dem som ikke kan det med brøker
FrZs Lommeregner skrev:Eksempel: Du køber en bolig til 1.000.000 kroner og har sat nyt køkken i til 200.000 kroner. Du sælger senere boligen for 1.500.000 kroner.

22/30 af 300.000 = 220.000

Skat = 30% af 220.000 = 66.000

Ved salget bliver beskatningen altså i alt: 66.000 kroner.
Og dem som er rigtig hurtigere, kan se, at det er en stigning i skat på 10% - beviset overlader jeg til den kyndige, men kan da give et hint (2/3 = 20/30).
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Jeg kan sagtens se D3FrozTt's pointe om at flytter man til et andet land så er det for at bo med alt det det indebærer og ikke bare pga af en fed bil. Jeg har det bare sådan, jeg arbejder ude ved lufthavnen, det er nok den MEST ideelle arbejdsplads i Danmark hvis du samtidig skal bo i Malmø. Jeg har altid tænkt på at flytte til Malmø men havde ikke lyst til at pendle frem og tilbage mellem Malmø og Hedehusene fx. Nu har jeg chancen og så tager jeg den. Og ja, seføli skal min gamle Corolla '88 skiftes til en lidt mere tidsvarende model. Var der nogen der sagde Porsche??? Ok, små slag... Vi starter med en bimmer eller Audi :D

Jeg har fundet en ganske fin lejlighed på 60m2 til 777.500 SEK tæt på motorvej og ikke langt fra centrum. Tror sku jeg siger ja til den. Hvordan lyder det? Og jeg spørger lige igen om der er nogen der ved hvordan boligmarkedet ser ud derovre for tiden? Støt stigende, styrtdykkende eller bare stabilt?
Besvar