Hvad fanden...Hjælp til årsprojekt

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
pono
devarjokendte.dk

Hvad fanden...Hjælp til årsprojekt

Indlæg af pono »

hEjZa!

Skal lave en rapport på cirka 15 sider om emnet "Medier"

Har i nogle forslag til hvad jeg kan skrive om? Ved godt der går meget lektie på forummet men hvad fanden :)

Hilsen mads
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nu er medier jo rimeligt bredt? Er det om deres rolle i den politiske dagsorden/debat? Er det om udviklingen af danske aviser, Berlingske Tidenes historie eller salget af TV2? Lidt mere specifikt tror jeg ville være passende :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Det skal bare være "medier"

Så må vi selv finde ud af hvad vi vil skrive :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

jamen så synes jeg helt sikkert du skrive om de amerikanske semi-propaganda kanaler som opildner frygt i samfundet og derved får folk til at støtte krig.

eller måske sætte fokus på de juridiske aspekter. Såsom hvad man må og ikke må når jeg vel differencerer sig fra konkurrenterne. Må man svine dem i reklamer ? må man ha dem med i sine reklamer evt. for at vise at ens eget produkt er bedre ? Hvordan er det med product placement ? Hvordan er det med reklamer som bliver udelukkende for at forage folk og som bliver lavet velvidende om at de vil blive tvunget af tv og ud af bladende.

Du kunne også se på fremtidens muligheder kontra nutidens muligheder.
Måske tage sådan noget som Sponsor-fonen fra sonofon med og se på hvilke muligheder der ville være forlignende reklame i fremtiden.

Du kunne selvfølgelig også skrive omkring mediernes udviklin, jeg tænker på udviklingen inden for musik medierne cd,vinyl,mp3,md osv. og på udviklingen inden for data medier floppy,cd,dvd,md osv.
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Tak for svARENE ;G

Vi har fået nogle emne vi kan tage udgangspunkt med:

Spindoktornes rolle
Virksomhedens afhængighed af medier (PR m.m)
Mediernes rolle i forhold til de politiske beslutninger
Mediernes fremtid
TV-reklamer
Avisens fremtidige rolle
Unges medievaner
Nyhedsformidling
Trends inden for formidling
IT og medier
Netbaserede reklamer
Nyhedskritirier - og konsekvenser for mediebilledet
Dokumentar - reality programmer og konsekvenser for den enkelte dansker

Kan i komme på flere :D
Brugeravatar
mt^2

Indlæg af mt^2 »

Jeg skrev dansk opgave om medier i 3.g på handelsskolen for et års tid siden. Noget med mediernes udvikling igennem de sidste 50 eller 100 år eller sådan noget shit.
Det var ret spændende synes jeg...
Billede
Hvis du vender dine smileyer omvendt er du bøsse!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg elsker sådan et emne "IT og medier"
Det tyder klart på en lærer der ikke fatter omfanget af "IT"
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Jeg har skrevet om dækning af medier og politiske reaktioner.

Jeg må jo ikke fremlægge om noget der står i rapporten, så hvad synes i jeg skal fremlægge om?

Mvh pono
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

pono skrev:Jeg har skrevet om dækning af medier og politiske reaktioner.

Jeg må jo ikke fremlægge om noget der står i rapporten, så hvad synes i jeg skal fremlægge om?

Mvh pono
well, connie fra brøndby, har du røget så meget hash at du ikke kan tænke kreativ? LOL. Du har vel selv skrevet opgaven? Nå men til dig og andre hvis i er interesserede så har jeg måske noget tekst som kan hjælpe dig. Evt. kan du fremlægge sagen om Dansk industri syndikat, som var en sag der satte spørgsmålstegn ved mediernes uafhængige rolle i forhold til deres ejere. Skrev en del om det, i en knap så god universitetsopgave. Men du kan jo prøve at downloade dokumentet på: http://www.home.no/rucskitur/demo.doc og finde afsnittet omkring Dansk Industri Syndikat, connie :) :)
Besvar