Står og skal have en mp3 afspiller .. Hvilken villei vælge? iPod eller Zen micro?
iPod mini vs. Zen Micro
Redaktør: 3dotz
iPod mini vs. Zen Micro
HEY 
Står og skal have en mp3 afspiller .. Hvilken villei vælge? iPod eller Zen micro?
<center>

-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Har haft Ipod mini i 3/4 år. Den er aldeles fremragende og har fungeret upåklageligt altid - uden undtagelse. Minus er at den kun har ca 8 timers spilletid... men hvem faen har hørebøffer på længere? Har en dock så den kører over anlægget (og lader op samtidig) Andet minus er at batteriet angiveligt kun "lever" i ca. 2 år. Jeg kan kun sige at når den tid kommer (og hvis) så køber jeg ganske sikkert en Ipod (mini) igen. Super apperat
(Udover at bruge den som stereoanlæg og transportunderholdning, så løber jeg også med den og den har hidtil været "skip free" - løber dog max 40-50 min.)
Tror såmænd også at Zen'en, og mange andre, er ganske fremragende så det bliver nok et spm om smag/features/pris, der skal afgøre det for dig

(Udover at bruge den som stereoanlæg og transportunderholdning, så løber jeg også med den og den har hidtil været "skip free" - løber dog max 40-50 min.)
Tror såmænd også at Zen'en, og mange andre, er ganske fremragende så det bliver nok et spm om smag/features/pris, der skal afgøre det for dig
Har ikke prøvet hverken Ipod eller Zen Micro men har selv en Argon 1,5gbs. Syntes den er super lækker, 10 times reel levetid og gengiver lyden mega godt.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
-
Dj Referee
- Geografisk sted: Dobbelt A
- Kontakt:
batteriet...
Det største minus ligger nok i at
Ipod'en kan man ikke selv skifte batteriet (det er ihvertfald meget besværligt)(Og det er pissedyrt at få gjort på et værksted, omkring 2000,-
)
Hvorimod man selv kan skifte det i Creativs
Ipod'en kan man ikke selv skifte batteriet (det er ihvertfald meget besværligt)(Og det er pissedyrt at få gjort på et værksted, omkring 2000,-
-=:)----------------------- Everybody Be Cool -----------------------:)=-
-=:)-------------------------- You Be Cool --------------------------:)=-
-=:)-------------------------- You Be Cool --------------------------:)=-
Re: batteriet...
Som sagt så regner jeg med at afspillere er så coole om et par år at jeg nok alligevel vil have en nyDj Referee skrev:Det største minus ligger nok i at
Ipod'en kan man ikke selv skifte batteriet (det er ihvertfald meget besværligt)(Og det er pissedyrt at få gjort på et værksted, omkring 2000,-)
Faktisk så er jeg ved at overveje forskellige løsninger i forb m noget andet. I den forbindelse er jeg nysgerrig efter om man kan smiden Zen'en i stereoanlægget ligesom Ipod'en (Psy?). Eller evt andre mp3 afspillere. Prisen er desværre en faktor
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
jeg har haft 2 ipods, en stor hvid (10GB) Og den jeg har nu, den nye mini, model.. jeg har ikke prøvet zen, men og da min ipod mini, med ca 16 timers standby tid, fungerer upåklageligt... agter jeg ikke at skifte... med hensyn til batteriet.. må jeg sige at jeg ikke har været ude for noget, med hensyn til min gamle 10gb, den var dog også kun 1½ år gammel.
da jeg købte min mp3 afspiller.. var det i stor stil, kapaciteten, og designet der spillede en vigtig rolle.. jeg har endnu ikke set en mp3 afspiller med et federe design en apple's ipod...
det eneste jeg sanver lidt i min ipod, ville være en indbygget Fm tuner. jeg ved godt man kan købe en addon seperat, men det ville nu have været prikken over i'et
jeg foreslår dig ipod minien´:)
da jeg købte min mp3 afspiller.. var det i stor stil, kapaciteten, og designet der spillede en vigtig rolle.. jeg har endnu ikke set en mp3 afspiller med et federe design en apple's ipod...
det eneste jeg sanver lidt i min ipod, ville være en indbygget Fm tuner. jeg ved godt man kan købe en addon seperat, men det ville nu have været prikken over i'et
jeg foreslår dig ipod minien´:)
Grunden til at der ikke er indbygget Fm-tuner i den er fordi at det gør den ulovlig i Danmark (mener det er i det meste af Europa).
Jeg har selv en Muvo² 4GB. Designet var vigtigt for mig da jeg skulle købe, så derfor blev det ikke en iPod. Jeg synes den er afskyelig. Ud fra erfaringen med mit Creative produkt har jeg ikke nogen dårlig standby tid eller mangel på kvalitet. Ufattelig robust.
Men de kan selvfølgelig have ændret både batteri og en del andet siden.
Jeg har selv en Muvo² 4GB. Designet var vigtigt for mig da jeg skulle købe, så derfor blev det ikke en iPod. Jeg synes den er afskyelig. Ud fra erfaringen med mit Creative produkt har jeg ikke nogen dårlig standby tid eller mangel på kvalitet. Ufattelig robust.
Men de kan selvfølgelig have ændret både batteri og en del andet siden.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Hvad præcist gør den ulovlig? Har som skrevet tidligere i et indlæg en Argon 1,5Gbs mp3-afspiller og iden er der indbygget FM-radio. Og hvis den så er ulovlig så burde HiFi-Klubben da have fået en over næsen.QrazyLeg skrev:Grunden til at der ikke er indbygget Fm-tuner i den er fordi at det gør den ulovlig i Danmark (mener det er i det meste af Europa).
Dangerman, keep the bongos alive!!!
Jeg ved det ikke... Men det var ihvertfald tilfældet med min Muvo². Så derfor skulle den købes ved siden af og så selv lave firmware-opdateringen med den. Det stod på Creatives hjemmeside i sin tid, at det var pga. lov den ikke blev markedsført i bl.a. Danmark.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Jeg har et stik med en rød og hvid i den ene ende, og et mini jack i den ande, som jeg bare smider op bagiSom sagt så regner jeg med at afspillere er så coole om et par år at jeg nok alligevel vil have en ny
Faktisk så er jeg ved at overveje forskellige løsninger i forb m noget andet. I den forbindelse er jeg nysgerrig efter om man kan smiden Zen'en i stereoanlægget ligesom Ipod'en (Psy?). Eller evt andre mp3 afspillere. Prisen er desværre en faktor
<center>

