Vanvittige tabstal!!!
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Vanvittige tabstal!!!
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=289898
"Tabet er under sagens efterforskning blevet opgjort til et samlet beløb på 3,4 milliarder kroner."
Det er jo fuldstændig hen i vejret med de tal.... Firmaerne ville ALDRIG have fået så mange penge ind hvis folk skulle have betalt dem for programmerne.
Folkene som sidder med de her sager burde tage sig en stiv Morgan engang imellem.
"Tabet er under sagens efterforskning blevet opgjort til et samlet beløb på 3,4 milliarder kroner."
Det er jo fuldstændig hen i vejret med de tal.... Firmaerne ville ALDRIG have fået så mange penge ind hvis folk skulle have betalt dem for programmerne.
Folkene som sidder med de her sager burde tage sig en stiv Morgan engang imellem.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Tjae jeg mener nu ikke tallene er så urealistiske.. lad os antage at den gruppe har lavet 100.000 kopier af den nyeste version af AutoCAD... Den koster (så vidt jeg husker) 45.000 dkr, og det er jo så omregnet 4.5 milliarder Autodesk har tabt på det.. Så helt urealistisk mener jeg ikke det er.
Men vanvittigt mange penge.. Ingen tvivl om det.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Firmaer, som primært bruger det program har jo stadig programmet med licens. Jeg tvivler ret mange (større) virksomheder har programmet uoriginalt. Der er stort set ingen private der køber programmet. De har ganske simpelt ikke brug for det. Det er også grunden til at det er så dyrt som det er. Et spil koster jo f.eks. "kun" ca 400-500 kr. herhjemme. Det er altså kun 1% af AutoCAD. Tror du AutoCAD er så meget sværere at lave? De tager den vanvittige høje pris fordi de er det eneste firma der har produktet, og firmaer ser sig tvunget til at købe lige netop det. Og så er der jo udbud/efterspørgsel.odder skrev:Tjae jeg mener nu ikke tallene er så urealistiske.. lad os antage at den gruppe har lavet 100.000 kopier af den nyeste version af AutoCAD... Den koster (så vidt jeg husker) 45.000 dkr, og det er jo så omregnet 4.5 milliarder Autodesk har tabt på det.. Så helt urealistisk mener jeg ikke det er.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Man skal ikke se på hvor mange cd'er de rent faktisk fik lavet..Men hvor mange mennesker der ville ha' købt de spil og programmer org. Det er jo det samme med APG..De mener jo at alle de film/spil/mp3 man har er noget man rent faktisk ville ha' købt..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Var de bagmænd, som fik fængsel idag. Ikke gutterne fra datalogi studiet i kbh, som startede på Akira, Forzen serierne osv. ?
Ja, der var mange som tjente penge på den fidus, ikke kun dem som blev busted. Hvad der også var lækkert for dem, var at de på det tidspunkt sad på en 10 mbit. mener vi snakkede 1997 og dengang så kunne du få hul igennem.
Tror deres fejl var at de smed cam-versionen ud af I Kina Spiser de Hunde og en tv-station opfangede det som en historie og så begyndte balladen.
Er der andre som kan supplere min huller i hukommelsen.
Ja, der var mange som tjente penge på den fidus, ikke kun dem som blev busted. Hvad der også var lækkert for dem, var at de på det tidspunkt sad på en 10 mbit. mener vi snakkede 1997 og dengang så kunne du få hul igennem.
Tror deres fejl var at de smed cam-versionen ud af I Kina Spiser de Hunde og en tv-station opfangede det som en historie og så begyndte balladen.
Er der andre som kan supplere min huller i hukommelsen.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
@ QzL: det var et eksempelt
ikke at jeg tror der er så mange mennesker der bruger det.. men bare for at tage et lille bitte eksempel 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Ja... men hvis det er de programmer der ligger på de cd'er så er det jo noget folk kun bruger fordi de kan få dem billigt og ulovligt. Ihvertfald 99% af private brugere.