-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
Vi snakker ikke om en fm radio, men om en fm sender..Lokefar skrev:Hvad præcist gør den ulovlig? Har som skrevet tidligere i et indlæg en Argon 1,5Gbs mp3-afspiller og iden er der indbygget FM-radio. Og hvis den så er ulovlig så burde HiFi-Klubben da have fået en over næsen.QrazyLeg skrev:Grunden til at der ikke er indbygget Fm-tuner i den er fordi at det gør den ulovlig i Danmark (mener det er i det meste af Europa).
Det betyder på godt gammeldags dansk at du kan sende din musik fra afspilleren ud på fm nettet og derved aflytte musikken via tuneren i dit anlæg.
I Danmark er en fm sender dog ikke lovlig
Oki - nu har jeg købt en Zen micro til gave. Jeg nåede desværre kun at fylde den op med trax, og ved ikke så meget udover lige præcis det. Kan man sætte pc speakers i den hvis det er?Sive skrev:Jeg har et stik med en rød og hvid i den ene ende, og et mini jack i den ande, som jeg bare smider op bagiSom sagt så regner jeg med at afspillere er så coole om et par år at jeg nok alligevel vil have en ny
Faktisk så er jeg ved at overveje forskellige løsninger i forb m noget andet. I den forbindelse er jeg nysgerrig efter om man kan smiden Zen'en i stereoanlægget ligesom Ipod'en (Psy?). Eller evt andre mp3 afspillere. Prisen er desværre en faktorBruger stikket til computer, mp3 osv..
Virker helt fint..
Alt der har en minijack udgang kan tilsluttes et saet pc-speakers... Det kraever bare et minijack-to-phono stik eller et minijack-to-minijack - alt afhaengigt af indgangen i pc-speakeren...
Begge stik kan koebes i enhver fona eller lignende...
Haaber det var svar nok...
Minijack-to-phono ser saaledes ud:

Minijack-to-minijack ser saaledes ud:

Minijack-to-phono ser saaledes ud:

Minijack-to-minijack ser saaledes ud:

Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Hehe - tak, det var lige det svar jeg håbede på. Har vist en del af sådan nogle stik liggendedwr skrev:Alt der har en minijack udgang kan tilsluttes et saet pc-speakers... Det kraever bare et minijack-to-phono stik eller et minijack-to-minijack - alt afhaengigt af indgangen i pc-speakeren...
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jeg tror jeg ville vælge Creative Zen Micro.. især fordi jeg også har haft gode erfaringer med Creatives produkter.. Men man skal dog lige passe lidt på med at formatere sin Muvo² (også 4 gb) fra linux og komme til at ændre filformatet
så derfor har jeg ingen mp3-afspiller mere.. Selv QzL kunne ikke få kontakt til den
Lidt ærgerligt, men den er i hvert fald god, lille og der er plads til mere musik end jeg nogensinde kan nå at høre på en tur. Men ellers har jeg haft kig på Creative Zen Portable Media Center.. Den er fanme fræk i topklasse.. Så den i Fona da den lige var udkommet.. var SÅ tæt på at købe den 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg har en Zen. Den er fed og meget lækker i designet... FM tuneren er også genial, men kopien af apples hjul, det holder ikke, man kan godt vænne sig til det. Men ligeså gennemført som apples nej. Er ellers meget tilfreds med mit køb, men gør det samtidigt klart for dig, at hvis det er økonomisk sp'rgsmål som skiller de to ad, så vælg Zen ellers så vælg Ipod'en. Men igen det afhænger også af om du vil have radio, den er ikke så god endda...