Til gengæld har Microsoft fat i det gode koncept. De har OpenSource Alliance (mener jeg det hedder). Det er sådan at folk på universiter kan få Office, Windows XP og flere andre ting gratis. På den måde vænner man højest sandsynligt de kommende ansatte i virksomheder hvor der skal bruges computerprogrammer i langt større grad til at vælge et MS-produkt. Det gør dem bekendte og trygge ved produktet og vil derfor måske anbefale det videre hen som det de helst vil arbejde med. Og så er virksomheden nødt til at købe licenserne til det. På den måde tjener de penge ved opensource
Til gengæld har Microsoft fat i det gode koncept. De har OpenSource Alliance (mener jeg det hedder). Det er sådan at folk på universiter kan få Office, Windows XP og flere andre ting gratis. På den måde vænner man højest sandsynligt de kommende ansatte i virksomheder hvor der skal bruges computerprogrammer i langt større grad til at vælge et MS-produkt. Det gør dem bekendte og trygge ved produktet og vil derfor måske anbefale det videre hen som det de helst vil arbejde med. Og så er virksomheden nødt til at købe licenserne til det. På den måde tjener de penge ved opensource
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Sådan er der rigtig mange virksomheder, der vælger at markedsføre sig selv. Det er nemlig kanon smart, at lære alle at bruge deres programmer, for derved at få dem solgt til virksomhederne. Bl.a. Maple, Mathematica, MatLab, SAS, GenStat osv. Alle sammen gratis hvis du er studerende... (man kan ikke se, at jeg læser mat velQrazyLeg skrev:Ja... men hvis det er de programmer der ligger på de cd'er så er det jo noget folk kun bruger fordi de kan få dem billigt og ulovligt. Ihvertfald 99% af private brugere.
Jeg synes personligt, at det er den ALLER mest intelligente form for markedsføring der eksisterer. Den ligger tæt op af manipulation, men det er ok.. På en syg men ok måde :s
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Jeg mener det er Maya3D (et 3D-animations-program, der bliver brugt til baade film og spil - mener saagar det blev brugt til film som Monsters Inc.) Det koster KASSEN - noget i stil med 50.000 eller 70.000 kroner - kan ikke huske det praecist.
Jeg ved dog fra en af mine venner, at man kan faa det i en FULDT funktionel version til at arbejde med og oeve sig med - helt gratis. Men saa snart det skal bruge kommercielt, saa skal der betales.
Det er skide smart fordi amatoerene pludselig har et professionelt program, som de kan blive gode til at bruge og saa naar de engang skal til at arbejde som professionelle kan de koebe det - fordi de kender det. Det kan man f.eks. ikke med 3D Studio Max saa vidt jeg husker...
Jeg ved dog fra en af mine venner, at man kan faa det i en FULDT funktionel version til at arbejde med og oeve sig med - helt gratis. Men saa snart det skal bruge kommercielt, saa skal der betales.
Det er skide smart fordi amatoerene pludselig har et professionelt program, som de kan blive gode til at bruge og saa naar de engang skal til at arbejde som professionelle kan de koebe det - fordi de kender det. Det kan man f.eks. ikke med 3D Studio Max saa vidt jeg husker...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Jeg arbejder selv en smule i Maya, og det er ikke rigtigt det du siger dwr. Man kan FÅ en learning edition, som ikke har alle features. Og så kan man købe en "students-version" til omkring 3.000 kr, som virker ligeså godt som Maya Complete, men som du ikke må bruge kommercielt.
Og hvis du vil bruge det kommercielt er der 2 versioner: Maya Complete (koster vidst omkring 30.000 kr) og Maya Unlimited (som koster godt og vel 55.000 kr).
Discreet som laver 3ds Max har også noget ligende, der kan du købe en students version til 6000 kr (tror jeg det er) som er en lidt ældre version af programmet, og som kun har en licens på 2 år, dog kan jeg ikke huske om den må bruges kommercielt, men det må den nok ikke.
Det skal lige siges at det sjældent er private der har de komercielle udgaver, det er tit de firmaer de er ansat i, som KM-A og Ghost
Og hvis du vil bruge det kommercielt er der 2 versioner: Maya Complete (koster vidst omkring 30.000 kr) og Maya Unlimited (som koster godt og vel 55.000 kr).
Discreet som laver 3ds Max har også noget ligende, der kan du købe en students version til 6000 kr (tror jeg det er) som er en lidt ældre version af programmet, og som kun har en licens på 2 år, dog kan jeg ikke huske om den må bruges kommercielt, men det må den nok ikke.
Det skal lige siges at det sjældent er private der har de komercielle udgaver, det er tit de firmaer de er ansat i, som KM-A og Ghost
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt: